ČT 1 skokanem minulého týdne, nejvíc ztrácela Prima. Nova silně meziročně roste

27. 10. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Prima ztratila náskok, který získala v předminulém týdnu. Nově se daří meziročně růst v obou základních cílových skupinách o 2,5 procentního bodu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 42. týden 2014)

Cílová skupina 15+

První program České televize se minulý týden začal po delší době zvedat a v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si ve srovnání s předchozím týdnem polepšil nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Podíl ČT 1 stoupl o 0,47 procentního bodu na hodnotu 13,55 procenta, ale i nadále ztrácí na hlavní kanál Primy jeden procentní bod a zůstává tak trojkou trhu. Slušně minulý týden rostla i Nova Cinema (o 0,38 procentního bodu na podíl 5,10 procenta) a ČT 2 (o 0,30 procentního bodu na 5,00 procenta). Největší mezitýdenní propad zaznamenal hlavní kanál Primy, který klesl o 0,79 procentního bodu na hodnotu 14,54 procenta. Významně klesala i zpravodajská ČT 24 (o 0,52 procentního bodu na 3,85 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,47 procentního bodu na 24,42 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima na nejlepších číslech za letošek, meziročně nejvíc rostla Nova Cinema

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se minulý týden nejlépe dařilo České televizi. Jako jediná z „velké trojky“ si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila, a to o 0,47 procentního bodu na hodnotu 26,69 procenta. Pozici lídra ale s jasným náskokem potvrdila stagnující skupina Nova, která si pohoršila o jednu setinu procentního bodu na hodnotu 34,53 procenta. V jejím případě klesal kromě hlavního kanálu také Fanda. Výrazný pokles téměř o celý jeden procentní bod zaznamenala skupina Prima, která se propadla o 0,97 procentního bodu na hodnotu 22,09 procenta. Klesaly všechny její programy kromě Primy Cool, která spíše stagnovala.

Top 10 všechny stanice (43. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila opět ČT 1. Dokonce rostla více než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 0,67 procentního bodu na hodnotu 10,72 procenta. Zajímavý růst o 0,41 procentního bodu na podíl 4,22 procenta vykázala i ČT 2, a růst o 0,37 procentního bodu na hodnotu 2,99 procenta zaznamenala i TV Barrandov. Opačný extrém potkal hlavní kanál Primy, který se propadl o 0,96 procentního bodu na hodnotu 11,65 procenta. Významněji klesal i hlavní kanál Novy (o 0,34 procentního bodu na podíl 26,50 procenta) a zpravodajská ČT 24 (o 0,33 procentního bodu na 2,04 procenta).

V souhrnných celodenních podílech u této divácké kategorie minulý týden všechny tři velké televizní skupiny klesaly. Nejvíc skupina Prima, která se propadla o 1,50 procentního bodu na hodnotu 21,53 procenta a Česká televize ji u mladšího publika odsunula na pozici trojky trhu. U Primy si pohoršily všechny čtyři její programy. ČT zaznamenala jako celek mezitýdenní pokles o 0,16 procentního bodu na hodnotu 22,61 procenta, přičemž kromě zmiňovaném ČT 24 klesal i dětský kanál Déčko. Nejmenší pokles potkal skupinu Nova, která si i přes snížení podílu o 0,09 procentního bodu na hodnotu 39,02 procenta udržela s velkým náskokem pozici lídra trhu. V případě této skupiny klesal vedle hlavního kanálu také Fanda.

Kanály – průměrné podíly (43. týden 2014)
Graf podílu kanálů (43. týden 2014)
Graf podílu skupin (43. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 43. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 43. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 2. Její podíl narostl o 1,57 procentního bodu na hodnotu 5,00 procenta. Významně si pomohla i Nova Cinema, která si polepšila o 1,02 procentního bodu na podíl 5,10 procenta. Slušný růst o 0,62 procentního bodu na hodnotu 4,38 procenta zaznamenala i TV Barrandov. Naopak největší meziroční pokles zaznamenala ČT 24, která se propadla o rekordních 4,03 procentního bodu (loni touto dobou byly předčasné parlamentní volby) na hodnotu 3,85 procenta. Pokles o 1,43 procentního bodu na 13,55 procenta vykázala i ČT 1.

Česká televize se meziročně významně propadala i jako celá skupina. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si pohoršila o 2,75 procentního bodu na hodnotu 26,69 procenta. Pokles vykázala i skupina Prima, ale o poznání menší než ČT: klesla o 0,35 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,09 procenta. Podepsala se na tom především Prima Cool, méně už Prima love. Hlavní kanál Primy a Prima Zoom meziročně stoupaly. Jediná skupina Nova zaznamenala meziroční růst, zato opravdu velký. Polepšila si o 2,51 procentního bodu na hodnotu 34,53 procenta, přičemž nárůst zaznamenalo všech pět jejích volně šířených kanálů (největší výše zmiňovaná Nova Cinema).

KL nominace 25

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila ČT 2, a to o 1,33 procentního bodu na hodnotu 4,22 procenta. Obdobný růst vykázala i Nova Cinema, jejíž podíl poskočil o 1,12 procentního bodu na 6,64 procenta. Zajímavý byl i nárůst dětského kanálu Déčko, který si polepšil o 0,80 procentního bodu na 2,51 procenta. Smíchov meziročně vzrostl o 0,75 procentního bodu na hodnotu 2,70 procenta. Největší meziroční pokles tentokrát připadl zpravodajské ČT 24, která se propadla o 3,52 procentního bodu na hodnotu 2,04 procenta. Významně klesala i Prima Cool, která si pohoršila o 0,80 procentního bodu na průměrný podíl 4,78 procenta.

Vývoj celých televizních skupin kopíroval situaci u širší cílové skupiny dospělých diváků nad 15 let. Jako jediná si meziročně v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let polepšila skupina Nova, zato významně: rostla o 2,50 procentního bodu na hodnotu 39,02 procenta (opět si polepšilo všech pět jejích volně šířených kanálů). Česká televize se meziročně propadla o 1,29 procentního bodu na hodnotu 22,61 procenta. Pokles je to o poznání menší než u širší kategorie diváků starších 15 let, což dokazuje pokračující trend omlazování publika ČT. Naopak Prima si meziročně u mladých pohoršila víc než u starších diváků. V této kategorii si pohoršila o 0,98 procentního bodu na hodnotu 21,53 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).