to si dovolim nesouhlasit.
Statistika má ukázat, kolik lidá využívá materiálů na webu a tady žádný podvod není. Souhlasím s názorem výše, že lze odfiltrovat návštěvníky z čech a ze zahraničí.
A pokud je návštěvník z ČR a klikne přes CosiArena.com tak je pro inzerenty stejně zajímavý ne?
Ted se názor rozdělí na 2 části, jedni dokážou ocenit development a schopnosti manažerů CPress a druzí, kteří tu schopnost nemají, to odsoudí...
Nikde v pravidlech není podmínka, že na každé měřené stránce musí být inzerát. To by naši čtenáři pěkně řvali, kdybychom jim třeba ke každému obrázku přidali banner.
Chápete, že naši spolupráci s GSMArenou nijak netajíme? Není to pro nás ostuda, ale spíš čest, že o naši práci mají zájem v zahraničí.
V pravidlech je dira a maly cesky vychcanek do ni hned zasunul :-)
Ono je vlastne uplne jedno, co si o tom pomysli ctenari Lupy, dulezite je, ze si ten PODVOD uvedomi inserenti :-))
Pane Roji, myslíte, že bychom mohli zůstat u slušné komunikace a argumentů?
Jak byste třeba upravil pravidla měření, aby podle vašeho názoru byla spravedlivá? Možná by se mohla obecně prezentovat pouze česká návštěvnost, obávám se ale, že na tohle řada serverů nebude ochotna přistoupit, protože podíl čtenářů ze zahraničí jim tvoří až desítky procent.
Strasne jednoduse. Meri se jen ty stranky, na ktere si muzu dovolit umistit reklamu.
Jednoduseji to snad ani nelze vymyslet, ale obavam se, ze nekteri by nepochopili ani toto :-)
Obávám se, že by to tuto situaci neřešilo. Ač nerad - přece jen nechci čtenáře nijak naštvat - na stránku s obrázkem by hned přišla standardní hlavička MM s bannerem.
No dyt rikam, ze nepochopili :-)
Ctenare nastvat NE, merici system ANO, respektive inserenty ANO.
Vsak oni vam to spocitaji, oni nejsou tak hloupi a nechapavi, jako vy :-)
Takze merici kod podle vas na strance s detailem obrazku byt nesmi? To jsem tedy zvedav, Roji, co se od vas jeste dozvime... co treba pravidlo "na kazde strance, kde je merici kod, musi byt obrazek zonglujiciho klauna".
Ale je to zobrazeni obsahu webu? Ano, je. Takze podle me ve statistice byt ma. Protoze se bavime o globalni statistice navstevnosti celeho webu.
Pokud bychom se bavili o necem jako 'rozbor stranek z hlediska moznosti inzerce na ceskem trhu', tak tam byt nema. Ale tam taky nebude, protoze kazdou rozumnou agenturu bude stejne zajimat jen navstevnost z CR. Stejne jako ji nebudou zajimat treba polske pristupy, ktere z duvodu podobnosti jazyka take tvori cast navstevnosti ceskych odbornych webu.
Mozna se zda, ze to neni zcela seriozni. Na druhou stranu - pokud Mobilmanie dovoluje prekladat sve clanky a zobrazovat je jinde, je to jeji pravu. Pokud by o to byl pozadan jakykoliv jiny cesky server, tak si myslim ze to bude brat jako cest a velmi rad s tim bude souhlasit. A na sve fotky ma nezpochybnitelne autorske pravo, a tim tedy i moznost nedovolit je v plnem rozliseni zobrazovat na cizich webech.
Kdyz reklamu na mobilmanii prodava reklamni sit adrenaline, tak snad ma ona sama k dispozcici statistiky, kde se co zobrazuje, a kolika unikatnim navstevnikum. Tyto statistiky pak poskytne inzerentovi reklamni agentura. Cisla z auditu jsou pro toto irelevantni, protoze meri neco jineho. Bohuzel si myslim ze cely problem je v setrvacnosti reklamniho trhu, ktery s internetem stale jeste uci pracovat a v tech statistikach se nevyzna.
Nic to ale nemeni na neeticnosti tohoto pristupu. Obdobne podvadi mensi weby, kdy si napriklad vzajemne zobrazuji obsah v iframe a vylepsuji tak statistiky pristupu...
