Jako stary dobry zakaznik sice dostanes slevu, ale jako uplne novy zakaznik jsi na tom lip. Je to smutny, ale takhle to u nas bohuzel je. A jak vidis, dokazali si to tak ohnout, ze jim tu jejich slevu dokonce musis zaplatit.
Samozrejme to vis predem, takze se jim muzes vyhnout obloukem a vzit si TV a net jinde.
Proto take vetsina alespon trochu rozumnych zakazniku UPC rok co rok smlouvu vypovida, aby dostali alespon stejne podminky, jake meli. A oni pekne minimalne 2-3x do roka vymysli nejaky "bonus" - tuhle poplatek za modem (ktery doma mate 7let, takze jeho hodnota je zaporna), tamhle poplatek za settopbox, za udrzbu kabelu ...
Jen mi osobne nejde stale na rozum to doslova stado co jim plati za neco, co muzou prijimat na kus kabelu vystrceneho z okna.
Ja to ale netajil, kde jsem. Driv jsem jim platil asi 475Kc, pak chteli 500 a za vymenu modemu dalsich 500 (abych mohl mit nejnizsi tarif 40Mbit). Takze jsem si zjistil, ze stale nabizeji ten tarif 5M a vzal ho. Navic mi na infolince rekli, ze se navysi na 10Mbit. Coz se nestalo a po informovani se mi rekli, ze se me navyseni netyka. Takze od te doby je mam za podvodniky ;) Nebyt toho netu za 250, tak jsem presel k O2.
pak chteli 500 a za vymenu modemu dalsich 500 (abych mohl mit nejnizsi tarif 40Mbit)
To je prece nesmysl, vymena modemu je (a vzdy byla) zdarma. Cely problem vidim v "Navic mi na infolince rekli", komunikujte s nimi vyhradne pisemne. Je to rychlejsi, levnejsi a ma to dobre vysledky.
bohuzel internet na kus kabelu z okna prijmat nelze a HD vysilani pozemnim vysílani taky ne a nekdo se nedostane k satelitu kvuli rekonstrukuci a nove fasade a tak muze volit max nejaky ten kabel UPC nebo O2 ci neco podobneho. Jinak s UPC jsem si taky uzil a jsem rad ze se ho ted zbavim a doufam ze kolem sebe nebudou kopat.
Nevím, zda se něco nezměnilo, ale když jsem cca před rokem řešil s UPC nové nastavení smlouvy (původní zvýhodnění mi po 12 měsících skončilo), tak mi bylo sděleno, že není možné uzavřít žádnou jinou smlouvu než s úvazkem na 12 měsíců, ze které následně automaticky plyne tahle vyčůraná finta s doplatkem slevy. Protože jsem věděl, že budu potřebovat vypovědět smlouvu za 6-10 měsíců kvůli plánovanému stěhování, tak jsem radši přešel jinam.
hahaha...... u pojišťovny dostane každý ňouma lepší podmínky než dlouholetý pojistitel, který nebourá a jen platí. Vlastní zkušenost. Každý rok proto dělám novou smlouvu, protože chtějí automaticky navýšení o 400Kč. Na druhou stranu si mohu zaplatit nezvyšování na další 3 roky... za symbolických 800Kč. Takže tak ... Tschechische Bundes Republik
A co tak situace, že jako nekolikaroční zákazník se musíš chtě-nechtě sťehovat (když si nájemník) a novú lokalitu nemá UPC pokrytú. I kdybys chtěl i nadále služby využívat, máš smůlu. V tom případe nemáš jinou možnost než smluvu zrušit a tím pádem zaplatit pokutu za dosavadní měsíce. V mém případe to dělá víc než 2500 Kč. Jako zákazník tedy nemáš právo na zrušení pokuty i když, UPC není schopné službu zabezpečit/přesunout (v rámci Prahy). A to je podle vás v pořádku?
Já jsem například sjednávala smlouvu přes telefon, kdy mi tohle řečeno nebylo. Pak přišel technik, nechal mě podepsat jednostránkovou smlouvu. Teď když chci smlouvu zrušit jsem byla hodně překvapená, že po mně chtějí zaplatit měsíce které jsem využila. Je to vyč*ranost jako vrata.
