Vlákno názorů k článku ČTÚ: doplatky při předčasném ukončení smlouvy UPC jsou v pořádku od randomofamber - Už je to tu zase. Ono totiž nejde...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 5. 2015 16:12

    randomofamber

    Už je to tu zase. Ono totiž nejde o doplatky ( a o pokutách nemůže být řeč vůbec). Jde o vrácení čerpané slevy. Pokud uzavřete s UPC smlouvu, máte možnost čerpat slevu po dobu 12 měsíců. Ukončíte-li smlouvu předčasně, musíte čerpanou slevu vrátit. Je logické, že pokud čerpáte slevu 11 měsíců, pak samozřejmě musíte vrátit 11 násobek měsíční slevy a tedy vracíte víc než když čerpáte slevu jen za 1 měsíc.

    Samozřejmě, že se mě tento způsob nelíbí, protože vysloveně nutí dlouhodobé zákazníky (Ty, kteří jsou u UPC déle 1 rok.) čerpat službu po dobu celého dalšího započatého roku. Z pohledu zákazníka je to absolutní nesmysl. Z obchodního hlediska je to ovšem terno. Je to totiž velmi dobře psychologicky vymyšleno. Nikdo si nesjedná smlouvu na TV a poskytování Internetu aby hned po měsíci tuto službu rušil. Rozumná zkušební doba je tak 1/4 až 1/2 roku, jenže to už jsou čerpané docela slušné částky na slevách a tak si každý řekne, že tedy do konce těch 12 měsíců vydrží, jen že když už je tu 12 měsíc, tak už se málokomu chce pryč, protože během toho roku se všechny počáteční problémy vyřeší a kdo by měnil věci, když "fungují"... Smlouva s UPC je smlouva s ďáblem!

    Sám jsem zákazníkem UPC a já konkrétně s nimi moc problémů nemám (1x maximálně 2x za 10 let). Služby, které poskytují v mém místě nemají lepší alternativu. Rychlost Internetu je deklarovaná, kvalita poskytování DVB-C je OK... Takže to je jediné co mě vadí, je nulová konkurence, která by tlačila cenu dolů.

  • 22. 5. 2015 18:11

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Ale houby sleva. Žádná sleva to samozřejmě není, je to smluvní pokuta jako vyšitá a zjevné obcházení zákona. Nehledě na to, že je to něco tak absurdního, že to zjevně spadá pod § 1800 odst. 2 NOZ.

  • 24. 5. 2015 15:01

    TNT (neregistrovaný)

    Firma takového rozsahu má vlastní podnikové právníky a ještě si klidně zaplatí právníky na konzultace z venčí. Smlouvy nemusí být diletansky formulované a nemusí prohrát. Defakto na ten uvedený paragraf NOZ by muselo dojít k soudnímu sporu, IMHO vzhledem k malým částkám by takové žaloby byly smeteny ze stolu, na okrádání lidí tu jsou jiné firmy v jiných oborech. Firma UPC na tom není ekonomicky nejlépe je dlouhodobě v červených číslech to znamená, že firma potřebuje růst a nové klienty naláká na nízké ceny služeb a později jako stávající by je chtěla mít na svých vyšších "férovějších" cenách, což se projeví u stávajících zákazníků, kteří ještě před rokem byli noví, otázkami proč platit víc než noví. Ředitel, který nastavuje pravidla podnikání má ve svém povolání hledat nové cesty budoucích výnosů, jak víme nové služby netáhnout, klientská základna stagnuje, klienti rebelují a chtějí co nejnižší ceny, je to z pohledu zvenčí v pořádku. Od UPC nemůžeme čekat revoluci, vychází vstříc lidem, kteří se ozvou. Kdo mlčí má bohužel smůlu, kdyby byli lidi všichni tak uvědomělí svých práv, znali detaily smluv a podle toho jednali tak by vztah s UPC byl někde jinde. Dělám v jiném odvětví ve firmě, která má statisíce klientů a dopady na služby a zákazníky jsou velmi podobné, když se hasí průser s masovějším odchodem lidí udělá se pro ně zajímavá nabídka, ale dělá se to potichu, bez humbuku, aby se toho nechytla celá skupina záklazníků. Ředitelé ví kolik by je potencionální průser stál v poklesu výnosů a ten pokles by museli něčím nahradit, jinam by byli sami nahrazeni jinými, kapitalismus zde funguje velmi jednoduše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).