Vlákno názorů k článku Contactel začal rušit emailové schránky od Standa Kaisler - Proti tomuto opatření bych nenamítal vůbec nic, mají...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 7. 2002 7:15

    Standa Kaisler (neregistrovaný)
    Proti tomuto opatření bych nenamítal vůbec nic, mají to v podmínkách, je to zadarmo, tak proč ne. Nesmělo by se mi ale v 99% případů stávat že se prostě přes Contactel připojit nemohu protože je obsazeno. (připojuji se většinou večer po osmé).
  • 9. 7. 2002 9:28

    Standa Kaisler (neregistrovaný)
    To máte asi štěstí, já mám bohužel výše popsanou zkušenost. Docela by mě zajímalo proč tomu tak je. Já tomu nerozumím, ale vždyť číslo na které se volá mají všichni stejné. Je možné, že to je lokalitou? Nebo počtem uživatelů v dané lokalitě? Nemohl by to někdo mě jakožto laikovi prosím vysvětlit?
  • 9. 7. 2002 10:27

    Radek (neregistrovaný)
    Je to jednoduché. Váš telefon je připojen na místní ústřednu. Ta má nastaveno jednotné telefonní číslo daného providera ve svých směrovacích tabulkách.
    Požadavek o spojení je následně přesměrovám po PRA (primary rate access) - telefonní přípojka ISDN30 na přístupový bod v dané lokalitě, tj. zjednodušeně 30 telefonních linek ukončených v Access Routeru (v českých krajích nejčastěji Cisco AS5300).
    Pokud nemá v dané lokalitě váš ISP přístupový bod, tak mu ČTc umožňoval (pak neumožňoval a nato zase umožňoval) zřízení tzv. virtuálního přístupového bodu, což je jako v předchozím případě přípojka ISDN30 + pronajatý tok o této kapacitě v páteřní síti ČTc. V tomto případě tak ISP v dané lokalitě platí nejen za telefonní přípojku, ale i za tranzit v síti ČTc. Proto někteří ISP neposkytují připojení v dané lokalitě, ale jen v některých.
    A proč je permanetně obsazeno?
    a) počet volání v dané lokalitě v daném čase přesahuje kapacitu linky ale pro ISP není ekonomické v dané lokalitě zřídit další přístupový bod (nejčastěji v případě, že se jedná o virtuální přístupový bod)
    b) kapacita vedení ČTc do přístupového bodu ISP je vyčerpána (častý problém v případě, že propojení není realizováno na úrovni optiky, 1 x ISDN30 = 4 vodiče (2 páry))
    c) připojení v dané lokalitě trpí nárazovou aktivitou a častou migrací uživatelů Internetu - dá se těžko naplánovat optimální kapacita.
    Takže v dané lokalitě může za váš problém buď ISP nebo ČTc, a to z výše uvedených důvodů.
    Tato situace by se měla zlepšit se zavedením přímého propojení sítí (propojovací dohodou) ISP a ČTc, což by mohlo a mělo vést k rozdílným tarifům připojení přes Internet a případně možnosti placení paušálu u daného ISP.
  • 9. 7. 2002 11:39

    Standa Kaisler (neregistrovaný)
    Diky za reakci, uplne tomu sice nerozumim, ale pro me je podstatne zjisteni, ze proste u nas (Veseli n.L.) je asi moc internetistu (internautu?? nebo jak se to rekne) ale ne tolik aby do toho nekdo investoval. To je holt udel malych mest.
  • 9. 7. 2002 16:18

    Radek (neregistrovaný)
    Tak to zkuste přes někoho jiného, třeba Tiscali, to by tam mělo být:

    Údaje pro první přístup
    k Internetu

    Tel.č. 0971100811
    uživatel: internet
    heslo: plus

    Nebo přes iol...
  • 9. 7. 2002 22:30

    Standa Kaisler (neregistrovaný)
    Ale jo, ja mam ucet u vsech ctyrech internetu zdarma, shodou okolnosti prave Tiscali, ktere zminujete, u nas funguje nejlepe. Problem je ten, ze prave ucet a tim i e-mailovou adresu u Contactelu pouzivam jako prioritni, mam ji jako kontaktni v x registracich na obchodech, na Pandore, znaji ji vsichni mi pratele a znami apod.
    Ted vsak hrozi, ze mi tato adresa bude zrusena, protoze se skutecne vetsinou z duvodu lepsi dostupnosti pripojuji pres Tiscali(navic ja mam situaci jeste komplikovanou tim, ze pouzivam antivir avast!, ktery funguje jako lokalni smtp server a je tam mozne zadat pouze jeden smtp server, pres ktery se odesila posta ze vsech mailovych uctu ktere mam, ja mam nastaveno Tiscali a pokud se pres nej nepripojim, tak neodeslu zadnou postu).
    Aby bylo jasno, me nevadi ta podminka kterou si Contactel dal, je mi jasny ze zas tak uplne zadarmo to delat nemuze a potrebuje poplatky od telecomu za propojeni. Ovsem vadi mi ze je ve vetsine pripadu, kdy se chci pripojit nedostupny a tak pres moji snahu tu podminku dodrzet nemohu.
    P.S.: Zrovna ted jsem pres Contactel pripojen, podarilo se mi to po cca 2 mesicich, takze jsem limit stihl. Ovsem bez tohoto clanku na Lupe bych to ani nezkousel a mohl jsem byt zrusen. Tedy Lupa ma moje diky zato, ze to pripomela, budu si na to ted muset vzpomenout kazdy tri mesice.
  • 10. 7. 2002 11:18

    Pavel (neregistrovaný)
    Mám úplně stejný problém. Klidně bych se připojoval přes Contactel, ale vůbec se mi to nedaří. Přitom jsem z Brna, tak by snad propustnost mohla být dobrá. Využívám nejčastěji Quick. Tam se minimálně napodruhé připojím. Připojuji se každý den, ale na Contactel mi to projde asi tak 4x do roka. Tak snad to vyjde a nezruší mi mejl. Používám ho jako záložní.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).