Vlákno názorů k článku Co stojí za nárůstem návštěvnosti Mobilmanie? od Entes - Pekny den. Precetl jsem si alespon cast diskuze, a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 8. 2005 10:06

    Entes (neregistrovaný)
    Pekny den.
    Precetl jsem si alespon cast diskuze, a myslim, ze by to slo shrnout prave na problem, zda se reklama prodava podle poctu shlednuti nebo unikatnich navstevniku.

    Lide z mobilmanie budou tvrdit, ze pokud na danem obrazku neni reklama, je uplne jedno ze je tam počitadlo, protoze proste obrazek je stranka na jejich serveru... tedy pro prijem z reklamy je to nepodstatne a jako pocet unikatnich navstevniku to neni zavadejici.

    Jini lide zase budou rikat, ze pocet unikatnich je jeden z faktoru ktere proste ovlivnuje zadavatele reklamy a je tedy eticke aby daval nezkreslenou vypoved o navstevnosti.

    Mozna byste se mohli vyjadrit jaky je vas nazor v teto veci abychom nechodili kolem horke kase.
  • 16. 8. 2005 12:30

    3 AM Code (neregistrovaný)
    Presne, souhlasim s Entesovim prispevkem. A bylo by vhodne aby odpoved poskytl nekdo kdo v tomhle ma jasno.
  • 16. 8. 2005 13:56

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Když zavoláte do CPressu, že chcete ceník reklamy na webech Živě, Mobilmania etc., bez problémů ho dostanete.

    Zjistíte, že 95 procent všech reklamních ploch (de facto všechny podstatné) je prodáváno za 1000 shlédnutí. Žádné podivné paušály typu "reklama na 1 měsíc v rotaci šesti bannerů" nebo "shlédnutí celkem 50 000 unikátními návštěvníky". Jinými slovy, je mi jako zadavateli reklamy úplně jedno, jestli na MobilMania.cz přijde dalších 50 000 lidí zvenku, notabene pokud si jen prohlédnou obrázek, kde se reklama vůbec nezobrazuje. O nic jako inzerent nepřicházím.

    Navíc, existuje veřejně dostupný audit, kde si klidně odfiltrujte všechny zahraniční návštěvníky - bohužel např. včetně našinců pracujících normálně v ČR, kteří ale přistupují k Internetu přes zahraniční proxy svých nadnárodních zaměstnavatelů. Tzn. taky to nic neřeší, přesnost statistik se nijak nezvýší.

    Celá tato aférka je zbytečně nafouklá a účelová. MobilMania.cz si zvýšila návštěvnost (návštěvnost nerovná se čtenost článků odborného časopisu, už to taky někdo psal) a výsledná čísla použila pro svůj marketing. Žádný podvod se nekoná. Stejně tak se třeba mobilní operátoři předhání, který z nich je největší. Každý je největší v jiném ohledu (počet zákazníků, přírůstek nových zákazníků, EBITDA apod.). Znamená to, že lžou? Nemyslím si. Pouze rozumí marketingu a umí zdůraznit své přednosti. Umí se prodat.

  • 16. 8. 2005 15:27

    deman (neregistrovaný)
    "MobilMania.cz si zvýšila návštěvnost .... a výsledná čísla použila pro svůj marketing. Žádný podvod se nekoná."

    Když si pomalu slovo od slova přečtete svou větu, tak máte pocit, že dává smysl???
  • 16. 8. 2005 15:47

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    A ne snad? :-). "Zvýšit si návštěvnost" přece neznanemá automaticky "uskutečňovat podvod". Spolupracovat s jinými servery může kdokoli, Vy, já, oni. Obrázky jsou obsah jako každý jiný, čtenáři o něj mají zájem a navštíví tento obsah na Mobilmanii. Osobně je mi naprosto fuk odkud přijdou, protože MobilMania tu návštěvnost skutečně má. Myslíte si, že by čtenáři onoho ".com" webu na obrázek neklikli, pokud by věděli, že se stahuje z Čech? :) Nejsou to žádné podvodné neviditelné jednopixelové obrázky nebo jiný fake a znovu opakuji, inzerent o nic nepřichází. Schválně si vyžádejte ceník reklamy z CPressu, prodává se po 1000 zobrazení, o UIP tam není asni slovo. Mám aktuální ceník asi týden na stole.

    BTW, podle vaší logiky bude nejspíš podvádět i mobilní operátor, který začne jako první prodávat nové SIMkarty za cenu kreditu a pak bude říkat, že má nejvyšší nárůst nových zákazníků. Může se vám to nelíbit, můžete proti tomu protestovat (třeba v této diskuzi, Marek Antoš jistě plesá nad shlédnutými stránkami :-), ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat. Onen mobilní operátor totiž nabídnul službu, pro kterou našel zákazníky, stejně jako MobilMania poskytuje obsah, o který je zájem. Nebo možná ještě jiný příklad - mobilní operátor nabídne své SIMky k distribuci obchodnímu partnerovi jako OEM třeba s potiskem firmy Blue Pixel :-). Proč by si onen mobilní operátor tyto SIMky neměl počítat ke svým zákazníkům, když stejně využívají pro telefonování jeho mobilní sítě a JSOU jeho zákazníky, i když o tom třeba ani neví?

