Vlákno názorů k článku Co stojí za nárůstem návštěvnosti Mobilmanie? od Pavel Knapp - Tahle diskuze přece jen přinesla něco nového... Tohle je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 8. 2005 14:54

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Tahle diskuze přece jen přinesla něco nového...

    Tohle je zajímavé a taky z toho decentně řečeno nejsem nadšený - to se pak těžko bojuje proti konkurenční nabídce poskytování mobilního obsahu, je to jasný střet zájmu, zbytečné divadýlko pro potenciální obchodní partnery, souhlas.

    Nicméně i když se nám to nemusí líbit, v zájmu objektivity je třeba přiznat, že pokud se Computer Press rozhodne se svými časopisy a jejich obsahem udělat COKOLI, je to jeho právo coby právo svrchovaného majitele. CPress není státní instituce a nepochybuji o tom, že skutečně odpovědné osoby tenhle střet zájmů šéfredaktorky znali už v době podpisu smlouvy. Snad nejste tak naivní, abyste si myslel, že o smlouvách s dodavateli obsahu rozhoduje Tereza nebo je, nedej bože, za akciovku podepisuje :-). Větší problém bych viděl v případě, že by Mobility psaly pochvalně o firmě AirToy či jejích produktech v rámci redakčních článků, recenzí apod. U čistého inzerenta je to ale de facto (čtenáři) jedno.

  • 16. 8. 2005 14:50

    Jan Řežáb (neregistrovaný)
    Computer Press mám rád, to mi nikdo nemůže říct, že nemám. Vyrostl jsem v něm jako redaktor (jestli se tomu tak dalo říkat)... Samotnému mě pravidelně vycházeli sloupky v Mobilitách, které jsem dodal téměř vždy pozdě kvůli vytížení práce na portálu redboss (Ivan Lukáš potvrdí :-))

    Spíš se mi zdá, že otáčíte útok - podobně jako Patrickovi se snažili vnést do pusy, že píše komentář kvůli Ditě, u mě jsem předpokládal, že to bude "neúspěch" s naší nabídkou. Já nejsem závistivý člověk, a když se mi nepovede nabídka, pak to asi někdo nabídl lépe a podal lepším způsobem. Navíc na trhu rád vidím férové jednání. Proto mě štvou podobné věci jako Airtoy - Tereza Bartošíková, atd.

    V pořádku, s Honzou Vobeckým jsem v kontaktu a například o inzerci na MM máme rozhodně zájem, nabídl nám férovou nabídku.

    A útok, že bych měl něco proti Computer pressu, to tak není. S Computer Pressem jsme měli až na dvě vyjímky a výlety (jeden Váš, jeden náš) dobré vztahy i dalo by se říci dobré zkušenosti - s Vámi ohledně warezu a Siemensmanie, kde jsme byli naštvaní (a přiznávám, že špatnou formou a pod výhružkou žaloby, pokud nelegální obsah nestáhnou), nicméně opodstatněně... Soubory byly k dispozici pod subdoménou Mobilmanie...

    Druhý byl se slečnou Lahvičkovou, když mě "příjemným" způsobem volala, abych už nepsal nikomu z Cpressu, že mám vše poslat jí. Když jsem se pak dotazoval kolegy pana Vobeckého, jestli to myslí vážně, tak mi opět volala, co že si to dovoluji.

    To ke špatným vztahům.

    Budoucí spolupráci se nebráníme, spíš to vypadá, že Cpress kolem sebe má nějaký štít, který umožňuje spolupráci jen některým firmám. Snad se skrz ten štít někdy dostaneme... :-)
  • 16. 8. 2005 14:38

    Jan Řežáb (neregistrovaný)
    Vy možná ne - www.justice.cz - hledat Airtoy. Určitě jsem se přehlédl... :-))
    Dle mého názoru tohle není moc korektní :-)
  • 16. 8. 2005 14:20

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    Ještě jeden podstatný detail. Číslo v e-mailu, na který se odkazujete, udávající UIP, se mi nezdálo. Už v červnu totiž na MobilManii bylo 196 tisíc UIP, takže je zjevné, že plány ke konci roku musí být výrazně vyšší (loni byl nárůst za 6 měsíců 50 %). Konzultoval jsem to s kolegou, který mi potvrdil, že vám dal odhadovaná data bez zahraničí.