Od UPC je to velmi vyčůraný krok. V podstatě téměř celý pracovní život pracuji a teď už podnikám v telekomunikacích a tak vím, že ke snaze porušit a doplatit závazek dochází právě od poloviny závazku dál - nejčastěji poslední měsíce.
Naopak třeba to, že by někdo uzavřel smlouvu na 24 měsíců a za měsíc by ji chtěl rušit, to prakticky neexistuje. (Výjimkou jsou případy, kdy třeba důchodcům vnutili smlouvu "door to door" prodejci a dotyčný ani nevěděl co podepsal nebo si myslel, že poměr služby a ceny bude úplně jiný, protože mu lhali nebo něco záměrně zamlčeli - ale to je kategorie sama pro sebe).
UPC si tak vytvořila půdu pro to, kdy zákazník má velice složitou situaci. Zrušit smlouvu předčasně nemůže ani o den, protože by musel doplácet celou dobu závazku a ne jen měsíc a zároveň když jenom o den přetáhne, tak se mu může služba automaticky zdražit nebo autoprolongovat. Zvlášť lidi, kteří se v tom neorientují se tak dostanou do situace, kdy uzavřou v podstatě "nevypověditelnou smlouvu do konce života". Což nejspíš byl cíl UPC.
Proto by se měl ČTÚ na to dívat z této perspektivy a chápat VOP jako celek a ne jen hodnotit jednotlivé body samostatně. Také by měl přihlédnout k tomu, že silnější stranou je zde operátor, zákazník nemá jak si zajistit lepší podmínky a navíc většina zákazníků UPC nemá na výběr, protože nemá k dispozici alespoň srovnatelnou technologii připojení.
Skutečně málokdo je v pokrytí UPC a zároveň má třeba ještě FTTx od jiného operátora v domě.
Osobně si myslím, že by se měla tato praktika UPC zakázat. Operátor má určitě nárok na to, aby se mu zaplatilo připojení zákazníka, sepsání smluv atd. a přiměřený výdělek. Myslím, že smluvní pokuta 150 Kč za nevyužitý měsíc je víc než dostatečná aby zaplatila práci technika s připojením, administrativu se sepsáním smlouvy a ještě byl dostatečný zisk pro UPC - i kdyby zákazník smlouvu hned zrušil, tak je to 1800 Kč.
U nas v dome mame UPC a jeste jednoho poskytovatele, asi k nemu prejdu, az mi skonci zavazek u UPC, akorat jsem ho uzaviral po telefonu, tak vlastne nevim kdy. Ale kazdopadne platim za internet o 200Kc mesicne mene nez je cenikova cena. Teda je jasne, ze u nich zustanu do konce uvazku a pak az mi to zvednou na plnou cenu, hned to vypovim. Jak vidno, je jasne, ze smlouva rozhodne neni nevypoveditelna, je moji chybou, ze nevim uplne presne do kdy mi plati, tudiz holt zaplatim jeden mesic zbytecne o 2 kila vic nez bych musel, nicmene nepolozi me to a UPC to taky nevytrhne.
BTW: datum konce úvazku (věrnostní období) si zjistíte na webu Moje UPC v sekci Moje služby: Aktuální služby...
Tak když vím, že budu chtít od UPC odejít, tak počkám, až uplyne těch 12 měsíců. Jednou jsem uzavřel smlouvu s nějakými podmínkami a je to. Naopak vlastně je pro mě jako zákazníka vždy výhodnější vzít si tu věrnost, protože nejhorší co se mi může stát je, že když jí nedodržím, zaplatím přesně to, co bych platil když si vezmu smlouvu bez věrnosti. A když budu chtít nebo potřebovat vypovědět smlouvu např. po 10 měsících, tak si snad spočítám, že je pro mě výhodnější ty dva měsíce platit jen tak, než to ukončit a doplácet tu slevu za 10 měsíců. Navíc UPC upozorňuje dostatečně dopředu, kdy končí věrnostní období a má tam i rezervu, že se klient ozve pozdě, takže to není o zpoždění jeden den. Samozřejmě člověk musí počítat s výpovědní lhůtou. A že není v domě FTTx? Když jsou prakticky všude WiFi popř. úplně všude satelit nebo mobilní operátor? A smluvní pokuta za nevyužitý měsíc může být max. oněch 20%.
