Vlákno názorů k článku ČTÚ chystá zkrácení doby přenesení čísla od air - dekuji za objasneni, ja jsem nazoru, ze kdyz...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 9. 2012 13:51

    air (neregistrovaný)

    dekuji za objasneni, ja jsem nazoru, ze kdyz se chce, tak to jde

    Vedle toho ale pochopitelně existuje i zájem operátorů (zejména mobilních) na tom, aby případně vůbec stihli uplatnit nějaké retenční nabídky a pod. a klienta si podrželi :-). A občas to je i v zájmu klienta. To je myslím celkem jasné.

    a hlavne je to take pojistka pro prichod noveho operatora, aby az k nemu zacnou vsichni hromadne prechazet, tak aby se to stihalo, myslim si, ze na tu dobu, budou muset stavajici operatori svoje retencni oddeleni hodne rozsirit, uz dnes je maji dost velke

    ... toto bude hlavni brzda toho, proc to nejde ;)

  • 17. 9. 2012 11:16

    Martin P.

    Protože do 24hodin už naráží na technické omezení.
    Přenesení čísla není jen byrokracie, ale změna záznamů v několika databází a replikace té změny zase dál.

    To už není jen o neochotě nějakého productmanagera.

  • 17. 9. 2012 10:35

    ViR

    Řízením osudu jsem byl u toho, když se to na ČTÚ předběžně projednávalo. A nejkritičtější moment celého procesu je, aby vůbec účastník časově zvládl "učinit platný právní úkon" vůči opouštěnému operátorovi, kterým projeví vůli přenést své číslo a ukončit smluvní vztah (A aby byla alespoň trochu jistota, že ten úkon skutečně činí účastník...). A také aby například u mobilních sítí včas získal novou SIMku, o aktivování pevné linky nemluvě. Oni lidé bydlí nejen v Praze či větších městech, ale i třeba na samotách.

    Jinak není od věci si uvědomit, že v ČR jsou nejméně desítky (spíš stovky) operátorů, kteří při přenesení čísla musí ve většině případů změnit na své ústředně směrování hovorů do jiné sítě. Přenesení čísla se tedy netýká jen těch dvou zúčastněných operátorů, například mobilních, ale všech.

    Samozřejmě, lze si představit i "nepravé přenesení", kdy opouštěný operátor nastaví na nezbytnou dobu pouze přesměrování příchozích hovorů do sítě přejímajícího operátora, a přejímající nastaví novému účastníkovi ihned CLIP přenášeného čísla pro odchozí hovory, s tím, že definitivní přenesení a směrování se udělá později. To by se nechalo stihnout i v řádu hodin. Tedy podstatně rychleji. Ovšem za předpokladu, že by nemusela být ukončena smlouva s opouštěným operátorem (tj. číslo by nebylo svázáno se smlouvou), nebylo z technických důvodů nutno vyměnit SIM a přepojovat někde v rozvaděčích dráty. Ale ani tak by to nebyla triviální záležitost, a ve svém důsledku by to bylo podstatně pracnější a nákladnější.

    Vedle toho ale pochopitelně existuje i zájem operátorů (zejména mobilních) na tom, aby případně vůbec stihli uplatnit nějaké retenční nabídky a pod. a klienta si podrželi :-). A občas to je i v zájmu klienta. To je myslím celkem jasné.

  • 17. 9. 2012 8:27

    air (neregistrovaný)

    o tom uz se mluvi docela dlouho, myslim si, ze i 4 dny je moc, proc ne do 24h? aha, operatory by to stalo moc usili

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).