Vlákno názorů k článku Co stojí za nárůstem návštěvnosti Mobilmanie? od pepcadvorak - Mě to také nepříjde nijak neetické, pokud mají...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 8. 2005 14:39

    pepcadvorak (neregistrovaný)
    Mě to také nepříjde nijak neetické, pokud mají tak dobré stránky a jiní je přebírají, pak nevidím důvod, aby z toho MM něco neměla. Možná by se to dalo přirovnat k závisti. Což je pro čechy typická vlastnost.
  • 15. 8. 2005 15:37

    J (neregistrovaný)
    Jezis, tady je nekdo vazne vul.

    Laskave si predstavte sam sebe v pozici inzerenta. Zajima vas navstevnost generovana cizici, kteri nikdy zadnou reklamu neuvidi ? Nezajima. Presto vas bude provozovatel presvedcovat o tom, ze musite zaplatit za reklamu dvojnasobek, protoze navstevnost stoupla.
  • 15. 8. 2005 15:41

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    Jak už kolega Vobecký do této diskuze napsal, reklama se prodává na počet zhlédnutí. Cena se odvíjí od skutečného počtu návštěvníků, kteří reklamu viděli, ne od čísla, kolik návštěvníků se na webu otočí za měsíc nebo jiný časový interval. Kromě toho si asi málokdo koupí reklamu na celý server, místo toho ho zajímá aktivita určité konkrétní pozice, kterou si vybral.
  • 15. 8. 2005 15:51

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    To je pravda Marku, ale všichni dobře víme, že abys přesvědčil mediálku o tom, že má inzerovat zrovna u vás a ne na Mobilu, používá se jako argument návštěvnost. A to, co se tady řeší je, že MobilMania se VĚDOMĚ snažila NEETICKY zvýšit svou čtenost způsobem popsaným v článku. Tím pádem defacto PODVÁDĚLA své klienty, když LHALA o svých čtenářích, neboť klienty lákala, že její reklamu uvidí xxx tisíc čtenářů a tím pádem víc než na Mobilu, což nebyla pravda, protože to číslo bylo o cca 35% uměle navýšeno o lidi ze zahraničí, jimž se ta reklama nezobrazovala a ostatně o ně ani agentury nestály. Já jen nechápu, že Cpress má pořád tendence takhle fixlovat s návštěvností, každej normální internetový podnikatel už z toho vyrostl (i portály, které si s tímhle pohrávaly asi nejdýl) a že vám podobná kauza nestačila v minulosti už jednou.
  • 15. 8. 2005 16:05

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Souhlas. Tehle prispevek presne vystihuje, co je na cele situaci nepoctiveho.
  • 15. 8. 2005 16:51

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Nejsem si uplne jist, jestli se v tom svete orientuji. Chcete rict, ze Computer Press vedomne neeticky vyuzil nejakou diru v systemu, kterou tam nechala metodologicka komise?

    Vyuzil ji neeticky v podle nejakeho parametru, ktery neni relevantni pri placeni za reklamu, ale pri nejakem mlzicim vyjednavani?

    Jsem dalek toho nazyvat tuhle cinnost fixlovanim, na druhou stranu tohle neni prvni problem mereni - funguje vubec ta metodologicka komise? Jeji ISP cast nefunguje rozhodne. Ona by mela definovat pevna pravidla. Mam za to, ze jista gumovost pravidel vyhovuje vsem, nebot mohou obchodovat s destem efektivneji.

    Pokud to vsem nevyhovuje, proc ta pravidla jsou gumova? :-) Proc neni receno, co PRESNE je povoleno a ze zbytek je zakazan?

    Podotykam, ze s Computer pressem jsem mel docineni jen velmi malo a moje soucasna spoluprace s nimi je nulova (hlavne kvuli dlouhodobemu spammovani meho mailboxu v letech 2002-2004). Jinak bych mozna cas od casu neco koupil na vltave :-)

  • 15. 8. 2005 23:40

    jd (neregistrovaný)
    Zdenku Polachu, ty jsi opravdu tim poslednim, kdo by mel nekomu vytykat podvadeni s navstevnosti, kdyz mas sam maslo na hlave za mnoho (s touhle kauzou naprosto srovnatelnych a zdokumentovanych) podvodu s poctem ctenaru bonuswebu v minulych letech, z nichz nektere pretrvavaji (a plynou z nich ruzne prinosy) dodnes.

    Delal si uplne stejne, ne-li horsi cachry s falesnymi cisly, namerenymi uplne jinde nez na samotnem bonusweb magazinu, ruznymi skripty na pridavani IP adres do statistiky nebo masivnimu kazdodennimu linkovani ze zahranici (v dobe, kdy se jeste zeme puvodu navstevniku nijak ve statistice nerozlisovala, a inzerent tomu obvykle naletel), a na tom pak stavel celkovy hype i klamal sve partnery / ctenare.

    Kdyz ses drive choval identicky jako kritizovany p.Lutonsky (a sam to ostatne priznavas hlaskou "a kazdy internetovy podnikatel z toho uz davno vyroestl..."), prekvapuje me, ze mas vubec tu drzost ho zde napadat - mel bys radeji taktne mlcet nebo zalezt nekam do kouta a tajne tam doufat, aby se na verejnost zpetne neprovalily vsechny stare podfuky, mj. diky kterym koupila bonusweb mafra a plynuly ti z toho driv jine vyhody. Prakticky to same by se dalo rict o Patricku Zandlovi a jeho davnemu "neetickemu" chovani v zacatcich Mobil.cz, ktery si pritom nyni vsude hraje na mravokarce.
  • 16. 8. 2005 9:18

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    To by mne zajímalo, jaké neetické chování v začátcích Mobil.cz máte na mysli? Nějak si nepamatuju, že bych fixloval statistiky, naopak si pamatuju, že jsem byl jeden z prvních, kdo je publikoval a veřejně používal. Nemyslel jste spíše vlastní neetické jednání? :)
  • 16. 8. 2005 9:33

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Jane Doskočile, prosím Tě, Ty už ty drogy neber... Šup sem se zdokumentovanýma podvodama s počtem čtenářů BW v minulých letech, protože zase jen hážeš kyble výplodů svého chorého mozku a žádná fakta. Nepamatuju se, že bychom si různými skripty přidávali IP adresy do statistiky. Snahu o linkování ze zahraničí na zajímavé témata měly pokud vím všechny CZ sajty a jak už jsem někde psal, pokud zahraniční server nalinkoval CZ herní server, tak to pro něj byla čest - a že o tom jako o podvodu mluvíš zrovna Ty, který si tímhle způsobem zvyšuje návštěvnost taky a dodnes, mě překvapuje. Nikdy jsem se nechoval jako p. Lutonsky! Ja jsem se snažil, aby zahraniční sajty linkovaly BW na zajímavý obsah, Marek Lutonský dělá to, že z anglicky psaných recenzí odkazuje na stránky s obrázky a kódem, které se na serveru GSMarena.com tváří, jakože se budou načítat na GSMareně, ale tahají se ze serveru MobilManie, nicméně s hlavičkou GSMareny. Jinak mě těší, že víš, na základě čeho Mafra koupila BonusWeb.cz a díky Patrickově "neetickému" chování v začátcích Mobil.cz také víš, proč koupila Mobil.cz, ale nemusel bys alespoň tak okatě závidět ;-) Hodně štěstí, třeba někdy dosáhneš Patrickovi v tom, co dokážeš, alespoň po kotníky...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).