Co to meleš o organizaci?
Skoro nikdo nikde není organzovanej - aspoň ne z freelance grafiků. Proč taky? Je tady milion uskupení a sdružení, který vznikly jenom proto, aby lobovaly za konkrétní firmy a ne aby něco řešili.
Prostě je to předem rozhodnutý - Česká televize jede podle starýho modelu, tam se nic nezmenilo od roku 80.
Současné logo je stále dobré. Pokud by měla nastat změna nešel bych cestou výtvarníků nových programů 4 a 24. Nejde o to jak co nejlépe zašifrovat o jaký že jde program. Je třeba zcela zřetelne sdělit divákovi že se dívá na program 24 nebo 04 a ne na program 24! nebo 4! přičemž je otázkou jak by se vedlo současnému autorovi zakódovat kulatější čísla. Něco jiného je pak dekorace ve studiu. Tam bych nechal výtvarníkovi volnou ruku.
Jestli to chápu dobře, tak soutěže se může zúčastnit každý. To s těmi organizacemi má asi následující myšlenku:
většina lidí, co se zabývá grafikou/designem seriózně, je sdružena v některé z organizací
organizace vydávají svůj měsíčník nebo mají web, tedy zdroje, ze kterých se o dané soutěži dozví nejvíce lidí, kteří případně zašlou svůj návrh
Celkově je to tedy jen forma, jak co nejrychleji a nejlevněji rozšířit informaci mezi co nejvíce relevantních lidí. Neviděl bych v tom nic mimořádného.
Zajímalo by mě co tím myslí veřejná soutěž ale přitom:"...Česká televize osloví grafiky prostřednictvím největších profesionálních designérských organizací ČR..."
takže tomu mám rozumět, že ČT se sama rozhodne, kdo patří mezi veřejnost??? Takže třeba já bych se mohl přihlásit? Mám polygrafické vzdělání, ale grafiku do TV jsem samozřejmě ještě dělat nedělal.
Nechápu, proč by v hodnotící komisi měli být zahraniční osoby. Nejde o snahu lézt někomu do .... ? Pozvala by si BBC nebo jiná televizní společnost české pracovníky k vyhodnocení. Odměna za účast v komisi za poplatky koncesionářů ... Kam to spějeme?
To je samozřejmě věcí názoru. Mě osobně se logo ČT moc nelíbí, ale to, co má ČT 24 a ČT 4 sport se mi zdá být podstatně lepší. Ale jak už jsem řekl, je to věcí názoru; každému se líbí něco jíného.