Vlákno názorů k článku Computer Press náhle zpoplatnil freehostingové služby od Jiří Hlavenka - Dobrý den všem, K příspěvkům se dovolím vyjádřit souhrnně. 1. Pokud...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 8. 2002 15:48

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Dobrý den všem,
    K příspěvkům se dovolím vyjádřit souhrnně.

    1. Pokud pan Polách říká, že oni byli ti první, kteří použili slovo "Profi" pro placené služby, tak si dovolím připomenout, že před "nimi" jsme to použili už před rokem u Aukce.cz (též placená služba), takže bychom mohli pokřikovat tak, jako to činí on, že Mafra kopíruje od CPressu. Ale neučiním tak, protože vím, že před námi zde byly možná stovky, možná tisíce případů firem u nás i jinde v cizině, kteří slovo Profi použili pro extra služby... což samozřejmě všichni dobře víme.

    2. K panu Koptovi -- zde je nepřesností více. Především není pravda, že Computer Press hledá "dalšího investora". Firma investora má, a za jeho působení a s jeho pomocí zdvojnásobila za tři roky obrat. Nyní je rozumná doba na realizaci tohoto zhodnocení, tedy na prodej strategickému vlastníkovi. Výraz "potřebovat investora" znamená, že firma potřebuje někoho, kdo do ní naleje peníze; CP je ale nyní výrazně ziskový. Mezi "potřebou investora" a "prodeji firmy strategickému vlastníkovi" je podobný rozdíl jako mezi chtít peníze a dát peníze.
    Podobně nepřesná je "ztráta vlastního vývojového centra". Počet vývojářů CPressu se v uplynulých měsících zmenšil zhruba na polovinu, ale stále to je zhruba 20 osob z původních 40. Důvod snížení stavu byl především v tom, že většina projektů, které jsme chtěli vybudovat, jsme vybudovali, a stávající tým vývojářů, které jsme si ponechali, se jednak sestává z špičkových tvůrců, jednak více než dostatečně pokrývá naše současné potřeby, dokonce velice dobře pracuje na zakázku i pro další firmy.
    Nejsou to zásadní věci, ale někdy i malé slůvko na pravém místě dokáže hodně změnit celé vyznění článku, jak zde přítomní zkušení novináři dobře vědí.

    3. Co se týká slibu, že hyperlink bude vždy zdarma. Uznávám, že jsme udělali chybu, že jsme tuto větu do FAQu umístili a mrzí nás, že jsme v tomto nebyli schopní této deklaraci dlouhodobě dostát. Chápu, že to může některé zákazníky odradit a omlouvám se za firmu těm, kteří takto službu chápali , tj. nepřečetli si ujednání; dáme si na podobné formulace příště pozor. Rád bych ale poznamenal, že smlouvu uzavíranou s našimi zákazníky jsme nikdy neporušili -- a to je to hlavní a podstatné. (Zde bych se mohl dále rozepisovat o podobně nesmyslných a negarantovatelných reklamních sloganech typu "email na celý život", ale to také všichni známe).

    Díky za pozornost

    Jiří Hlavenka
    Computer Press
  • 21. 8. 2002 15:58

    Lubor Kolar (neregistrovaný)
    Pane Hlavenko,
    nezlobte se, ze se ptam tady, protoze to s tematem clanku nesouvisi, ale kdyz pisete o "spickovem tymu programatoru".
    Proc tento tym nebyl schopen zprovoznit rozsirene hledani v publikacnim systemu (namatkou autorevue.cz a mobilmania.cz, ktere obcas ctu), tak, aby bylo psano dle standardu (nefunguje v Mozille), kdyz:
    * jsem tuto chybu hlasil uz pocitam pred rokem
    * jsem po nulove odezve meho hlaseni (a to nepracuji jako webdesigner, pouze se o to trochu zajimam) tuto nefuncnost nasel, popsal a poslal do CPressu opravu (je to tak 2-3 mesice, mozna dele)
    * jsem se na tutez opravu asi pred mesicem ptal mailem, jestli bude a proc to jeste neni a dodnes jsem nedostal ani pismenko odpovedi
    * tento tym v JavaScriptu pouziva properietarni rozsireni DOM od Microsoftu (atribut "status"), ackoliv existuje standardni (a beznymi prohlizeci podporovany) atribut "checked", tzn. nema to zadne dalsi vazby, pro ktere by bylo nutne pouzivat toto nestandardni rozsireni
    Dekuji za odpoved.
  • 21. 8. 2002 16:14

    Konecny Jan (neregistrovaný)
    Pane Hlavenko, Vase duvody jsou pochopitelne a kazdy jim vice mene rozumi. Vasi reklamou jste ale prilakal navstevniky, kteri nemaji "rozumnou" moznost vybrat si, jestli maji za hosting zaplatit nebo ne. Po pripadnem odchodu od hyperlinx.cz nove stranky uz nikdo nenajde bez opetovne propagace. Vy to samozrejme vite. Proto se domnivam, ze zcela adekvatni by bylo umoznit uzivatelum, aby se mohli rozhodnout odejit, aniz by prisli o spoustu casu, prace i penez. Toho by se docililo napr. vymezenim maleho prostoru pro presmerovani na novou adresu.

