Normálnímu, zdravě uvažujícímu divákovi by mělo jít především o program a ne o nějaká procenta sledovanosti, ty ať zajímají reklamní agentury. Pokud přijde nějaká televize se zajímavým programem, tak ať má pro mě za mě třeba 60%, bude mi to jedno, stejně jako mi bude jedno, jestli se jmenuje Nova, Prima nebo Barrandov. Dneska jsou si stejně tyhle tři televize programovým schématem podobné jako vejce vejci.
No kanály ČT předminulý týden komplet oslabily, takže minulý týden jenom smazaly ztrátu ;-)
Srovnávání sledovanosti mezi jednotlivými týdny je ale zatížené poměrně velkými skokovými změnami. O dlouhodobějším rozložení sil toho více napoví tabulka, kterou uvádí zahraniční konkurence a která sledovanost porovnává s průměrem sezóny (tedy průměrnými čísly za poslední 4 měsíce). A tady už je pěkně vidět, které televizi dochází dech a která naopak výrazně posiluje:
Nova 36,05 % (- 2,51)
ČT 1 18,72 % (+ 0,26)
Prima 16,06 % (- 0,27)
ČT 2 4,88 % (- 0,21)
TV Barrandov 3,66 % (+ 0,75)
ČT 24 2,68 % (+ 0,41)
Nova Cinema 2,34 % (+ 0,15)
Prima Cool 1,80 % (+ 0,5)
ČT 4 2,14 % (+ 0,6)
Jen tak dál, jak bude růst pokrytí, bude pomalu, ale jistě, podíl Nohy klesat...ale uvidíme za rok, třeba budem příjemně překvapeni pádem Nohy k 25 procentům...