Nejen Joj vysílá stejné pořady, jako ty z Česka, ale i kolem nás většina zemí. Zase až tak v nabídce nezvládnutelně bohatý televizní trh není. V tom bych zádrhel neviděl. Troufám si ale tvrdit, že většinu občanů Česka zajímá více zpravodajství ze sousední, bývalé části společné země, než hladomor, povodně a politika v nějaké Rundě Bundě, o které pochopitelně referují světové stanice typu CNN. Odpojování reklamních bloků a vkládání národních mutací přece zvládají nadnárodní TV s přehledem, proč by to nešlo i u nás? Možná si Aleši nepamatujete na Československou televizi, ale já tuto éru pokládám z hlediska pestrosti pořadů za přínos, o který dnes přicházíme a jen ztěžka záplatujeme.
Pokud nevadí slovenským úřadům, že ze satelitu mohou Slováci sledovat tisíce pořadů, které nejsou ve slovenčině, proč by jim vadila distribuce nějakého českého kanálu i jinou cestou. Pokud by šíření nenaráželo na technické překážky, proč se mu bránit? A ty další překážky mají zejména technický charakter a dnešní technologie je zvládnou.
To je utopicka predstava. jednak Joj vysila stejny porady jako televize u nas, jen jsou u nas rozesety mezi nekolik televizi. Pro Cesko by chte nechte, museli delat odpojovany program, protoze cechy prd zajima vecerni zpravodajska pulhodina o Slovensku. Navic reklamy by musely resit ceny inzerovanych vyrobku/sluzeb v korunach a eurech. problemu by bylo jiste vic. Plnoformatove vysilani na "federalni" urovni neni to samy jak 3 hodiny tydne CS ma talent.
Lenže to by neboli federálne reklamy, ale zas len národné reklamy - a to je rozdiel. Stále zostáva problém napr. spravodajstva (alebo aj to by vyriešilo odpájanie?), jazyková bariéra (vrátane toho čo musia slovenské TV dodržiavať v súvislosti s používaním slovenského jazyka) a licenčné práva. Ten systém, ktorý naviedli dnes - spolupráca na konkrétnych projektoch mi prijde lepšía ako umelo prenikať na český trh.
Máte vlasně pravdu.Ani mě to už nenapadlo,že to tak existuje v německy hovořících zemích.Výrazně se ušetří náklady a reklama se vysílá odpojeně.A jestli má pevně stanovenou stopáž tak proč ne.(A ještě bych řekl,že je to stejné i v Lucembursku.) Udělat takový program to by byl opravdový mazec.
Akú reklamu "federálne"? Čo by asi tak reklamovali? Orange, ktorý v ČR neexistuje? T-Mobile, ktorý má úplne iné služby v SR a iné v ČR? Alebo Slovenské elektrárne? Čo takto operačný program doprava.... To bude mať určite v ČR úspech (a určite existujú stovky českých reklám, ktoré sa nedajú použiť v SR). Okrem pracích práškov a zubných pást snáď neexistuje reklama použiteľná v oboch štátoch. 2/3 reklám (vrátane reklám na automobily, ktoré sú inak rovnaké v každom štáte) lákajú zákazníkov na svoje ceny - už vidím úspech reklamy, kde sa objavujú ceny v € a súčasne v Kč - prečo je rovnaký produkt v každom štáte s inou cenou (pretože neplatí cena v SR x kurz = cena v ČR).
Naviac JoJ kupuje licencie výhradne pre SR, dokonca aj vlastné programy (Odsúdené, Profesionáli) pre územie ČR predávajú českým TV (napr. Profesionáli).
se svými dvěma programy, dle mého s poměrně solidním programem, by českým TV udělala pořádný průvan ve sledovanosti a příjmech za reklamu. Náklady by se jí zvedly o rozšíření práv a náklady na vysílání v muxu a prodávat reklamu "federálně" by mohlo být z hlediska výnosů po odečtu těchto nákladů efektivnější. Naopak na Slovensku platí pro Primu nebo Brarrandov.