    PS: Myslite si, ze po takovem chovani budou mit uzivatele internetu chut pouzivat NewLinx, nebo budou chtit kupovat vas publikacni system za stovky tisic, atd.? Po takovem jednani tezko.
  • 21. 8. 2002 19:14

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    myslíte si, že ten kdo by si chtěl koupit publikační systém za stovky tisíc nyní využívá freehosting? Vyhrožujete cpressu, že ztratí nějaký business, ale jestli ano, tak to určitě nevyrovná zisk, resp. snížení nákladů. Cpress dal uživatelům velmi dlouhou dobu. Kdyby chtěl, mohl se rozhodnout to zrušit ze dne na den, jako mnozí jiní. Nyní máte dost času přesměrovat vše na nové stránky a dát všem vědět. Vzhledem k tomu, že se jedná o freehosting, tedy zřejmě ne propagace nějaké firmy (pro kterou imho nebude problém tu mrzkou částku zaplatit), pak navštěvovateli takových stránek je velmi pravděpodobně velmi úzký okruh lidí, tj. nemusíte budovat nějakou novou značku. A jestli vám čas nestačí, tak investujte pár korun a předplaťte si pár měsíců. Těch pár korun vás snad nezabije.
  • 22. 8. 2002 10:45

    Konecny Jan (neregistrovaný)
    1) Já si myslím, že mezi čtenáři tohoto článku jsou lidé, kteří mohou rozhodovat o pořízení redakčního systému za stovky tisíc, a mohli si udělat obrázek o chování CP.

    2) Nejde vůbec o pár korun, ty má skutečně každý. Jde o porušení "slibu", nad kterým mávnete rukou, pokud slib poruší bezvýznamná firma. Jinak pokud jde o důvody - někdy je motivem nejen to, že je služba zdarma, ale taky vám odpadá papírování, chození na poštu, faktury, evidence v nejrůznějších databázích atd.

    3) Mám v Linxu miliony naspořených impresí. Mají "potenciální" (chápu, že ne zcela tržní, neboť s nimi nejde obchodovat) hodnotu stovek tisíc korun. Co když se CP rozhodne, že se jim NewLinx nevyplatí (kvůli poměru 1:1), stejně jako tomu bylo u Hyperlinxu? Co když udělají bizarní opatření, které znehodnotí mé roky spořené imprese?

    CP si podle mě u slušných lidí uškodil a zasel nedůvěru. Prostě odbyl tisíce uživatelů, protože už byli jen obtížný hmyz. Kdyby aspoň člověku nepřišel doslova DRZÝ email (viz výňatek dále), tak bych sem nenapsal ani řádku...

    ...Jsem velmi potesen, ze Vam, registrovanemu uzivateli sluzby Hyperlink.cz, mohu nyni sdelit prijemnou zpravu: uvedli jsme druhou generaci zname webhostingove sluzby Hyperlink.cz, sluzbu Hyperlink Profi. ... Dalibor Kalab, Computer Press

  • 21. 8. 2002 16:59

    Mira (neregistrovaný)
    A garance výrobce modemů (nebo síťových karet či co to bylo) na celý život je také nesmysl? Ne? A kdo se v tom má vyznat? A jak já mám poznat, kdo to myslí vážně a kdo nikoliv?
  • 21. 8. 2002 17:41

    Jirka (neregistrovaný)
    ne, to sranda neni. mam sitovku Planet (zaruka 99 mesicu) a po trech letech mi ji bez problemu vymenili (Alzasoft). A to jsem se jich ptal velmi opatrne, sam jsem tomu neveril
  • 21. 8. 2002 17:52

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Určitě existuje doživotní záruka třeba na sluchátka Koss a opravdu si nemyslím, že by si ji kdy zničehonic rozmysleli - i kdyby na tom začali prodělávat. Tj. nevidím důvod, proč by to nemohl dodržovat Cpress, byť by třeba ořezával volný prostor pro web zdarma atd.
  • 21. 8. 2002 17:57

