Vlákno názorů k článku Co stojí za nárůstem návštěvnosti Mobilmanie? od Petr Koubsky - V tomto pripade se jedna o jednoznacny podvod...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 8. 2005 16:01

    Petr Koubsky (neregistrovaný)
    V tomto pripade se jedna o jednoznacny podvod a pokus si zvysit navstevnost - to je bez jakychkoli pochyb. Argument ze reklama se prodava na pocty zobrazeni je naprosta blbost. Kazdy obchodnik vi ze jinak se prodava znacka nejvetsiho serveru na trhu a jinak nejmensiho (navic velmi caste umisteni reklam je natvrdo, tj na casove obdobi). Nevidim zadny jiny duvod dat si merici kody na obrazky natahovane .com serverem nez svindlovani v iauditu a netmonitoru, ktery je ihned okorenen clankem s prohlasenim nejvetsiho serveru v oboru.

    Myslim ze Moblimania ma z ostudy kabat, uz se to rozsirilo po celem internetu a myslim ze ji to vubec nestalo za tu namahu.

    Mozna by stalo za to auditovat pouze ceskou navstevnost a .com navstevniky oddelit (i kdyz to odecte i cechy kteri se pripojuji ze zahranici). Zadavatele reklamy nezajima zadny madarsky nebo bulharsky navstevnik ktery si prohlizi fotku ktera je umistena na vasem serveru.

    Ja jsem spoluvlastnikem mensi site prodejen mobilnich telefonu, na ceskem internetu bezne inzerujeme a investujeme do reklamy na netu kolem 150 000 mesicne (umistujeme jak na portaly tak i specializovane servery o telefonech a elektronice). Od kazdeho serveru vyzadujeme auditovane statistiky navstevnosti (iaudit nebo netmonitor) Vy si opravdu myslite ze me zajimaji nejaci madari nebo bulhari, ktere mam platit? a myslite si ze v mych ocich jakozto zadavatele reklamy je nyni mobilmania solidni medium kam vrazim svoje vydelane penize? Ani nahodou:-)
  • 15. 8. 2005 16:12

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    U každého technického serveru přichází několik desítek procent čtenářů ze zahraničí. Maďarům a Bulharům se nijak nevyhnete. Vzhledem k tomu, že inzerce se na stránkách, o které v tomto případě jde, nezobrazuje, je u nás podíl inzertně oslovených zahraničních návštěvníků v podstatě stejný jako jinde.

    Oficiální zveřejňování českých dat je opravdu jednou cestou, jak by se metodika měření mohla upravit. A ze všech změn, které mě v tomto ohledu napadají, by myslím mohla mít největší naději na úspěch. Zvlášť by se potom měřila zahraniční návštěvnost, protože i ona je důležitá, inzerenti nepřicházejí jen z České republiky.
  • 15. 8. 2005 16:25

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Marku, já nevím, co tady pořád řešíš za nesmysly. Neřekl bych, že na technické servery NÁHODNĚ PŘICHÁZÍ několik desítek procent čtenářů ze zahraničí. Nicméně jsou rozdíl NÁHODNĚ PŘÍCHOZÍ návštěvníci a potom CÍLENĚ SMĚŘOVANÍ návštěvníci. U MobilManie jde o druhý případ, jehož efektem měl být VYLHANÝ PR o tom, jak je MobilMania nejčtenější web o mobilních telefonech. A PODVOD to je, protože vy jste věděli, že ty čísla fixlujete (fixlovali jste je záměrně) a ještě jste to okamžitě se vší pompézností rozkřikovali všude kolem)
  • 15. 8. 2005 16:34

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    Tak kde se tam ti čtenáři ze zahraničí berou? Třeba na Mobilu je to za červen 20 % návštěvníků, na Živě zhruba stejně.

