se svými dvěma programy, dle mého s poměrně solidním programem, by českým TV udělala pořádný průvan ve sledovanosti a příjmech za reklamu. Náklady by se jí zvedly o rozšíření práv a náklady na vysílání v muxu a prodávat reklamu "federálně" by mohlo být z hlediska výnosů po odečtu těchto nákladů efektivnější. Naopak na Slovensku platí pro Primu nebo Brarrandov.
Akú reklamu "federálne"? Čo by asi tak reklamovali? Orange, ktorý v ČR neexistuje? T-Mobile, ktorý má úplne iné služby v SR a iné v ČR? Alebo Slovenské elektrárne? Čo takto operačný program doprava.... To bude mať určite v ČR úspech (a určite existujú stovky českých reklám, ktoré sa nedajú použiť v SR). Okrem pracích práškov a zubných pást snáď neexistuje reklama použiteľná v oboch štátoch. 2/3 reklám (vrátane reklám na automobily, ktoré sú inak rovnaké v každom štáte) lákajú zákazníkov na svoje ceny - už vidím úspech reklamy, kde sa objavujú ceny v € a súčasne v Kč - prečo je rovnaký produkt v každom štáte s inou cenou (pretože neplatí cena v SR x kurz = cena v ČR).
Naviac JoJ kupuje licencie výhradne pre SR, dokonca aj vlastné programy (Odsúdené, Profesionáli) pre územie ČR predávajú českým TV (napr. Profesionáli).
Máte vlasně pravdu.Ani mě to už nenapadlo,že to tak existuje v německy hovořících zemích.Výrazně se ušetří náklady a reklama se vysílá odpojeně.A jestli má pevně stanovenou stopáž tak proč ne.(A ještě bych řekl,že je to stejné i v Lucembursku.) Udělat takový program to by byl opravdový mazec.
Lenže to by neboli federálne reklamy, ale zas len národné reklamy - a to je rozdiel. Stále zostáva problém napr. spravodajstva (alebo aj to by vyriešilo odpájanie?), jazyková bariéra (vrátane toho čo musia slovenské TV dodržiavať v súvislosti s používaním slovenského jazyka) a licenčné práva. Ten systém, ktorý naviedli dnes - spolupráca na konkrétnych projektoch mi prijde lepšía ako umelo prenikať na český trh.
To je utopicka predstava. jednak Joj vysila stejny porady jako televize u nas, jen jsou u nas rozesety mezi nekolik televizi. Pro Cesko by chte nechte, museli delat odpojovany program, protoze cechy prd zajima vecerni zpravodajska pulhodina o Slovensku. Navic reklamy by musely resit ceny inzerovanych vyrobku/sluzeb v korunach a eurech. problemu by bylo jiste vic. Plnoformatove vysilani na "federalni" urovni neni to samy jak 3 hodiny tydne CS ma talent.
Nejen Joj vysílá stejné pořady, jako ty z Česka, ale i kolem nás většina zemí. Zase až tak v nabídce nezvládnutelně bohatý televizní trh není. V tom bych zádrhel neviděl. Troufám si ale tvrdit, že většinu občanů Česka zajímá více zpravodajství ze sousední, bývalé části společné země, než hladomor, povodně a politika v nějaké Rundě Bundě, o které pochopitelně referují světové stanice typu CNN. Odpojování reklamních bloků a vkládání národních mutací přece zvládají nadnárodní TV s přehledem, proč by to nešlo i u nás? Možná si Aleši nepamatujete na Československou televizi, ale já tuto éru pokládám z hlediska pestrosti pořadů za přínos, o který dnes přicházíme a jen ztěžka záplatujeme.
Pokud nevadí slovenským úřadům, že ze satelitu mohou Slováci sledovat tisíce pořadů, které nejsou ve slovenčině, proč by jim vadila distribuce nějakého českého kanálu i jinou cestou. Pokud by šíření nenaráželo na technické překážky, proč se mu bránit? A ty další překážky mají zejména technický charakter a dnešní technologie je zvládnou.