Vlákno názorů k článku Co třeba namísto obcházení regulace přijít s férovou nabídkou? od Karel - Napadá mě samozřejmá otázka - což se podívat,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 11. 2017 12:30

    Karel (neregistrovaný)

    Napadá mě samozřejmá otázka - což se podívat, jak dělají jinde, že tam mají nižší ceny? Nějak se mi nezdá, že by v jiných zemích měli výrazně vyšší konkurenci co do počtu operátorů nebo že by tamní voliči tlačili na jejich poslance. Navíc, když to člověk měří délkou volebních období, nejsou tady mobilní sítě tak dlouho.

  • 22. 11. 2017 10:03

    Milan König

    Aha..

    Tvrdíte, že nefunguje trh a že trh je potřeba vylepšit. A udělat se to má tak, že se posílí pravomoci úřadů, které budou všechno kontrolovat.

    Já nemám slov...

  • 22. 11. 2017 8:32

    nn (neregistrovaný)

    Problémem je v první řadě spotřebitel - volič.

    Proč by operátor nabízel více za méně peněz? Jeho cílem je vydělat miliardy Kč a vyvézt je svým matkám do zahraničí. Částečně formou interně prodaných předražených služeb (např. IT školení, licence, software, apod.), aby se vyhnuli zdanění. To odvádění miliardových zisků se mu daří.
    Daří se to operátorovi proto, neboť trh nefunguje jak by měl a nemáme schopné lidi v Antimonopolním Úřadu ani v Českém Telekomunikačním Úřadě. Když jsem naposledy četl rozhovor s šéfem ČTÚ, chtěl jsem zvracet. Naprosto otevřeně kopal za operátory a nikoliv za stát, tj. spotřebitele.

    Pokud budou tradičně zkorumpované strany (např. ČSSD nebo ODS a mnohé další) dosazovat neschopné lidí do těchto úřadů, dokud vláda nepustí na trh 4. operátora, nic se nezmění.

    Dokonce si umím představit model, kdy vláda prodá licence (na frekvence) jen firmám, které budou prodávat kapacity sítě, ale nesmí prodávat koncovému uživateli. Pak by v ČR byly třeba 4 firmy vlastnící sítě. A kapacity sítě by prodávaly jen dnešním tzv. virtuálním operátorům, nikoliv na přímo. Takže by reálně o kapacity sítě soupeřili desítky operátorů. Kontrolovat 4 firmy prodávající kapacity desítkám firem je pak snadné, na rozdíl od kontroly miliónů smluv s koncovými uživateli a tisíci tarify.
    To ovšem vyžaduje schopné lidi ve vládě, ne loutky firem, nebo diletanty. Což vyžaduje schopného voliče. Začněme tedy u sebe.

    Byly jste u voleb? Zeptali jste se vaší preferované strany/politika jak prosadí fungující trh? Jestli jste to neudělali, nevím proč si stěžujete.

  • 22. 11. 2017 10:59

    P2010 (neregistrovaný)

    A jak to chcete udělat u služeb, kde je z principu omezený počet poskytovatelů? Praktický výsledek přístupu bez kontroly stylem "utrženo z řetězu" vidíte právě v ČR.

  • 22. 11. 2017 11:59

    Milan König

    A v čem je problém?

    V ceně za volání? Já ten problém nemám. 1.5,- za minutu není žádná extra cena (běžně dostupná) ale to mi nepřipadá nijak moc. Nepotřebuju "neomezené tarify". Prost tolik neprovolám.

    Data? Jestli jsou drahá, tak je prostě nepoužívám. Popravdě ani nevím na co bych je použil. MOBILNÍ data. Něco spotřebuju. Navigace, mail.. Co víc NUTNĚ potřebuju na cestách? Doma wifi, v práci wifi, u zákazníků wifi.

    Nezpochybňuji, že jsou lidé, co velké objemy dat na cestách vážně potřebují, ale kolik jich je?

    Spousta lidí řve, že je vyjde draho, když se ve vlaku chtějí dívat na videa na youtube. A co jako? Spousta věcí vyjde draho. Třeba jízda novým sporťákem.

    Tak to prostě nekupujte a dodavatel sníží cenu. Proč by měl snižovat, když to za tu cenu lidi stejně koupí? Někomu to dává smysl?

    Ale ne. Radši posílíme nějaký úřad, aby dodavatele přinutil nám dodávat za cenu, která se nám bude líbit.

    Fakt jsou tady lidi (a je jich hodně), kteří věří, že se jim o jejich štěstí postará dobrotivý úředník. Navzdory historickým zkušenostem. Svět se v prdel obrací.

  • 22. 11. 2017 13:36

    Petr M (neregistrovaný)

    Asi lidi ještě nepochopili, že to video se dá sosnout na SD kartu a skouknout offline... Holt za blbost se platí.

    Já taky data nekupuju. Na co? V práci pořádnej net, v autobuse WiFi (a noťas), doma WiFi (a pořádnej stroj, ne kapesní naleštěný sklíčko). A offline se dá přežít dýl než bez vody...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).