Potencionálně komplikovanější reklamace? Ale vůbec. Horší je jen Česká Pošta.
Po reklamaci na webu pixmanie (reklamoval jsem projektor za 15tKč) mi poslali kam mam zboží poslat, stačilo ho zabalit do standardní krabice od ČPost a poslat. Horší to bylo s tím že česká pošta má chvlívek na mezinárodních zásilkách poloviční než u vnitrostátních, takže vyplnit adresu ulice, kde Pixma sídlí nejde.
A pak teda poštovný, jelikož česká pošta má smlouvu o paušální výměně jen se slovenskem a ruskem, do německa a dále na západ posílá, ale bez tracku a za velký prachy. Takže sice mě poštovný vyšlo na 700,-, ale za 10 dnů sem doma měl uplně novej projektor s uplně novou lampou:-)
Par takovych jsem uz videl. Typicky kopiruji sortiment vybraneho eshopu (napr. kopiruji komplet sortiment co ma dealextreme), jen ceny tam jsou tak 2-3x vyssi nez u zdroje (takze vec co se tam da koupit za 6 dolaru tam stoji treba 300 Kc).
Proste tam nenakupovat, pokud clovek nakoupi primo u zdroje, dostane stejne kvalitni sluzby (absence ceskeho navodu, v nekterych pripadech bohuzel i anglickeho), ale vyjde ho to mnohokrat levneji.
To uz neplati, neni to moc dlouho, ale v cele EU plati, ze se prodej ridi pravem zeme kupujiciho s vyjimkou, ze by pravo v semi prodavajiciho bylo pro kupujiciho vyhodnejsi (volba je na kupujicim).
Ne to je špatný příklad. Pixmanie je prostě francouzský eshop a tak se při nákupu řídí francouzkým právem. To že si to klienti nezjistí a myslí si jen díky tomu že má české texty že jde o český obchod je jejich chyba. Je to stejné jako když je shop v angličtině tak taky nemusí být americký, může být klidně turecký...
Asi mě pár takových případů napadá ale psát je sem nebudu - reklamu si rozhodně nezaslouží. Jsou to "obchody" kde si vyberete a "objednáte" zboží, zaplatíte dopředu a až potom je "obchodník" objedná v Číně, zaplatí přes PayPal a nechá poslat na vaši adresu. A jestli se zboží cestou poškodí, ztratí nebo prostě jen nebude fungovat - vaše starost, on to neprodal, je jen prostředník a za nic neručí...
Myslím příkladem by mohla být třeba pixmania.com, která zasílá tuším z Francie a veškerá česká podpora jsou v podstatě jen (mizerně) přeložené www stránky. Nákup z ČR pohodlný a levný, ale reklamace defacto do Francie, české návody žádné. Jaký typ smlouvy se uzavírá nemám tušení.
Nemyslím to ale ani v nejmenším špatně, sám jsem tam nakoupil a to o skoro 20% levněji než v ČR. České návody stejně hned vyhazuju a rozdíl v ceně rozhodně stojí za riziko potencionálně komplikovanější reklamace.
Osobně si myslím, že podobné obchody spíš leží v žaludku českým konkurentům nežli samotným zákazníkům...
Blázníte? Ještě by je tu zas někdo zažaloval za šíření pomluvy.
Zločinci je nutno chránit před spořádanými občany. Přece nemůžou zveřejňovat názvy podvodných e-shopů, čerpacích stanic co pančují paliva nebo registrační značky Hummerů co při parkování poškodí 10 aut (ikdyž registračky těch rozbitých aut rozmazané nejsou)