Už je to tu zase. Ono totiž nejde o doplatky ( a o pokutách nemůže být řeč vůbec). Jde o vrácení čerpané slevy. Pokud uzavřete s UPC smlouvu, máte možnost čerpat slevu po dobu 12 měsíců. Ukončíte-li smlouvu předčasně, musíte čerpanou slevu vrátit. Je logické, že pokud čerpáte slevu 11 měsíců, pak samozřejmě musíte vrátit 11 násobek měsíční slevy a tedy vracíte víc než když čerpáte slevu jen za 1 měsíc.
Samozřejmě, že se mě tento způsob nelíbí, protože vysloveně nutí dlouhodobé zákazníky (Ty, kteří jsou u UPC déle 1 rok.) čerpat službu po dobu celého dalšího započatého roku. Z pohledu zákazníka je to absolutní nesmysl. Z obchodního hlediska je to ovšem terno. Je to totiž velmi dobře psychologicky vymyšleno. Nikdo si nesjedná smlouvu na TV a poskytování Internetu aby hned po měsíci tuto službu rušil. Rozumná zkušební doba je tak 1/4 až 1/2 roku, jenže to už jsou čerpané docela slušné částky na slevách a tak si každý řekne, že tedy do konce těch 12 měsíců vydrží, jen že když už je tu 12 měsíc, tak už se málokomu chce pryč, protože během toho roku se všechny počáteční problémy vyřeší a kdo by měnil věci, když "fungují"... Smlouva s UPC je smlouva s ďáblem!
Sám jsem zákazníkem UPC a já konkrétně s nimi moc problémů nemám (1x maximálně 2x za 10 let). Služby, které poskytují v mém místě nemají lepší alternativu. Rychlost Internetu je deklarovaná, kvalita poskytování DVB-C je OK... Takže to je jediné co mě vadí, je nulová konkurence, která by tlačila cenu dolů.
Firma takového rozsahu má vlastní podnikové právníky a ještě si klidně zaplatí právníky na konzultace z venčí. Smlouvy nemusí být diletansky formulované a nemusí prohrát. Defakto na ten uvedený paragraf NOZ by muselo dojít k soudnímu sporu, IMHO vzhledem k malým částkám by takové žaloby byly smeteny ze stolu, na okrádání lidí tu jsou jiné firmy v jiných oborech. Firma UPC na tom není ekonomicky nejlépe je dlouhodobě v červených číslech to znamená, že firma potřebuje růst a nové klienty naláká na nízké ceny služeb a později jako stávající by je chtěla mít na svých vyšších "férovějších" cenách, což se projeví u stávajících zákazníků, kteří ještě před rokem byli noví, otázkami proč platit víc než noví. Ředitel, který nastavuje pravidla podnikání má ve svém povolání hledat nové cesty budoucích výnosů, jak víme nové služby netáhnout, klientská základna stagnuje, klienti rebelují a chtějí co nejnižší ceny, je to z pohledu zvenčí v pořádku. Od UPC nemůžeme čekat revoluci, vychází vstříc lidem, kteří se ozvou. Kdo mlčí má bohužel smůlu, kdyby byli lidi všichni tak uvědomělí svých práv, znali detaily smluv a podle toho jednali tak by vztah s UPC byl někde jinde. Dělám v jiném odvětví ve firmě, která má statisíce klientů a dopady na služby a zákazníky jsou velmi podobné, když se hasí průser s masovějším odchodem lidí udělá se pro ně zajímavá nabídka, ale dělá se to potichu, bez humbuku, aby se toho nechytla celá skupina záklazníků. Ředitelé ví kolik by je potencionální průser stál v poklesu výnosů a ten pokles by museli něčím nahradit, jinam by byli sami nahrazeni jinými, kapitalismus zde funguje velmi jednoduše.
