U operátora jsem pracoval a opravdu se účtují jedině hovory, jinak SMS, případně datové přenosy se NIJAK NEÚČTUJÍ mezi operátory.
SMS fungují pouze přes servisní kanály, je to taková "bonusová služba", nijak se neúčtuje - dokonce kdysi dávno, když SMS začaly, tak byly zdarma i pro zákazníky a zpoplatnily se až dodatečně.
Mimochodem pro síť operátora je mnohem větší zatížení, když někomu pošlete e-mail do mobilu než když mu pošlete SMS :).
Navíc dnes už ani nelze koupit telefonní ústřednu, která by neměla i SMS centrum, takže operátor nemá ani žádné zvláštní náklady s nákupem zařízení.
Chápu, že se tomu těžko věří, ale SMS jsou pro operátory věc, kterou mají úplně zdarma a účtují za těžké prachy.
Omezení na vlastní síť je opravdu jen z MARKETINGOVÉHO důvodu, aby uživatel například s O2 [:kůl:] nebo O2 Internetem v Mobilu nutil ostatní známé taky přejít k O2 "aby si spolu mohli psát zdarma".
Například Vodafone teď naflákal neomezené SMS do všech sítí ke všem novým tarifům (kromě nejmenšího), přitom síť Vodafone je nejmenší, takže se dá předpokládat, že minimálně 60% SMS půjde jinam... Jenže protože si je mezi sebou operátoři NEPLATI, tak je to úplně jedno :)
"Náklady za SMS jsou pro operátora prakticky nula, mezi sebou si za ně neúčtují propojovací poplatky jako u hovorů"
Pletete se, tahle informace není pravdivá!
Propojovací poplatky se mezi operátory za SMS samozřejmě platí. Stejně jako. Akorát u SMS nejde o regulovanou službu. Ta cena je v řádech korun a je vyšší, než kolik platí zákazník u spousty tarifů.
Jiná věc je, že si je operátoři mezi sebou započítávají. Takže pokud si mezi sebou posílají podobný počat SMS zpráv, nula od nuly pojde.
Pokud by ale jeden operátor generoval nadmíru SMS provozu do konkurenčních sítí, už na to bude doplácet.
Proto jsou "neomezení SMS" většinou omezené jen na vlastní síť.
Ono se stačí podívat na odpověď ČTÚ na stížnost zákazníka, kdy se úřednice stížností asi vůbec nezabývala a v odpovědi odkázala zákazníka na oficiální ceník. Nějak se mi přestává chtít platit tento úřad z daní :).
Tak ono naštěstí, pokud někdo tu fakturu nezaplatí dobrovolně, tak o tom musí rozhodnout soud, kde dotyčný může namítat, že mu operátor účtoval peníze navíc neoprávněně a pravděpodobně by to měl vyhrát.
I když sám osobně s 500 000 SMS s cenou přes milion bych to testovat nechtěl :)
Prý se to týká jen "nepoctivých" zákazníků. Viz jejich poslední vyjádření. Otázkou je, jak by to posuzovali. Myslím si, že z hlediska bezpečnosti zákazníka je lepší, když si zákazník bude limity hlídat. Případný účet nad tento limit by mohl být skutečně velmi nepříjemný a velmi bolestivý. Operátor se asi navíc nebude se zákazníkem bavit, odvolá se na podezření na "zneužívání" služby.
10 000 SMS rozhodně není "nevyčerpatelných" a ani se to nedá brát za "neomezené".
Je potřeba si uvědomit, že dnešní smartphony umožňují psát "dlouhé SMS", tj. jednu zprávu rozdělenou do fragmentů a také umožňují posílat více příjemcům.
Je třeba si uvědomit, že jeden fragment SMS s českou diakritikou má jenom 63 znaků, přičemž podle tytu telefonu lze odesílat dlouhé SMS složené až z 255 fragmentů.
Takže jestli někdo pošle úplně normální JEDNU zprávu dlouhou 1500 znaků celé třídě čítající 30 lidí a pošle jim ji každý den v měsíci, tak operátor na vyúčtování ukáže 21 600 odeslaných SMS!
Přičemž podle ceníku ( http://www.o2.cz/osobni/219236-cely_cenik/ ) Vám O2 může jednotky nad 10 000 účtovat podle tarifu O2 Zero, tímpádem 1,90 Kč.
Takže v našem případě by O2 mohlo píšícímu žáčkovi poslat za "neomezené" SMS fakturu na 22 040 Kč nad rámec tarifu!!!
Světový rekord v počtu poslaných SMS za jeden měsíc (s použitím pouze normálního mobilu a prstů) drží Fred Lidgren, který odeslal 566 607 SMS během jednoho měsíce...
Kdyby to odeslal s "O2 neomezenými SMS", tak by taky mohl dostat účet na 1 057 553 Kč :-))
Takže klamání spotřebitele to JE!
btw: Náklady za SMS jsou pro operátora prakticky nula, mezi sebou si za ně neúčtují propojovací poplatky jako u hovorů, takže je jedno jestli posíláte ve vlastní síti nebo ne - operátor to rozlišuje jen proto, aby jste "překecávali" své známé, aby přešli do stejné sítě jako máte Vy.
Trend "neomezených SMS k Internetu" operátoři stejně mají jen kvůli posílání zpráv přes Internet přes aplikace jako je Whatsapp, Viber, Facebook messenger, aplikace na posílání SMS z web-brány.
Prý Internet v mobilu kanibalizuje 50% příjmů z SMS. To už je hodně poznat :) Přitom právě díky tomu, že prakticky 100% zaplacené částky za SMS jde operátorovi do zisku, jsou SMS pro operátora zlatým dolem - mnohem lepší než cokoliv jiného!