    A už toho nechám, už dva roky pro CPress nepracuji, ať se hájí sami :). (za zpětné odkazy z diskuze Lupě díky :)

  • 16. 8. 2005 15:35

    3 AM Code (neregistrovaný)
    Dekuji za odpoved. Mam jeste jednu: Bude pro vas jako pro potencionalniho inzerenta (ktery se jeste nerozhodl na kterem serveru bude inzerovat) hrat roli, jaky je pocet unikatnich pristupu na server?
  • 16. 8. 2005 16:18

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Podle toho, jakým způsobem bude vydavatel webu prodávat inzerci:

    a) PPC - Pay Per Click, neboli platba za jednoho skutečného návštěvníka mých stránek, nikoli za počet zobrazení reklamy, ten je mi v tomto případě ukradený. To je můj nejoblíbenější model z pohledu inzerenta, platíte skutečně jen a pouze "za výkon".

    (poznámka: i CPress prodává - nebo alespoň prodával, nevím přesně, jak je to teď - reklamu tímto způsobem. Vydavatel webu si u tohoto modelu inzerce ovšem vybírá partnera, kterému to nabídne, musí jít o úzkou spolupráci. Důvod je jednoduchý, pokud by vám dali naprostou volnost, uděláte si banner, na který lidi sice nebudou klikat, ale uvidí ho i s vaším logem a sloganem - bude vám usilovně budovat image, vás to nic nebude stát a vydavatel prodělá kalhoty na zbytečně provařeném reklamním prostoru, který vám de facto dal zadarmo.)

    PPC je mimochodem i Google AdWords, byť je to "jen" textová reklama.

    b) CPT - Cost per Thousand, neboli klasické "za 1000 zobrazení". Pokud bych měl takto inzerovat na malém neznámém webu, nešel bych do toho, je tu příliš velký prostor pro "kreativu" provozovatele webu. Pokud je web auditován (např. již zmiňovaný NetMonitor), nebudu se ničeho příliš obávat a klidně do takové inzerce půjdu, pokud bude slušná cena či slušná sleva :-). Navíc u NetMonitoru si klidně dopředu můžete KDYKOLI veřejně prohlédnout překryv lidí ze zahraničí a svobodně se jako inzerent rozhodnout (proto nechápu hysterii v této diskuzi).

    c) prodej reklamy na časové období - do toho bych (osobně) skutečně nešel, s výjimkami potvrzující pravidlo. Pokud někdo prodává tímto způsobem reklamu, pravděpodobně nemá na reklamní systém (díky kterému může prodávat reklamu stylem CPT nebo PPC a ve kterém inzerent obvykle vidí průběžnou statistiku) nebo ho na svoje stránky nechce dát. A pokud někdo nemá reklamní systém a pravděpodobně ani nebude veřejně auditovaný, protože to stojí další peníze, skutečně mu nezbývá moc možností, jak vás přesvědčit - proto na vás vytáhne celkový počet unikátních IP adres, shlédnuté stránky atd. atd. Jako inzerent pak nebudu mít pocit, že si mohu ověřit, co za své peníze skutečně dostanu, a nejdu do toho.

    Osobní shrnutí: u modelu PPC nebudu váhat, u CPT si budu pečlivě vybírat partnera, inzerovat budu jen u těch, co jsou veřejně a nezávisle auditovaní. Cokoli ze stáje CPress, iDnes, Seznam, Centrum atd. atd., prostě "u velkých".

  • 16. 8. 2005 17:26

    3 AM Code (neregistrovaný)
    Jeste jednou diky. Pokud je to tak, pak muj osobni nazor je, ze MM se sice dopustila neetickeho chovani, ale neni to nic, co by extremne presahovalo "marketingove polopravdy" (sikovne postavene lzi), kterych se ve vsech mediich najde hafo. Tedy v tomto svete zadny extra skandal, i kdyz je dobre ze na to Lupa upozornila.
  • 16. 8. 2005 18:02

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Není za co, snad to věci pomohlo. A k té poslední větě - pokud by Lupa (či jiná média) měla měřit stejným metrem všem, nepsala by o ničem jiném. Pokud chtějí pranýřovat za tuto věc MM a být korektní, v dalším kvartále by měl na Lupě být každý den článek tohoto typu o dalších firmách což je logicky utopie. Stačí, když vezmete do ruky libovolný počítačový časopis, ať zůstanu u své branže, a proletíte otištěné inzeráty.
  • 16. 8. 2005 17:56

    Petr Novak (neregistrovaný)
    Ještě bych možná dodal, že to "zfixlované" číslo, kterým se tu všichni ohánějí, má vliv jen na image. Něco jako když automobilka řekne "Naše auto je nejbezpečnější." Podívejte se na kteroukoliv reklamu - náš džus je stoprocentně z čerstvých pomerančů, náš telefon je nejvhodnější pro přehrávání videa, jsme největší mobilní operátor...

    To, jestli MM dostane inzerci nebo ne, závisí spíš na šikovnosti obchodníka. MM čtu pravidelně a inzeráty tam byly, i když byla daleko za Mobil.cz. A jsou tam pořád. A je jich podle mě stejně.
  • 16. 8. 2005 18:04

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Přesně. Jinak inzerátů tam celkově bude víc, protože se vzrůstajícím počtem přečtených článků (tj. stránky, na kterých je inzerce, nemluvím o obrázcích ;-) je víc prostoru na reklamu. A pořád tam je.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).