Mám s UPC smlouvu už asi 3 roky na tv a internet. Stěhuji se do místa kde UPC nemá pokrytí.
Dozvěděla jsem se, že jsem členem tzv věrnostního ´´klubu´´ a tak mi poskytují slevy na služby, která trvá rok a každý rok jí prodlouží na další rok. (Tato sleva je 200kč měsíčně a pokud zákazník UPC vypoví, platí tuto slevu tolikrát kolikrát jí využil, neeee to co mu do konce smlouvy zbývá. Čím déle smlouva trvá, tím vic zaplatíte, když odejdete.)
Vzhledem k tomu, že jsem smlouvu podepisovala dne 13.září bych tak tedy platila 11x 200kč slevu, to máme 2200kč a ted se chci zeptat – mám UPC vypovědět ted v srpnu nebo až v září, abych neplatila 11x 200kč ale třeba jen 1x 200kč?
Slečna na lince mi řekla, že to máme vypovedět teď a nebudeme platit nic (kromě posledního vyúčtování), prý to bude akorát.
Nj, ale můžu jí věřit? Asi těžko.
Máte zkušenosti nebo co se vám zdá logičtější?
DĚKUJU!
Ako študent som sa snažil zohnať internet na nový byt, samozrejme jediný možný operátor bol UPC. Na stánku (ak sa to tak dá vôbec nazvať, keď to vyzerá len ako kartónová krabica pri ktorej stojí slečna ktorá má nulové znalosti ohľadom služieb a len dookola opakuje ako papagáj to čo jej povedali na školení), som si zjednal zmluvu za 449 Kč/měs internet + 1 Kč/měs telka a vďaka tomu že som študent mi navýšili zadarmo rýchlosť z pôvodných 40 Mb/s na 120 Mb/s. Ako chudobný študent som sa teda tešil že budem mať rýchly internet za dobrú cenu a k tomu ešte telku. Po mesiaci som sa dozvedel od spolužiaka, ktorý mal tú istú službu len dlhšie že cena 1 Kč/měs za telku je len na 3 mesiace a potom sa platí plná suma (hlavne že v zmluve žiadne časové obmedzenie na túto službu za 1 Kč/měs nemám). Tak som rýchlo vypovedal túto službu, našťastie bez poplatku a nechal som si len internet. Po roku užívania kedy mi mala končiť zmluva mi prišiel email, že ak zmluvu nezruším bude mi automaticky predĺžená na ďalší rok. Opäť som sa tešil, lebo som ostával na byte aj druhý rok a aspoň som nemusel nikam chodiť obnovovať zmluvu. Po mesiaci som sa dozvedel, že mi znížili rýchlosť na 100 Mb/s a platím ako každý iný bez študentskej zľavy (výrazne mi to nevadilo, vedel som že k tomu príde kedže som mal zľavu len na 12 mesiacov). Po 3 mesiacoch zvýšili cenu na 500 Kč/měs za rovnakú službu, takže som platil vlastne viac peňazí za menšiu rýchlosť ako na začiatku užívania (s takýmito praktikami som počítal), vtedy sa dalo odstúpiť od zmluvy, ale museli ste kvôli tomu prejsť mnohými vecami (obetovať pannu, vypiť krv draka a pod.). Po 6 mesiacoch som sa musel bohužiaľ z bytu odsťahovať a zrušiť služby UPC, vtedy som sa dostal opäť do kruhu nezmyselných podmienok (opäť obetovať pannu,...). Po oboznámení UPC s mojou voľbou zrušiť služby som sa dozvedel že za každý mesiac budem musieť vrátiť 200 Kč pretože som vo věrnostním programu (v zmluve nič nemám, novú zmluvu mi po predĺžení pôvodnej neposlali). Tak by som rád vedel kde v zmluve je písaná nejaká "věrnostní sleva" a prečo platím 500 Kč/měs ako každý nový zákazník UPC a neplatím teda 300 Kč/měs?!!