Jo bezpečnostní kamery - na nich nejde nikdy nikoho poznat. Nechápu, jak si někdo může nechat nainstalovat bezpečnostní kamery s tak mizerným rozlišením. Jsou to vyhozené prachy.
To na mou ukradenou občanku (a nahlášenou - podle čísla lze ověřit, kdy byla nahlášena mezi kradené doklady) Vodafone docela klidně (Vodafone si totiž na webu neumí ověřit, zda jeho klient náhodou nemá nějakou kradenou občanku) uzavřel smlouvu.
Jenže stoupa si nechal posílat podrobné výpisy. Jakmile mi přišel první, vše jsem nahlásil Vodafone a Policii ČR a předal jsem jim i podrobné výpisy. Moc jsem nevěřil, ale policie skutečně daného člověka našla a nyní mu sdělili obvinění.
Co mě dost překvapilo (a vytočilo) bylo to, ž mi policisté řekli, že prý se Vodafone k žalobě nepřidá, protože prý je škoda malá. Mimochodem mně po nahlášení poslali ještě asi pětkrát žádost o zaplacení (přestože jsem jim několikrát e-mailem i telefonicky sdělil, že je věc nahlášena policii). Po mně chtěli až asi 7000 Kč, ale k žalobě se přidat nechtěli. Uvažoval jsem, že bych přenesl číslo k Vodafone, ale po téhle zkušenosti s tou firmou nechci nic mít.
Nekolikrat jsem v USA nakupoval tak, ze jsem platil vlastni kreditkou (vydanou v CR), dorucovaci adresa na meho bratra ve statech (ktery mi to, kdyz prijel na navstevu, vsechno privezl). Ani jednou nikdo nic neoveroval. Jak jsem se nekde docetl, tak e-shop nema moc sanci porovnavat billing a delivery adresu, protoze k te billing se velmi casto vubec nedostane.
Amazon v US - kupoval som knihy cez znamych, ale podla vyjadreni inych v diskusii si tipnem, ze podvedeny klient to v banke vyreklamuje, pripadne s velkou pravdepodobnostou by som si tipol, ze Amazon ma profil najbeznejsich podvodov (napr. rozdiel billing address vs shipping address).
Amazon.de - platil som prevodom z uctu (presnejsie inkaso, btw sparkasse ma rovnake logo ako ceska sporitelna), keby niekto sadol ku kompu (domacemu), tak moze nieco objednat v pripade ze by som nemal zmazane cookies alebo keby pouzil nejaku XSS chybu na strankach amazonu. Objednaval som si knihy aj za radovo stovky mariek (r. 1999) a nikdy po mne ziadne overenie transakcie nechceli.
Opat najpodozrivejsi by bol zrejme rozdiel billing address-sending address. Ale ked si priobjednate "darkove baleni", tak by to zrejme preslo "pod ich radarom".
To asi jo. Ale např. když platím kartou na svém oblíbeném obchodě, tak v něm vědí, jakou kartou jsem platil (protože sem jim napsal, jakým způsobem budu platit - karou - a jakou).
Pak už sem jen nasměrován na bránu České spořitelny.
Myslím, že uložit si v dtb, že zákazník platil kartou (případně jakou) je OK. Horší to je s číslem a CVV2.
Osobně by mě celkem zajímalo, jak to má např. Amazon.com udělaný :-)
Je to naznaceny tema vsuvkama -v CR se pouziva 3D Secure, coz v principu znamena, ze shop te jen presmeruje na branu zprostredkovatele a sam se dozvi nejaky identifikator od nej a info, zda byla platba uspesna ci ne.
Ale pro zakaznika to ma i nevyhody: v podminkach je, ze banka neuznava reklamace na platby timto zpusobem, kdezto normalne to jde.
zrejmne kazdy e-shop si musi drzet informace, jak a cim zakaznik zaplatil. Jak jinak by jste chtel resit reklamace? Otazkou zustava v jake podobe ukladat transakci historii v databazi. Ale proc si e-hopy ukladaji kod CVV2 mne take neni jasne.
Američani sou prostě blbý jak tágo a my možná moc na východě...
Už mě okradli - vybílili mi účet do nuly. Ale přes web to nebylo. Jen frája zašel do banky na pobočku s mě ukradenými doklady a vybral co mohl. A to jen na pouhou občanku, navíc ukradenou 8 měsíců před tím. (A nová OP byla řádně nahlášena).
Banka pak pochybení naštěstí uznala a vše mi vrátila.
Jo a policie? Ta nikoho nedopadla, páč ten chytrolín nebyl na bezpečnostních záběrech poznat.
a ziju dost dlouhou dobu v USA abych vedel ze to tak je.. V USA skratka vsichni verej tomu co jim prijde do mailu.. A to fakt nekecam.. V jedne firme sme dokonce museli blokovat odchozi nefiremni postu zamestnancu protoze skratka vyplnili co jim prislo.
Casto krat se mi stalo ze me znami ptali jestli financni nabidka na prodej software co jim prisla mailem je vyhodna (vzdy se jednalo o SPAM...) a jestli ten dany software je dobry..
A co se tyka DB s kompletnimi udaji tak to rozhodne vzacnost neni a v USA je to zcela bezne..
Upozornuji na to ze v USA.. V CR se krade jak o zivot a cesi sou tak trochu odolni..
Americanum je to jedno, jim dojde vypis z banky a oni proste reknou co podle toho vypisu opravdu platili a co ne.. A banka jim veri. Takze nemaj duvod se starat o to jestli jim nekdo ukradl penize..
A tady?. Tady reklamuju uz 6 mesicu platbu mezi slavnou JMP KB a GE, ktera se stratila a diky zjevnemu zavineni ze strany banky jsem byl odpojen..
Celý článek mi připadá divný, například účinnost phisingu 20? To ze jsou lidi blbý vím, ale když mi každý den přijde email abych vyplnil udaje ke svemu uctu asi bych trochu váhal s vyplňováním a jistě nebudu jediný.
Další věc co mě zaráží, e-shop s databází použitých kreditních karet je snad skoro vzácnost, většina používá služeb nejakého operátora přes kterého trasakce probíhá - i velké kamenné obchodní domy používájí služeb bank pro zajištění transakcí kreditními kartami.
Celý článek na mě osobně působí jak rozhovor s pubertákem :-)