Vlákno názorů k článku Co třeba namísto obcházení regulace přijít s férovou nabídkou? od mendrit - Zas pokud nechcete porovnávat jen mobilní připojení, tak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 11. 2017 11:24

    mendrit (neregistrovaný)

    Zas pokud nechcete porovnávat jen mobilní připojení, tak v té době Wi-Fi měly už taky podobné pokrytí. V roce 2002 přes breeznet za 400kč/měs. neomezená 14,4/64kbps (den/noc) . :-)
    Právě s nástupem ISDN přišel největší boom.
    A v Ostravě UPS testoval a testoval kabelový internet asi 6 let, a nechal si do revíru pustit štiky.

  • 21. 11. 2017 23:21

    . . (neregistrovaný)

    chytře to udělal O2 rozdělením a dělá si půdu pro poskytování infrastruktury a poskytování služeb.

    Názory máš logické, ale nezohledňuješ jak funguje takovýhle korporát, interní náklady se moc nepočítají, lidi stejně mají zaměstnané, jednotlivá oddělení a musejí vykazovat činnost, jít do něčeho odlišnějšího než mají ostatní (byť logicky správného) vyžaduje po manažerech zodpovědnost a risk, to se v těhle místech moc nenosí, nikdo nechce vyčuhovat.

    K tomu je potřeba připočíst nekonečné přetahovačky a taškařice mezi odděleními, kdy prosadit zásadnější změnu znamená přesvědčit nespočet zarytých konkurentů, kteří se třesou až uděláš chybu a získají něco z tvého rozpočtu pro sebe.

    Změna musí přijít z vrchu, jenže vršek asi nemá důvod dělat změny, když kpi mu management plní, zisky má přijatelné a všichni vykazují činnost, kterou si na boardu obhájí. Tyhle vody jsou hodně zatuchlé a dravej agilní konkurent může získat hodně. Stát dlouhodobě na tohle odvětví z vysoka kašle.

  • 21. 11. 2017 19:56

    AAA (neregistrovaný)

    ISDN se u nás začalo objevovat někdy koncem tisícíletí a platilo se za něj jako za vytáčené připojení.
    Kolem roku 2003 zde byly neomezené datové paušály přes GPRS, později EDGE za cca 800 - 1000 Kč.
    Což bylo vlastně první připojení za paušál dostupné víceméně všude (ještě tu bylo i rychlejší CDMA od Eurotelu, ale s menším pokrytím)

  • 21. 11. 2017 15:08

    ro (neregistrovaný)

    Tak těm neomezeným datům v době, kdy se zaváděla ISDN nevěřím ani náhodou. Jestli už vůbec byla nějaká data... Možná tak WAP

  • 21. 11. 2017 10:02

    Petr M (neregistrovaný)

    Pamatuju se, že jeden čas u nás nebyla WiFi alternativa a teprve chystali ISDN. Eurotel měl v té době možnost složit si balíček na míru z volání, SMS a dat. Takže jsem koupil 6230i, datový USB kabel, naklikal si hodinu volání, 50SMS a neomezený data... Stálo to tehdy necelých 650/měsíc, ale vyšlo to líp, než vytáčení přes modem. Takže cena za data bez FUPu už tehdy byla 500 (a "pevný připojení" přes LTE bez FUPu je dneska taky za pětikilo). V obou případech to není charita a je v tom nějaký zisk, který se jim patrně vyplatí. Mění se jenom rychlost a technologie...

    Takže kdyby nesoutěžili FUPem, ale rychlostí a dostupností, bylo by to férovější.

  • 21. 11. 2017 9:03

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Poskytovatel infrastruktury by neměl poskytovat žádné další služby, které samy tu infrastrukturu používají. Byl by to ekonomický kanibalismus. Ubíral by prostor pro další nezávislé subjekty s vlastními nápady, technologií a inovacemi. Došlo by k nežádoucí synchronizaci systému, která vždy vede na stagnaci a úpadek systému.

    Na to dojela bývalá Východoindická společnost, když zkrachovala v momentě, kdy pohltila vše a začala prodávat sama sobě.

  • 21. 11. 2017 8:53

    Rostislav Kocman (neregistrovaný)

    Tomu že na datech chtějí vydělávat se nedivím. Jen se divím, že to dělají takovým blbým způsobem. Všem dávají stejnou kvalitu služby (rychlost) a účtují používání. To je neudržitelný model, přes který se nedají prodávat žádné další služby, na kterých teprve mohou pořádně vydělávat. Potom to musí rešit pokusy obcházet regulaci a investují neskutečné peníze do služeb, které neumí prodávat, ale chtějí je mít ve svojí "integrované" nabídce.
    Místo toho, aby nabídli pár základních služeb v různé kvalitě, a vytvořili otevřený ekosystém, kde se bude doplácet za další služby, které sice neumí prodat, ale mají obchodní kanál, přes který je lze nabízet a billingový systém, přes který je lze zúčtovat - což je zase to, co nemají a neumí ti poskytovatelé služeb a co by určitě rádi outsourcovali.

  • 21. 11. 2017 8:20

    PPP (neregistrovaný)

    Před lety se nechali slyšet, že v datech vidí oproti volání možnost finančního růstu, tak se nedivte.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).