Datum účinnosti vázané na datum přechodu na digitální vysílání (určeno také v tomto zákoně) bylo v původním senátním návrhu. V Poslanecké sněmovně to změnili na obvyklou formulaci a pak už si toho nikdo nevšiml.
Pak tedy veškeré z toho plynoucí sankce bude nutné požadovat od příslušných pracovníků, respektive od "právního oddělení ČT" - pakliže takové v ČT existuje...
A vypsat nové výběrové řízení! :-) Nejlépe pak jmenovat jmenovat novou Radu ČT (neplní svoji kontrolní funkci, když nechá ČT klidně několik dní porušovat zákon). Tak, šup šup! :-)))
Právně je není pochyb o tom, že pravdu má RRTV. Výklad je jasný, protože v tom zákoně (ani v příslušné prováděcí vyhlášce) vážně žádné takové datum není. Zákaz by teda měl platit implicitně od jeho vyjití ve Sbírce zákonů. Pokud to zákonodárci mysleli jinak (někteří asi ano), měli to do toho zákona výslovně dát. Zdůvodňovat a diskutovat nestačí. Pokud to v zákoně není, platí to co tam je...
Pokud se ukáže, že pravdu s výkladem zákona má RRTV, pak tedy nechť je Rada ČT odvolána (klidně i včetně GŘ ČT) - v tom souhlasím s pisatelem "Ivan z Kolína". Pokud se však ukáže, že ČT může vysílat reklamu až do konce digitalizace - tj. 11.11.2011 - nechť odstoupí RRTV, která by v takovém případě šířila něco na způsob poplašné zprávy a poškodila by ČT nejistotou od inzerentů ...