Když tuhle fintu můžou používat komerční televize, proč by ji nemohla použít i ČT. Za chvíli v televizi nebude nic jiného než reklamy. Už mám takový pocit, že reklamy je v televizi víc než toho ostatního. Kdykoliv přepnu program, tak trefím reklamu.
Komerční televize ze zákona mohou přerušovat pořady reklamou, veřejnoprávní televize nikoli. Komerční televize tedy žádnou fintu nepoužívají, kdežto ČT obchází zákon.
ČT se jen přizpůsobila podmínkám uvedené restrikce. Chápu že vám to zkazilo zážitek z Donutila, ale na druhou stranu je vidět, že se alespoň snaží. Státním a veřejným institucím často vytýkáme zkostnatělost a nedostatek flexibility - tak bychom ČT mohli spíš pochválit. I když v tomto případě je efekt jejich vynalézavosti na diváka spíše negativní... ;-)
Určité omezení ale pořád existuje. Je omezení minimální délkou pořadu (tuším 20 min.) pod níž se reklamou přerušovat nesmí. Pak se také nesmí reklamou přerušovat dětské pořady. Buď jedno nebo druhé nebo rovnou oboje porušila Nova u seriálu Skippy, jehož první díly přerušovala reklamou. Ale zjevně za to dostali přes prsty, protože s tím rychle přestali.
Já myslím, že se mýlíte pane Putůčku. Pokud je pořad na komerční televizi kratší než je interval možného vkládání reklamy, pak není možné reklamu do něj vložit. Takže je lepší tento pořad rozdělit na více pořadů. Takže např. Prima rozděluje hlavní večerní zpravodajství na "Zprávy" + "Krimi" + "Krimi plus" + "VIP zprávy." Tímto získá mnohem víc reklamního prostoru, než kdybny to byl jeden pořad.
Tvrdím snad, že ho porušuje? Pouze říkám, že účelově rozdělila pořad, který byl jedním celkem, na tři části, aby mezi ně mohla vložit reklamu. To je podle mě obcházení zákona jako vyšité.
Omyl, i komerní televize používají finty. Např. TV Nova vysílá nekonečný seriál ulice, který má cca 45 minut, aby do něj mohla vložit dva reklamní bloky, vysílá najdřív asi 15 minutovy jeden díl, poté reklamu a potom půlhodinový druhý, který přeruší reklamou. Kdyby vysílala jen jden 45 minutový díl, tak by mohla vložit pouze jdeden reklamní blok.
Takhle to fungovalo dříve. Nyní ale můžou komerční TV přerušovat pořady podle svého uvážení kolikrtá chtějí a limitující je pouze max. délka reklam během 1 hodiny.
Účelové rozdělení kvůli vložení reklamy to samozřejmě je. Ale porušení zákona asi ne. Ale počkejme si na zasedání RRTV, tam by to kafrálci mohli řešit..
Povídky byly téměř půlhodinové, nijak na sebe dějově nenavazovaly, takže ČT nemůžete nijak nařizovat jestli je má vydávat za jeden dlouhý pořad nebo 3 krátké ;-)