No kanály ČT předminulý týden komplet oslabily, takže minulý týden jenom smazaly ztrátu ;-)
Srovnávání sledovanosti mezi jednotlivými týdny je ale zatížené poměrně velkými skokovými změnami. O dlouhodobějším rozložení sil toho více napoví tabulka, kterou uvádí zahraniční konkurence a která sledovanost porovnává s průměrem sezóny (tedy průměrnými čísly za poslední 4 měsíce). A tady už je pěkně vidět, které televizi dochází dech a která naopak výrazně posiluje:
Nova 36,05 % (- 2,51)
ČT 1 18,72 % (+ 0,26)
Prima 16,06 % (- 0,27)
ČT 2 4,88 % (- 0,21)
TV Barrandov 3,66 % (+ 0,75)
ČT 24 2,68 % (+ 0,41)
Nova Cinema 2,34 % (+ 0,15)
Prima Cool 1,80 % (+ 0,5)
ČT 4 2,14 % (+ 0,6)
Jen tak dál, jak bude růst pokrytí, bude pomalu, ale jistě, podíl Nohy klesat...ale uvidíme za rok, třeba budem příjemně překvapeni pádem Nohy k 25 procentům...
Normálnímu, zdravě uvažujícímu divákovi by mělo jít především o program a ne o nějaká procenta sledovanosti, ty ať zajímají reklamní agentury. Pokud přijde nějaká televize se zajímavým programem, tak ať má pro mě za mě třeba 60%, bude mi to jedno, stejně jako mi bude jedno, jestli se jmenuje Nova, Prima nebo Barrandov. Dneska jsou si stejně tyhle tři televize programovým schématem podobné jako vejce vejci.