    Lubor Kolar (neregistrovaný)
    No, z principu si myslim, ze je jedno, jestli se z toho vyvazou tak, ze "zrusi sluzbu a bez preregistrace zacne najednou fungovat to same placene) nebo zda to fakticky znemozni tak, ze treba ten prostor, co poskytnou, zmensi na 10kB, popr. nastavi maximalne 5 stazenych stranek na jedno konto za den.
  • 21. 8. 2002 18:05

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    I do prostoru 10 kB se mnohonásobně vejde přesměrování na nové stránky na novém freehostingu a/nebo upozornění, že se změnila adresa... to při zrušení neexistuje (což byl zřejmě záměr, aby byli lidé k přechodu víc motivovaní).
  • 21. 8. 2002 20:44

    W. K (neregistrovaný)
    Tady se ale v business planu pocita s tim, ze bezny uzivatel nebude reklamovat sluchatka po 8 letech pouzivani, zejmena kvuli moralni zastaralosti, firmy nemaji jiz doklady od koupi a fyzicke osoby vyjma chronickych hnidaru take ne. Ja mam problem nalezt ucet od digi fotaku koupenych letos v kvetnu. :-) Pekna je taky klausule o puvodnim baleni, zejmena pokud jde o TV uhlopricka 72 cm a 10 let zpet. ;-)
  • 21. 8. 2002 20:55

    Petr Srsen (neregistrovaný)
    No, u Kossu to neni pravda. Oni jsou vyreklamuji v podstate vse, kdysi (asi rok po zakoupeni sluchatek) jsem do nich pustil ze zesilovace ponekud vice stavy, protrhla se ta membranka. Vyreklamovali to uplne v pohode, nechteli ani ucet, jen jsem je poslal do Ostravy a do tydne byly zpet. Mimochodem, vymenili mi opotrebovane "molitany" na tech sluchatkach.

    Kamaradovi zase prekouslo nejake zvire kabel a take mu ty sluchatka vymenili!
  • 21. 8. 2002 22:27

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    U seriózních firem nejde tolik o účet jako o ta sluchátka. Děda mé kamarádky takhle od jednoho truhláře na malém městě v Orlických horách dostal v roce 1946 doživotní záruku na kolíbku pro její maminku (záruka se vztahovala na její život). Vnuk toho truhláře po padesáti letech přišel kolíbku ohoblovat a natřít -- prý z preventivních důvodů. Tak si od něj rovnou nechali udělat novou kuchyni. :-)
  • 22. 8. 2002 8:54

    vlczaak (neregistrovaný)
    tak to ja si zase doklady o koupi schovavam a necini mi to nejmensi problem... posledni dobou se mi totiz dost casto stava, ze je potreba reklamovat (ty dnesni veci nic nevydrzi) a bez dokladu bych byl ztracen. dalsi vec je pokud vam vybili byt nebo se vam ztrati neco na cestach a je potreba pojistovne dokladovat puvod a cenu.
  • 22. 8. 2002 10:23

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Já jsem si onehdá koupil motherboard IBM s procesorem IBM 486 (to už je let!) a byla na něj tři roky záruka. Pár měsíců před koncem záruky deska zdechla, IBM už ji nevyrábělo a tak se se mnou domlouvali, zda chci zpět peníze nebo zda bych akceptoval jinou desku. A tak jsem po třech letech upgradoval na Pentium :)
  • 21. 8. 2002 20:28

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, u te "dozivotni garance" se mi nikdy nepodarilo definitivne overit, jestli dozivotni garance konci smrti vyrobce, moji nebo okamzikem kdy zdechne ona komponenta ... ;-)
  • 21. 8. 2002 20:37

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Jak kde. Teď jsem třeba kupoval pneumatiky a tam se tím rozumí do doby než se zbrousí vzorek na nějakou tloušťku (tuším 1.5 mm). A kdysi byla reklamní kampaň "střecha na celý život" - mysleli tím dvacet let, pěkně děkuju... :-)
  • 21. 8. 2002 22:21

    Pavel (neregistrovaný)
    Jestli nemeli na mysli to, ze az na tu strechu budete mit, bude vam 60, a to uz je defakto na cely zbyly zivot...
    PR je umeni, jak vylozene nelhat, ale zaroven co nejvice oklamat. Teda co to melu - primet zakaznika, aby si myslel, ze jste rekl neco jineho, nez jste rekl. Trochu to pripomina politiku. Ne nadarmo se rika - jak poznate, kdy politik lze? - Kdyz hybe rty...
  • 26. 8. 2002 13:13

    David (neregistrovaný)
    Třeba sluchátka Koss mají celoživotní záruku. Mj. i proto jsem si je koupil.