V pořádku by to bylo, kdyby MobilMania prohlásila, že spolu s GSMArena je větší, než Mobil.cz - protože sama to nedokázala. ti čtenáři nepřicházejí na MobilManii, ale na GSMArena a jen šikovným trikem se dostanou na MobilManii. Každému zadavateli reklamy je ale jasné, že je to jen a jen podvod (businessově se říká, "není to etické").
V poradku by bylo, kdyby Mobil.cz oddeloval navstevniky, kteri se k nemu dostanou pres titulni stranku iDnes. nebo kdyby rekl "jsme vetsi diky iDnes, bez iDnes bychom meli o sedmdesat procent UIQ mene"
Ale to je dost kravina, ne? Je to jedna a tatáž firma a už z hlavičky vidíte, že jste na mobil.idnes.cz
A vy máte nějakou statistiku, že 70% lidí přijde z idnes.cz? Kde prosím?
Mně se to totiž nezdá, mám slušnou paměť a to číslo je o dost nižší. Nehledě na to, že přijdou na autorský obsah, kde je zákazníkova reklama. U recenze GSMArena přijdou na server Mobilmania, která se tváří jako GSMarena a vkládá tam audit kód gemiusu pro MobilManii.
Já přece nepíšu o žádných 70 % - a nevím, proč o nich píšeš ty, nám zahraniční návštěvnost rozhodně nedělá tolik. V článků se píše o nárůstu po opravě kódů, tam nebyla jen GSM Arena a zahraničí.
Jenže to je také spolu s Živě a ostatními našimi servery, kde propagujeme články, spolu s kampaněmi na českém internetu, v tištěných Mobilitách a ostatních našich časopisech. Jak z toho chceš oddělit jen MM?
V takovém případě bychom navíc měli srovnávat Mobil.cz bez titulky iDnes, bez zmínek v MF Dnes.
Marku, víš dobře, že tohle není vůbec ten případ. Pokud server propaguješ na Živě nebo na iDNESu, tak dorazíš právě na ten propagovaný server.
Pokud vkládáš auditorský kód do obsahu jiného serveru, připočítáváš si jeho návštěvnost. A to je podvod. A velký rozdíl oproti tomu, když si dáš pouhý odkaz na článek kamkoliv. Čtenář konzumuje obsah jednoho serveru a započítává se mu do auditu serveru jiného.
Jestli chcete dělat anglickou verzi, dejte ji do samostatného auditu...
Je zřejmé, že české články MobilMania.cz ani Mobil.cz anglické čtenáře nezajímají. Neumí česky.
Ano, proto na ně lákáte mezinárodní čtenáře a z auditu návštěvnosti vytvořeného pro inzerenta děláte cár papíru. To jistě prospěje čistotě trhu :)
Jistě, že se to dalo vyřešit jinak - mohli jste ty své cenné obrázky posílat do GSMArena a oni si je mohli nechávat košér stahovat z vlastního serveru. Jenže tím byste nemohli tvrdit, že jste navštěvovanější. Takže účelem celé akce bylo jen zmanipulovat návštěvnost. Čili podvod.
A taky bychom mohli naše články na Živě kopírovat, aby se tam náhodou neobjevil nějaký odkaz. Taky bychom mohli přestat s dalšími kampaněmi, protože člověka tak vlastně přinutíme, aby k nám přišel :) Nepřestaneme, protože to pro nás není výhodné. Stejně jako pro Mobil.cz není výhodné odstranit odkaz z titulky iDnes.
Podle tvé logiky bych teď měl začít tvrdit, že je to podvod, že se člověk ve skutečnosti nedostal na daný obsah přímou cestou, ale náhodou. Jenže to je přece blbost.
Měření návštěvnosti má naprosto přesná pravidla. Je stanoveno, kde kód smí být, kde nesmí, že nelze automaticky refreshovat stránku apod. Která pravidla porušujeme, když si troufáš mluvit o podvodu?
Předpokládám, že mi nerozumíš záměrně, takže už to znovu vysvětlovat nebudu.
Myslím, že jsem to řekl dost jasně: presentujete čísla z návštěvnosti anglického webu jako by to byla čísla nášvětnosti českého webu. Záměrně uvádíš ostatní v omyl směšováním těchto čísel a proto si troufám mluvit o podvodu.
Rozděl je na čtenost českého webu a anglického, presentuj je odděleně a nebude námitek.
Podívej se prosím například sem: http://mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=7800. Takových odkazů na nás nebo i na Mobil.cz nebo jiný technický server podobného typu najdeš na internetu nepočítaně. Každý takový server má díky tomu podíl zahraniční návštěvnosti 15-30 % (spolu se Slovenskem, které je v trochu jiné pozici).
