Řízením osudu jsem byl u toho, když se to na ČTÚ předběžně projednávalo. A nejkritičtější moment celého procesu je, aby vůbec účastník časově zvládl "učinit platný právní úkon" vůči opouštěnému operátorovi, kterým projeví vůli přenést své číslo a ukončit smluvní vztah (A aby byla alespoň trochu jistota, že ten úkon skutečně činí účastník...). A také aby například u mobilních sítí včas získal novou SIMku, o aktivování pevné linky nemluvě. Oni lidé bydlí nejen v Praze či větších městech, ale i třeba na samotách.
Jinak není od věci si uvědomit, že v ČR jsou nejméně desítky (spíš stovky) operátorů, kteří při přenesení čísla musí ve většině případů změnit na své ústředně směrování hovorů do jiné sítě. Přenesení čísla se tedy netýká jen těch dvou zúčastněných operátorů, například mobilních, ale všech.
Samozřejmě, lze si představit i "nepravé přenesení", kdy opouštěný operátor nastaví na nezbytnou dobu pouze přesměrování příchozích hovorů do sítě přejímajícího operátora, a přejímající nastaví novému účastníkovi ihned CLIP přenášeného čísla pro odchozí hovory, s tím, že definitivní přenesení a směrování se udělá později. To by se nechalo stihnout i v řádu hodin. Tedy podstatně rychleji. Ovšem za předpokladu, že by nemusela být ukončena smlouva s opouštěným operátorem (tj. číslo by nebylo svázáno se smlouvou), nebylo z technických důvodů nutno vyměnit SIM a přepojovat někde v rozvaděčích dráty. Ale ani tak by to nebyla triviální záležitost, a ve svém důsledku by to bylo podstatně pracnější a nákladnější.
Vedle toho ale pochopitelně existuje i zájem operátorů (zejména mobilních) na tom, aby případně vůbec stihli uplatnit nějaké retenční nabídky a pod. a klienta si podrželi :-). A občas to je i v zájmu klienta. To je myslím celkem jasné.
dekuji za objasneni, ja jsem nazoru, ze kdyz se chce, tak to jde
Vedle toho ale pochopitelně existuje i zájem operátorů (zejména mobilních) na tom, aby případně vůbec stihli uplatnit nějaké retenční nabídky a pod. a klienta si podrželi :-). A občas to je i v zájmu klienta. To je myslím celkem jasné.
a hlavne je to take pojistka pro prichod noveho operatora, aby az k nemu zacnou vsichni hromadne prechazet, tak aby se to stihalo, myslim si, ze na tu dobu, budou muset stavajici operatori svoje retencni oddeleni hodne rozsirit, uz dnes je maji dost velke
... toto bude hlavni brzda toho, proc to nejde ;)
jj, taky by me zajimalo, co asi tak budou 4 dny prenaset na tech par udajich co je treba migrovat ... tuhle mi nekdo rikal jak menil operatora v cizine, prej prisel, a za 15 minut odchazel s prenesenym cislem ... (sice s upozornenim, ze to muze jeste chvili "zlobit", ale zadny problem nezaznamenal)
V zahraničí nejspíš nepoužívají debilní systémy na bázi Siebel jako je Claudia - kde opravdu jenom než systém zpracuje třeba změnu SIM karty, tak to trvá desítky minut až hodin, pokud to vůbec zpracuje... Protože pokud se stane chyba, tak se to "zasekne" a někdo to musí ručně opravovat.
Blbost našich operátorů nezná mezí... S takovými systémy by to prostě neudělali do 24 hodin zaručeně u všech zákazníků. Určitě alespoň O2 ne.
Když jsem si nechával zřizovat Inernet, tak se právě objednávka různě "vracela", "zasekávala" a to mi přitom kabel vedl až do místnosti, bylo to jen o tom, spustit to v systému - trvalo to 2 měsíce!!
Preneseni cisla za 24 hodin by mohla byt docela draha sranda na to jak casto cislo prenasim (a hadejte kdo by ji ve finale zaplatil)
Porovnejte to s tim jak dlouho trva mezibankovni prevod penez a ten pouzivate urcite casteji. Proc s tim k..va nekdo neco neudela ? Sebelepsi banka nemze prevadet rychle kdyz je tam uprostred "brzda" CNB ...
Prevod cisla z tech cca 14-30dnu na 4 to neni spatny odhaduju, ze technicky to bude levny/zadarmno pouze se odstrani cas na zonglovani s "retencnimi nabydky" od opousteneho operatora.
Jistě, že může přenášet klidně v řádu sekund... Stejným stylem jako PayPal :-)
1) Zákazník zadá převod a banka A odešle bance B avízo a zároveň peníze přes ČNB
2) Banka B připíše na účet klienta peníze ihned po přijetí avíza z vlastních prostředků a až jí dorazí "skutečné" peníze od ČNB, tak si je nechá.
Samozřejmě by to bylo omezené limity výše peněz a limity v bankách, že ne každá s každou by to podporovaly, ale jen ty, které by na to mezi sebou měly smlouvy - takže by to bylo i plus pro banky, protože by tím mohly ty velké vytláčet menší hráče, jelikož zákon nenařizuje všem umožnit takové "nadstandardní služby".
Stejně tak to dělá i PayPal nebo všechny karetní společnosti. Proto je možné zaplatit nákup v obchodě kartou, přitom tam proběhne jenom avízo a fyzické zúčtování peněz trvá vždy několik dnů... Ale kdybyste si nákup v obchodě mohl odnést až za několik dnů po zadání platby, tak by to asi moc použitelné nebylo :-))
Banky akorát nemají zájem toto dělat, ale technicky i legislativně to jde a velice dobře.
Placate nesmysly. Banka umi prevod v radu minut (do cizi banky), jediny co to zdrzuje je to, ze prevody se deji davkove pres clearingove centrum. V ramci banky je prevod okamzity.
Centrum uctuje za operace nejake (smesne) poplatky, ktere jsou promenne v case, proto se banka snazi prevody naladovat do nocnich hodin, kde to vyjde levneji (vy samo zaplatite porad stejne, ale banka vydela o par mega vic). Kazda banka umi (za nesmyslne vysoky poplatek) expresni prevody.
V pripade prevodu cisla nejde o nic jineho, nez se se zmeni smerovani telefoniho cisla - v principu naprosto totez, jako zmena routovani IP adresy => technicky to lze v radu minut.