Pokud ČTU s regulací na velkoobchodním trhu stejně jako v roce 2012 nezačne, tak se mobilní trh min. na dalších 5 let zabetonuje. Věřím, že nyní se již ČTU s nějakým tím hozeným drobkem ze strany síťových mobilních operátorů nespokojí a zavede skutečnou regulaci.
Jinak ještě k té zprávě ČTU, majetkově nezávislí virtuální operátoři mají sice mít 2,6 % mobilního trhu , ale to je podle počtu SIM karet. Pokud by se to počítalo podle tržeb , takto bude podstatně méně a pokud by to bylo podle reálného zisku na SIM kartu, tak to bude možná 0 Kč/SIM kartu, ale spíše to číslo bude záporné...Taková je bohužel realita v ČR.
Srovnáni mobilních služeb (SLUŽEB) s automobily (PRODUKTY) neobstojí.
Operátor má se zákazníky nějaké průběžné náklady. Pokud správu a obsluhu koncových uživatelů přenese na další organizaci, může služby nabízet levněji. To je přesně smysl zaměstnaneckých / rodinných programů, o které jsou doplněné nabídky pro firmy, samosprávu a státní/městské organizace.
Kdyby ta škodovka neprodávala primárně auta, ale službu správy a provozu vozového parku (auta každý měsíc vyčistila, průběžně tankovala nebo dobíjela, komplet servisovala, ..), byla by to zhruba taková služba.
A cena pro jednotlivce by byla určitě jiná, než pro leasingovku, která tu službu částečně přenese na sebe.