    Ale vždy si musíte přečíst celý záruční list, resp. smlouvu. to platí vždy a všude. (Vizte třeba některé pojišťovací smlouvy s pojistkou proti živlům.)

    Zkuste se na to podívat takto - CP mohl mít na vybranou mezi zrušením služby bez náhrady nebo s lacinou nástupkyní. Pak už to vypadá trochu jinak. Nemyslím si, že by v době, kdy tu službu zaváděli, mysleli tu reklamu jako záměrně zavádějící.
  • 21. 8. 2002 16:59

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Jiří, to s tím Profi byl vtip, myslím, že smajlík za tím byl stejně viditelný jako okolní text :-)))
  • 21. 8. 2002 22:17

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ad 1) Tyhle hádky mě zatím zajímají asi tolik, jako kdo měl první na stránce banner. Hádejte se o to, kdo má lepší poměr náklady/zisk, kdo má spokojenější zákazníky. :-)

    Ad 2) O tom, že by CPress "potřeboval" investora, jsem nikdy :-) nemluvil a nepsal -- stačí se podívat zpátky nahoru. Jinak rozdíl mezi strategickým partnerem a investorem dobře chápu -- strategický partner si hodlá firmu ponechat, ne ji prodat dál. Za to zmatení se omlouvám, skutečně se v té Stratigii psalo o prodeji CPressu, ne o hledání investora. Pokud jde o odchod poloviny vývojářů -- n/c.

    Ad 3) E-mail na celý život jsem si nepořídil především proto, že se obávám, že by poskytovatel svou výhrůžku splnil. :-)
  • 22. 8. 2002 13:19

    Jirka (neregistrovaný)
    Pane Hlavenka,
    Nejen to, že nechcete dat 10 kb na presmerovani stranek,
    ale navíc dle vaseho vyjadreni si adresu stranek, kterou jste slibovali navzdy a zdarma může zaregistrovat kdokoli jiný
    /viz konec prispevku/.
    Jistě má CP přesné informace o přístupech na stránky,
    v okamžiku 31.10 adresy, které nebudou uhrazeny a budou mít slušný počet návštěvníků, budou přesměrovány např.
    na www.vltava.cz, tak tomu bylo i v případě cca jednodenního výpadku, kdy hyperlink nesel, ale odkazy byly plne funkcni, ovsem na adresu www.vltava.cz, jen tím musel
    CP získat neoprávněně desetisíce přístupů, navíc v některých případech se jednalo o konkurenci vltavy.
    Souhrnně bych tedy řekl nejen, že CP nedodrží to, co slibil kazdemu uzivateli hyperlinku, ale jeste zneuzije prace
    s reklamou, vyhledavaci atd. k svemu neopravnenemu prospechu.
    Kdyby to tak nebylo, jednoznacne by CP musel alespon tech
    10 kb na presmerovani kazdemu ponechat, to by se ale musel vzdat svych neopravnenych zisku, o cemz pochybuji.
    Nebo se pletu pane Hlavenko a ukaze se CP v lepsim svetle ?

    Vaše adresa třetího řádu využívaná spolu se službou Hyperlink.cz nebo Hyperlinx.cz ve tvaru jmeno.hyperlink.cz nebo jmeno.hyperlinx.cz bude beze změny jako doposud dostupná až do 31.10.2002 včetně.

    Jestliže do tohoto data nevyužijete naší mimořádné nabídky služby Hyperlink Profi Ultra Light nebo některého z dalších standardně nabízených tarifů služby Hyperlink Profi, bude tato vaše adresa uvolněna k registraci dalším zájemcům.

  • 23. 8. 2002 18:13

    Voldemort :) (neregistrovaný)
    Vývojové centrum se přesunulo, nutno říci, že dobrovolně = největší část brňáků je v brněnském logosu, ostravská část v netdirectu - netdirect.cz a poslední je ve webprogressu - webprogress.cz - opět Brno. Tak je to pánové. Proč to zakrývat umělými blamážemi když téměř všichni ví, že to bylo trochu jinak.
  • 30. 8. 2002 7:48

    Exod (neregistrovaný)
    Přečetl jsem si pozorně všechny příspěvky. Když pominu všechny právnické a "rádobyprávnické" řeči, považuji - poněkud paradoxně - za nejdůležitější zmínku o sluchátkách Koss. Ono totiž jde o renomé, pane Hlavenko. O pověst, o dobré jméno. A myslím, že to jste si tímto krokem hodně poškodili.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).