Ukaž mi, jaký server tato čísla filtruje, aby "neuváděl v omyl"?
Ehm, opravdu vcelku hezká demagogie. Jak řekl Patrick - kdo nerozumí záměrně, s tím se nemá smysl moc bavit. Nicméně, ty nerozumíš záměrně poměrně často, viď? Například, když MM krade cizí zprávy a vydává je za ověřené na tiskovém oddělení. Proč mě to "neetické jednání" v oblasti návštěvnosti nějak nepřekvapuje...
A mimochodem, abych citoval přímo tvoji větu: "V tomto měsíci naše články navštívilo 257 138 unikátních návštěvníků." Ale to asi těžko, že? Když ve skutečnosti se tam počítají i obrázky, nota bene zobrazované někde z GSMareny. A kolikpak dalších serverů asi MobilMania tají? Dva, čtyři, deset a nebo padesát?
Návštěvník je v metodice NetMonitoru definován takto:
Teoretické konstrukce reprezentující osoby internetové populace, které vykázaly alespoň jedno Zobrazení během daného měsíce. Počet takových jednotlivců je představován váženým počtem respondentů, resp. cookies.
Další detaily hledej na http://www.netmonitor.cz/doc.
Aha, ty si patrně nečetl tento článek. Kdyby ano, tak by sis zajisté všiml jedné zajímavé citace:
"Obecně u NetMonitoru platí jedno hlavní pravidlo, a to, že do návštěvnosti měřeného serveru se můžou počítat pouze takové sekce a přílohy, které 'běží' na stejné doméně 2. řádu jako měřený server."
Aby si to tedy pochopil, to znamená, že tam nesmí započítávat GSMarena.com, ani třeba SEmania.cz a dokonce ani cokoliv jiného, na co se nepřistupuje z domény mobilmania.cz. Tudíž znovu kladu otázku, kolik dalších rumunských, tádžických, uzbeckých, bulharských a kdo ví jakých serverů vlastně MobilMania podobně započítává. A máte aspoň 10 000 vlastních čtenářů a nebo všechno započítáváte podobným způsobem jako GSMarena a následně o navštívených obrázcích hovoříte jako o navštívených článcích? Mimochodem, článek a obrázek je trochu něco jiného, třeba sis toho ale ještě nevšiml.
Díky za odpověď. Takže těch serverů je skutečně víc a tím pádem GSMArena je pouze špička ledovce. No, hodně štěstí při jednání s inzerenty. Ale oni to určitě pochopí :oD A vaši čtenáři nepochybně také budou rozumět tomu, že jste tvrdili, že MobilMania.cz je nejčtenější český server o mobilech a zapomněli dodat, že je nejčtenější v Uzbekistánu, Bulharsku a Rumunsku :oD
Stará česká moudrost říká: "Mlčení znamená souhlas." Proč myslíte, že tedy neodpověděl na otázku? Když už tedy upustíme od faktu, že kdo lže jednou, může lhát i víckrát.
Zajisté, diskuse, kterou nemohu cenzurovat ztrácí smysl, neboť by v ní mohla vyjít najevo i pravda, případně prostý fakt, že třeba diskutovat ani neumím. Nicméně tady celá věc dospěla do stádia, kde už to neoddiskutuješ, nezcenzuruješ a hlavně nezameteš pod kobereček. Což tě očividně dost štve a ani se ti nedivím. Až vyjdou najevo případně i další servery (i ty, které jsou v ČR), bude to ještě větší rána než doposud.
Mimochodem, víš jaký je rozdíl mezi podvodníkem a hráčem, který podváděl? Hráč, který podváděl, se umí k věci postavit čelem a aspoň to přiznat a nést za své činy jasnou zodpovědnost a neztratit tak tvář.
Martin Zikmund, Martin Zikmund... Co mi to jen říká?
http://www.mobilmania.cz/Autori/?AUI=414
...jeden z MobilManiackých podvodníků to je! :oP
Jinak pan Lutonský nijak natají své činy, jen je obhajuje. Nelze ho proto podle vaší definice považovat za podvodníka. K věci se umí postavit čelem, ke všemu se přiznává a nese za všechno odpovědnost a rozhodně neztrácí tvář :) Jen má na věc trošku jinej názor než vy.
