Tak především je to mnohem méně zpráv, protože klasická SMS bez diakritiky má 160 znaků, pokud je odeslána jako "dlouhá SMS" (více SMS spojených do jedné), tak jen 153 znaků.
SMS s diakritikou nemůže být kódována v ASCII a tak má v kódování UCS-2 jenom 70 znaků, pokud se jedná o dlouhou SMS, pak má jeden fragment dokonce jen 63 znaků.
Navíc SMS taky může mít více příjemců než jen jednoho!! A opět se to násobí... Pokud by tedy student chtěl odeslat tuto zprávičku v SMS svým 30 spolužákům, u operátora mu naskočí 630 SMS.
Největší svinstvo na tom je, že SMS se nezablokují, ale prostě se začnou zpoplatňovat!! Takže kdyby student v příkladu jednou denně odeslal nějaký takto krátký text celé třídě ze svého "neomezeného tarifu", operátor mu může naúčtovat 8900 SMS nad rámec tarifu, přičemž podle ceníku a VOP se účtují tarifem O2 Zero, tedy 1,90 Kč/SMS, takže faktura na 16 910 Kč!!! nad rámec "neomezeného tarifu".
Jako největší drzost a do nebe volající HNUS beru to, že ČOI sama konstatuje, že inzerované tvrzení není pravdivé, ale O2 nemusí platit žádnou pokutu a dokonce ani nemusí informace na webu NIJAK MĚNIT!!!
Vesele tam ty lži mají dál. Tohle by opravdu v civilizovaném státě nešlo!
Operátor se mi dušoval v komunikaci, že se omezení (zpoplatnění) týká jen zneužívání služby. Ale rozumím - zkoušet to a čekat na vyúčtování by se mi také nechtělo. Navíc operátor za zneužití služby může označit cokoliv. Pokud ČOI odmítá proti nesprávným informacím zakročit, tak jak by ČOI postupovala v případě poškozených zákazníků? ČTÚ mimochodem tuto věc po "šetření" smetl pod koberec a stěžovateli poslal odkaz na ceník O2. Nyní to opětovně šetří.
Vždy mě dostává, jak asi někdo bere právo určovat, co je zneužívání. Operátor nabídne neomezené SMS a my se tu dozvíme, že kdo tuto službu chce využít, tak ji zneužívá. Banka nabídne bezplatné převody a opět se tu dozvíme, že to "zneužívají podnikatelé". IKEA nabízí možnost vrácení peněz a hle, kdo to chce využít, je blbec.
Mám pro vás jednu radu - když nechcete, aby službu lidé používali, tak ji prostě nenabízejte. A pokud ji nabídnete a někdo ji v rámci pravidel využívá, tak neremcejte.
Nikdo nikoho nenutí, aby službu omezil nebo zrušil. Tady se pouze chce, aby se nelhalo. Pokud operátor nabízí měsíčně 5000SMS, ať nabízí 5000SMS a nikoliv lživě "neomezené SMS". Vás možná doma učili, že když se to hodí (třeba z toho něco kápne), lhát se může, ale neberte to prosím jako obecný standard, většina lidí prostě považuje za normální nelhat.
Plně s Vámi souhlasím. Pár let zpět nabízel Vodafone balíček skutečně neomezených SMS do své sítě (minimálně na předplacence) za pár desetikorun. Pamatuji si, že jsem si s tehdejšími nejbližšími přáteli předplacenky pořídil a několik měsíců je takto skutečně plně využíval. Dle statistik přímo v telefonech jsme se pohybovali každý(!) kolem 500 zpráv denně, tedy podle O2 a zjevně i ČOI mimo rámec "normálnosti". Studuji ČVUT, k tomu pracuji a dokonce se z toho sám uživím, přesto zjevně nejsem podle mezinárodně působícího operátora ani českých úřadů "normální".
A kdo bude vyhodnocovat, zda jde o zneuzivani ... operator!
Jinak O2 je vposlednich mesicich naprosta tragedie - jedina faktura neni spravne, dodat funkcni SIMku jim trva !3 MESICE!, co slo pred tydnem dnes pry "v zadnem pripade nelze" (prevod simky na jiny tarif) ... proste naprosto neuveritelny bordel.
Stačí napsat dlouhou zprávu a kvůli omezení délky SMS ji mobil rozdělí na více částí a u příjemce zase složí. Ale přes operátora to samozřejmě projde a zaúčtuje se jako několik samostatných SMS. Takže ono stačí napsat třeba jen 50 hodně dlouhých zpráv a ve vyúčtování jich máte 500.
bordel ve fakturách (a jiných dokumentech) O2 je od doby, co je z klientského pohledu znám (cca rok 2005), abych byl korektní, tak musím přiznat, že veškeré reklamace byly úspěšně vyřešeny, na druhou stranu šlo ale o tak přepálené částky, že tu chybu prostě přiznat museli...
