Zaujala mě část, kdy se pan Peterka zmiňuje o "praktikách" partnerkých firem. Já jednu takovou vlastním a proto si dovolím reagovat.
Co přesně se Vám nelíbílo, když Vás někdo telefonicky osloví? Jednalo se o firemní segment a nebo 1,2 SIM?
U těch koncových nejmenších klientů to dokážu pochopit. Obvolávají to většinou callcentra a hovor je dost neosobní.
My se zaměřujeme v podstatě pouze na firemní klienty a já osobně občas nedokážu pochopit, proč se klienti brání "srovnávací nabídce", která v podstatě vůbec neznamená, že ještě odcházejí od svého operátora (když jim např. po 2 letech opět končí rámcová smlouva a po těch 2 letech je úspora minimalně 50% a dovolím si tvrdit, že průměrně mnohem větší) Osoběn jsem zatím rád za situaci pro svůj business, že i zde platí pravidlo "novému klientovi více, než tomu stávajícímu". Retenčním oddělením ovšem nezávidím....
Zpět k Vašemu člinku, kde píšete, jak tohle "pokoutné" prodávání může virtuál změnit. To jako vážně??? Ten se totiž bude chovat úplně přesně jako dnes "šedivák" a jejich praktiky jsou dnes mnohem drsnější....
Nelíbí se mi už samotné obvolávávání jako princip. Chci se rozhodovat sám, tehdy kdy to já považuji za potřebné a vhodné, podle úplných a běžně (všem dostupných)informací. Ne tehdy, když se to hodí někomu jinému, kdo mne tlačí do nějakého rozhodnutí na základě informací, které nejsou veřejné a u kterých nevím ani zda jsou úplné.
A jak se dozvíte o tom, že na trhu existuje nová nabídka, která by mohla být teoreticky výhodnější, než ta, kterou využíváte v současnosti, když vám nezavolají?
Když vám někdo zavolá a zeptá se vás, jestli vám může poslat nabídku svých služeb, omezuje nějak právo na vaše vlastní rozhodnutí?
Proč by musely být všechny informace o nabídce veřejné? Co když je možné službu konfigurovat na míru každému konkrétnímu zákazníkovi?
Jak víte, že v nabídce nebudou informace úplné? Pokud si nejste jistý, nestačilo by si pak domluvit schůzku s obchodníkem a nechat si ukázat smlouvy a obchodní podmínky?
Chápal bych váš přístup v případě, kdy se vám někdo snaží přes telefon přímo něco prodat, ale pán nad vámi psal o tom, že si lidi nenechají zaslat ani nabídku. U klasického zaměstnance napájeného večerním zpravodajstvím se takový postoj dá chápat, u OSVČ odborníka na ICT moc ne...
A jak se dozvíte o tom, že na trhu existuje nová nabídka, která by mohla být teoreticky výhodnější, než ta, kterou využíváte v současnosti, když vám nezavolají?
To snad je moje věc, ne?
ale pán nad vámi psal o tom, že si lidi nenechají zaslat ani nabídku
Vůbec se nedivím. Řešil jsem již několik lidí, který na základě souhlasu se zasláním nějaké "supervýhodné" nabídky přišla rovnou smlouva na dva roky (samozřejmě podle OP bez sankcí nezrušitelná) a každý měsíc začaly chodit od O2 složenky na nějaký "supervýhodný" tarif.
Mor a cholera našeho (ehm) trhu je právě ta neveřejnost. Jestli toto nechápete, jste ztracený případ - nebo přímo napojený na penězovod. Okecávačka jako "možnost konfigurovat službu přímo na míru zákazníkovi" je neuvěřitelný bullshit. Extra konfigurace v mém případě znamenala snížení ceny u datového tarifu na půlku. To je, panečku, konfigurace jako prase!
to jak se o neci nabidce dozvim nechte laskave na me. pojisteni/kreditni kartu/tlf tarif si v pripade potreby dokazi najit sam a pokud si hrajete na desne tajnustkare s neverejnou nabidkou tak je to vas problem a nestojim o to abyste me kvuli tomu otravoval.
jo konfigurace na miru kazdemu zakaznikovi je absolutni blabol.
Asi by jste se divil, ale 95% klientů, kteří se u nás rozhodnou změnit operátora, tak jsou aktivně navolaní a tedy opravdu v mizivém procentu se zajímají o úsporu z vlastních sil. Nabídka logicky veřejná není a já v tomto ohledu přímo operátora chápu. Akviziční nabídky jsou totiž mnohem agresivnější, než retenční a pokud by třeba snížení tarifu o 70% vypustil marketing, tak to samozřejmě budou chtít i stávající klienti. A jistě, i u operátora platí pravidlo, že dokud je stávající klient jakžtakž spokojený a neozve se sám, tak se mu samozřejmě proaktivně nenabízí....
Navážu ještě na svou první větu, že těch 95% klientů, kteří se rozhodnou nabídky využít, jsou ve velké většině v šoku, kam se především ceny po těch 2 letech opět snížili (řádově o 50-80% u firmy dejme tomu 5-20 SIM) Bez našeho kontaktu si většinou nechají pouze udělat "optimalizaci" od stávajícího operátora, kde ušetří třeba 20-30%. Takže jsou všichni "spokojení"....
V lepším případě se jim smlouva automaticky prolonguje za stávajících podmínek. Ano, můžete namítat, že to je každého chyba a jejich věc.... ovšem většina lidí řeší svůj business a nemají "čas" hlídat si konec každé smlouvy. Co je pak špatného na tom, že se jim náš obchodník jednou za 2 roky ozve, zda si chtějí udělat porovnání a nebo jsou happy u stávajícícho operátora. Staší ANO/NE a Vám ten hovor zabere ani ne minutu....