Ano, psal jsem pro MobilManii a nijak se tím netajím (ostatně při tom množství článků by to šlo dosti špatně :o)).
Jinak máte nepochybně pravdu v tom, že na některé věci mají lidé různé názory, podobně jako my dva teď. Různí lidé prostě vnímají různé podněty různě. Ostatně je již dávno prokázáno, že prožívání je jistou měrou ovlivněno (vedle genetických predispozic) také řadou faktorů jako je rodina, sociální prostředí, kde vyrůstáme, školou, prací apod. Jednovaječná dvojčata, která by vyrůstala odděleně v odlišných podmínkách by pak také vnímala různé věci různě (což bylo ostatně použito jako důkaz této teorie).
Faktory, které však ovlivňovaly mé vnímání, jej ovlivnily takovým způsobem, že pod pojmem hráč, který podvádí, si představuji zcela jinou situaci než je případ "neetického jednání" v oblasti návštěvnosti MobilMania.cz a následná reakce Marka Lutonské (nejen) v této diskusi. Uznávám ale, že můj úsudek je ovlivněn také tím, že Marka znám již řadu let a tím, že znám způsob jeho jednání i v jiných než v této situaci.
no ja se teda moc divim, ze tak (ne)intelingentni, (ne)chapavy clovek jako je pan lutonsky muze delat u cpressu. jak to tady ctu, tak je asi jediny, ktery nepochopil, ze ctenari gsmareny jim delaji navstevnost. sice si zapocitavaji stranky otevirane z vlastniho serveru, ale to az po te, co se nacte obrazek jinym serverem. ostuda.
no, neni to o nicem jinem nez o hajeni vlastnich zajmu a zvysene navstevnosti. bohuzel. stejne si myslim, ze nejvice tim podvadi sami sebe. ono ctenarum je to v podstate jedno. pro ne jsou dulezite informace - obsah.
Vysvětlím vám to. Obrázek je odkaz - podobně jako když teď napíšu http://www.mobilmania.cz. Když na něj klepnete, ocitnete se na MobilManii a nám se započítáte jako návštěvník. Stejné je to i s obrázkem. Kdo klepne na náhled, navštíví tím náš server, prohlédne si z něj náš obrázek a nám se započítá návštěvnost.
To sice otevírají, ale ten podvod je jinde. Zahraniční návštěvník se podívá na GSMarena.com (třeba sem: http://www.gsmarena.com/nokia_n90-review-44.php ), započítá tomuto serveru návštěvnost, to je zcela ok, a následně když si nějaký obrázek zvětší, tento se natáhne obrázek a měřící kód z MobilMania.cz, a zvýší návštěvnost i MM.cz, aniž o tom jakkoliv tuší, že byl na setinu sekundy v ČR, a že MM.cz tak za poslední 3 měsíce zdvojnásobila UIP. V TITLE okna je mimochodem i nápis GSMarena.com. Hm. Toto není košer, toto je PODVOD.
Statistiky su alfa a omega celeho predaja reklamy na internete. A tak je jedinou snahou kazdeho tvorcu webu byt lepsi (= rozumej mat viac unique visitors) ako konkurencia !
Podla mna to nie je ani podvod ani neeticke. Mobilmania ma regulerne zobrazenu stranku z vlastneho servera. Akym sposobom na tu stranku ludia prisli je asi jedno. Nie je to ziadnym nekalym sposobom. Mozno sa da uznat, ze vyuzili skulinku "v predpisoch".
Snad zadavatelia reklamy by mohli namietat keby ze sa na tych strankach s fotkami zobrazil ich banner. To ale mobilmania nerobi.
A na druhej strane je tu PPC - etarget funguje celkom dobre aj v Cechach takze tam nejake tisice ludi cez obrazky sa nemaju sancu vobec prejavit.
btw - ked uz nadavame na Cpress - mne osobne vadi ako si tahaju navstevnost na slovenske Zive - staci ak na ceskom Zive daju clanok ktory vyvola na 99% flame war ale neumiestnia ho na ceskom webe, ale daju na slovenske zive a potom pisu aki su dobri, ze uz maju x tisic ludi ...
jedná-li se ale Patriku o statistiku NÁVŠTĚVNOSTI obsahu-> a obsah takto navštěvován je, tak jsou čísla správná ne?
btw: hlavní úlohu nebude hrát statistika jako taková, ale její interpretace a to není problém jen mobilmanie, ale asi i řady dalších webů, které si návštěvnost nahrávají vertikálně přes další weby...