dekuji za objasneni, ja jsem nazoru, ze kdyz se chce, tak to jde
Vedle toho ale pochopitelně existuje i zájem operátorů (zejména mobilních) na tom, aby případně vůbec stihli uplatnit nějaké retenční nabídky a pod. a klienta si podrželi :-). A občas to je i v zájmu klienta. To je myslím celkem jasné.
a hlavne je to take pojistka pro prichod noveho operatora, aby az k nemu zacnou vsichni hromadne prechazet, tak aby se to stihalo, myslim si, ze na tu dobu, budou muset stavajici operatori svoje retencni oddeleni hodne rozsirit, uz dnes je maji dost velke
... toto bude hlavni brzda toho, proc to nejde ;)
Řízením osudu jsem byl u toho, když se to na ČTÚ předběžně projednávalo. A nejkritičtější moment celého procesu je, aby vůbec účastník časově zvládl "učinit platný právní úkon" vůči opouštěnému operátorovi, kterým projeví vůli přenést své číslo a ukončit smluvní vztah (A aby byla alespoň trochu jistota, že ten úkon skutečně činí účastník...). A také aby například u mobilních sítí včas získal novou SIMku, o aktivování pevné linky nemluvě. Oni lidé bydlí nejen v Praze či větších městech, ale i třeba na samotách.
Jinak není od věci si uvědomit, že v ČR jsou nejméně desítky (spíš stovky) operátorů, kteří při přenesení čísla musí ve většině případů změnit na své ústředně směrování hovorů do jiné sítě. Přenesení čísla se tedy netýká jen těch dvou zúčastněných operátorů, například mobilních, ale všech.
Samozřejmě, lze si představit i "nepravé přenesení", kdy opouštěný operátor nastaví na nezbytnou dobu pouze přesměrování příchozích hovorů do sítě přejímajícího operátora, a přejímající nastaví novému účastníkovi ihned CLIP přenášeného čísla pro odchozí hovory, s tím, že definitivní přenesení a směrování se udělá později. To by se nechalo stihnout i v řádu hodin. Tedy podstatně rychleji. Ovšem za předpokladu, že by nemusela být ukončena smlouva s opouštěným operátorem (tj. číslo by nebylo svázáno se smlouvou), nebylo z technických důvodů nutno vyměnit SIM a přepojovat někde v rozvaděčích dráty. Ale ani tak by to nebyla triviální záležitost, a ve svém důsledku by to bylo podstatně pracnější a nákladnější.
Vedle toho ale pochopitelně existuje i zájem operátorů (zejména mobilních) na tom, aby případně vůbec stihli uplatnit nějaké retenční nabídky a pod. a klienta si podrželi :-). A občas to je i v zájmu klienta. To je myslím celkem jasné.