    Čísla si můžete ověřit v iAuditu, NetMonitor parametr UIP neudává.

    Chápu, že Computer Press nemáte rád, protože jste u nás několikrát neuspěl se svojí nabídkou. Nemyslíte ale, že vaše řeči o podvodu jsou už trochu přehnané?
  • 16. 8. 2005 13:20

    ... (neregistrovaný)
    "K tomuhle se MM alias ML vyjádří nebo nevyjádří? Jako by se pravděpodobně Cpress nevyjádřil k tomu, proč je šéfredaktorka jednoho z časopisů také v dozorčí radě dodavatele mobilního obsahu stejného časopisu (proč asi...?)"

    Co třeba být konkrétnější? Zajímalo by to nejen mne, navíc, když v OR žádnou Bartošíkovou nenajdu :).

  • 16. 8. 2005 12:44

    Marek Lutonský (neregistrovaný)
    Stále nová fakta? Ta jsou myslím jasná od začátku:

    - Měříme návštěvníky našeho serveru.

    - Měříme je přesně podle platné metodiky. Potvrdilo to Sdružení pro internetovou reklamu jakožto provozovatel auditního systému. Toto potvrzení je nejdůležitější, zbytek jen podružný. Protože jsem k tomu už navíc svůj názor mnohokrát řekl, nebudu se opakovat.

    - Je-li metodika spolu s pravidly měření špatná, adresujte výtky na SPIR a další společnosti, které audit provozují. Kontakty jsou na www.netmonitor.cz, www.spir.cz.

    Vaši komunikaci s obchodním oddělením neznám. Ze své pozice se k tomu také bohužel nemohu vyjádřit, já reklamu neprodávám.
  • 16. 8. 2005 12:06

    Jan Řežáb (neregistrovaný)
    Skvěle, protože jsem poprvé na diskuzi na Lupě, celou diskuzi jsem okomentoval, okýnka hezky zavřel a komentáře nikde :-)))

    Rád bych okomentoval několik příspěvků. Prvně to, že Marek Lutonský se ohrazuje téměř neustále jedním a tím samým argumentem, ale na něj jdou neustále nová fakta.

    Co je ale důležité? Byl to podvod? Jistě, že byl! To, že Mobilmanie netlačí inzertně přes CPT - to je trošku nesmysl. Sami jsme byli v diskuzi a stále jsme s inzertním oddělením CP a musím citovat z jednoho e-mailu z 10.6.2005 od Jana Vobeckého - "Na konci roku předpokládáme, že Mobilmania bude již dosahovat přes 200.000 UIP/mes.".

    Ano, to předpokládali a myslím, že podobné se jim také povedlo, nicméně tlačí samozřejmě inzerenty přes unikátní uživatele a to rozhodně etické není. Je to jednodušše rozšiřování nějakého čísla, jako by si člověk v iAuditu nějak uměl přehodit návštěvnost výš...

    Některé hádky mi už opravdu připomínali politické keci v televizi, takovou demagogii vidíme denně a občas (většinou) je mi z toho hodně špatně.

    Je otázkou, zda mobilmanie tohle dělala cíleně (ano? :) )...

    K tomuhle se MM alias ML vyjádří nebo nevyjádří? Jako by se pravděpodobně Cpress nevyjádřil k tomu, proč je šéfredaktorka jednoho z časopisů také v dozorčí radě dodavatele mobilního obsahu stejného časopisu (proč asi...?)

    Cpress mi občas přišel komplikovaný, má za sebou ale kus práce, které si je třeba cenit. Nicméně podobnou cestou to asi nepůjde. Jistě - předpokládali jste, že pyšný na svůj server a svojí "větší" návštěvnost šéfredaktor Marek Lutonský tady přizná svojí chybu a omluví se, omluví se inzerentům a postaví je před pravdu? Tohle by Marek Lutonský neudělal a nikdo v jeho pozici, teď už může jen obhajovat, že to tak nebylo myšleno.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).