Zřejmě byste si měl pozorně přečíst celý článek 31 ústavní listiny základních práv a svobod, a to včetně posledních pěti slov:
Článek 31
Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon.
Všichni obchodníci se ohánějí tím, že je to business a je třeba vydělávat. Tak ano, když business, tak business - tvrdá jasná pravidla - když něco nabídnu, musím být schopen plnit. Co nejsem schopen dodat, to nemůžu nabídnout, ale než že slíbím neomezený přístup s tím, že není "normální" to využívat neomezeně a pod zaklínadlem "zájmu ostatních zákazníků" budu trestat ty, kteří si dovolí to skutečně neomezeně využít.
Vy ste typicky cesky debil a ano, cesky, protoze v cizine je zcela normalni ze pokud mi nekdo neco nabizi, navic !za penize!, tak to vyuzivam - v maximalni mozne mire.
Ucet v GB kupodivu neni omezen na 2-3 vybery z bankomatu ... kupodivu lze vybirat (zcela bez poplatku) klidne co 10 minut (az do vyse limitu). A ano, banka ma dobre spocitano, ze vetsina klientu udela tak 4 vybery mesicne, a tech par, co to preleze se v tom mnoztvi splachne. Ale kupodivu nikoho ani nenapadne omezit mnoztvi vyberu s tim, ze "to prece nikoho neomezuje" ... protoze trebas ptave tento mesic potrebuju vybrat popaty ...
Kupodivu, kdekoli na zapad od CR stoji neomezeny tarif (volani+SMS+data) kolem 800Kc (v prepoctu) ... coz odpovida tomu, za co si ho u nas kupuji firemni zakaznici. A nikomu neprijde divny, ze (pokud si to uz plati) provola desitky hodin a posle tisicovky SMS.
Ve dne v noci každé necelé 3 minuty 1 SMS? Opravdu normální :-)
Té Telefónice se nedivím, u nás se najde vždycky dost lidí, kteří exotickým používáním donutí poskytovatele čehokoliv, aby službu omezil nebo zrušil. Pár příkladů: omezení počtu bezplatných převodů v mBank (po té, co to začali masově zneužívat "podnikatelé"), vrácení peněz v IKEA (dostanete je na Ikea kartu nebo zpátky na účet - poté, co vracení zboží začali blbci ve velkém používat jako bezplatný výběr z bankomatu - koupím a hned za pokladnou zboží vrátím).
Přesně proto vznikala zdánlivě ohavná čísla. Když si to člověk uvědomí, 160 znaků znamená v běžné řeči nula nula nic a pokud vezmete fakt, že s diakritikou jsou zprávy ještě kratší, tak to nakonec tolik není. Fakticky to nebyly sms, ale chat. A že jsem “zneužíval“ sms jako chat? Dnes by za to měli dát duši, vždyť i s nejlevnějším internetem v mobilu si můžu poslat celé tisíce potenciálních sms denně a ještě za ty samé peníze dělat mraky dalších věcí.
Zásadní potíž vidím v tom, že "běžný uživatel" nepotřebuje neomezenou službu. Pokud operátor za určitý paušál inzeruje neomezenou službu, tak je to lákadlo převážně pro "neběžné uživatele"; jak již bylo zmíněno, 360 SMS pro uživatele "starých Nokií 1234" je dostatečné, ale v dnešní době poněkud inteligentnějších telefonů, aktivnějších uživatelů, a vůbec, není 1000 SMS za den žádné sci-fi...
zajimave, kde cvakate jako mourovaty? otec mel operaci srdce kdy mu voperovali umelou chlopen a nejak se rodina asi zapomnela slozit a zaplatit pul milionu nemocnici za osetreni.
nebo tim "cvakanim jako mourovatej" myslite zaprdenych 30 kacek co 2-3 do roka date obvodakovi? to je panecku skandal.
ps: leky sem netahejte, ty se platili i za komancu kdyz se nevyrabely v zemich rvhp
Možná přihlédli k tomu kdo to nahlašuje, u podání se to vždy zvažuje a jestli to podávali Hasalík s Kolesou, tak se tak třásli, že to nemohli přečíst. Jestli teď ještě dotyčný pošle jako doplnění odkazy do diskuze, kde dva kluci píšou, že opravdu hodně SMSkují, tak budou mít ban.