Houby vázne komunikace, nečetl jste stanovisko ČRa? Jak debilně to mají nastavené (schválně)? Proč např.těch 12 týdnů? Pak opravdu většina raději uteče k satelitům, než-li čekat a čekat..... Ať se jdou bodnout - socialistickej podnik.
Jinak urychlení bych viděl velmi jednoduše asi takto (zhruba): Na příští rok "vypadnou" dvě velké události, které se realizují letos - Hošťalkovice/mux1 (+ nový AS) a Mikulov/mux1 (+ nový AS). Místo nich by bylo záhodno spustit v roce 2010 mux1 již na jaře (březen/duben) z Lysé hory, návazně k tomu vystartovat s komerčními muxy v OVA již koncem léta (srpen, září). Ještěd by měl mux2 v provozu již začátkem roku, Krásné by spustilo oba muxy (1,2) společně již v březnu (původně start pouze muxu2), komerční muxy by se mohly spustit i na Kojále prakticky kdykoliv, pokud by se to mělo urychlit tak jistě již v prvním pololetí 2010. V případě Pradědu a Tlusté hory (poslední "velké" akce) by stačilo zkrátit mezidobí mezi spuštěním muxu 1 a 2+3 z jednoho roku na max. půl roku.
Podle zpráv v médiích již před více než měsícem projevila televize Prima, zákazník Radiokomunikací, přání začít digitálně vysílat ještě letos z vysílače Ještěd. Ani ostatní televize nebyly proti předčasnému spuštění muxu 2 z této kóty. Co pro to udělaly Radiokomunikace? Kdy uběhne těch proklamovaných 12 týdnů? Pokud správně počítám, nejpozději v půlce listopadu. Co bude v půlce listopadu všichni víme, ale nechci být sprostý. Kecičky, kecičky kecičky, pánové ..!
Je třeba číst celá sdělení tiskové zprávy a né jen útržky. Těch 12 měsíců je jen dodací lhůta technologie t.z. minimálně vysílače a sdružovače. Začíná to objednávkou služby (vysílání), následuje jednání zůčastněných stran (4týdny) a podpis smlouvy se specifikaci poskytovaných služeb. Následuje objednání technologie (12týd.-ta se u M2 liší dle regionu) a její montáž.
Zástupci Novy a Primi se před měsícem pouze zeptali, co by zapnutí M2 ČRa řekly, ale neopoměli o tom informovat tisk, aby veřejnost viděla jak se starají. Nikde jsem se nedočetl co podnikly dál. Dobře je jim známo co mají udělat, chtějí-li vysílat.
Ano, o tom, že komerční stanice dovedou svoje PR dobře prodat, aby vypadaly v co nejlepším světle, nepochybuji. Jaksi pozapomněly, že nějaký mediální obraz je Radiokomunikacím úplně ukradený :-). Zároveň ale moc nevěřím, že zůstalo jen u dotazu. Zvlášť Prima na absenci signálu analogové Primy v severovýchodních Čechách těžce doplácí poklesem zájmu o její program. Že se do toho Radiokomunikacím nechce je ale nejspíš taky pravda a dodavatelské termíny jsou spíš alibistickými výmluvami.