    O údajném podvodu jsem se už nahoře bavil s Patrickem a ostatními. Naše návštěvnost je měřená podle platné metodiky, kterou ani v nejmenším neporušila. Dokud tak tomu bude, myslím že bys měl být trochu mírnější ve svém vyjadřování.
  • 15. 8. 2005 16:36

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Nebavím se o podvodu na metodiku, ale o podvodu na inzerenty. To je rozdíl. A myslím, že už Ti tady jeden z inzerentů vysvětlil, jak na to kouká on. My se tu můžeme akademicky hádat, já doufám, že mediaplanneři v mediálkách koukají na tyhle věci stejně jako menší inzerenti a nebudou inzerovat někde, kde je podvádí :-) Protože tahle hádka vás nenaučí etice, ale výpadek inzertních příjmů by k tomu přispět mohl :-)
  • 15. 8. 2005 16:52

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Legracni je, ze Vase bannery se madarum nebo bulharum zobrazovat nebudou :-) I kdyz si u nich zaplatite zaklamu.
  • 15. 8. 2005 16:53

    martin k. (neregistrovaný)
    jen na okraj (mezi zastupce a byvale zastupce Cpress a dalsich konkurencnich webu) bych si dovolil doplnit, ze pokud tam nekdo opravdu prichazi, tak tam je a vylhany neni...

    ale myslim, ze tady, ted, dnes a na tomto foru se nic nevyresi a ani jedna strana svuj nazor nezmeni. Byt s radou nesouhlasím, respektuji... (ale že je zas veselo co? kromě blogů a linuxu máme další věc pro flame)
  • 15. 8. 2005 18:00

    Jan Angelovič (neregistrovaný)
    Např. v této recenzi najedu myší na obrázek, ten se zvýrazní, kurzor se změní v ručičku a ve stavové liště prohlížeče se obvjeví adresa http://www.gsmarena.com/Files/Obrazky/art12/8910i/8910i_12.jpg

    Obrázek na který směřuje odkaz ale na serveru gsmarena.com samozřejmě neexistuje. Relativní odkaz /Files/Obrazky/art12/8910i/8910i_12.jpg uvedený v atributu HREF nemá být použit, protože po kliknutí je uživatel javascriptem přesměrován na server mobilmania.cz.

    závěr:
    Možná vám lidé uvěří, že jen NÁHODOU jste jako JEDINOU z několika adres v té konstrukci odkazu nepřevedli z relativní podoby na absolutní právě tuto. A že to celé je jen takový technický aspekt přesunu obsahu z mobilmania.cz na gsmarena.com a fakt, že se odkaz tváří jako součást gsmarena.com je jen nechtěný vedlejší produkt. A to i přes to, že takovéto použití relativní cesty znefunkční odkaz při vypnutém javascriptu.

    Já vám to nevěřím.
  • 15. 8. 2005 18:29

    baby (neregistrovaný)
    Záměrně uhybáte. Pokud beru náhodně přicházející, tak proto že 1)buď vypsali vědomě(ne náhodně, protože už když píšu něco do odkazu tak nikdy ne nesmysly) adresu do prohlížeče 2)někde ji vygooglili 3)vede je odkaz z jiného webu. Takže tohle sem nepleťte. Celkem Vás chápu, když se snažíte aspoň urovnat něco co většině lidí bije do očí, ono vám v podstatě nic jiného nezbývá :), teda zbývá, ale tím by jste přišel o značnou částku peněz a to je přesně to o co tady jde. Myslím že dobré řešení by bylo dané obrázky spřátelenému serveru nabídnout, popř. dynamicky generovat jeslti dát čítač pokud je uživatel návštěvníkem z MM nebo nedát pokud přišel od jinud.
  • 16. 8. 2005 0:50

    MoB (neregistrovaný)
    Hmm, zdá se mi to, nebo tento lehce ověřitelný fakt staví celou argumentaci ML a potažmo celý CPress úplně na hlavu? Tohle je prostě a jednoduše podvod... nebo přinejmenším kulišárna, která se ve slušné společnosti nenosí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).