Až budeš trávit ve vlaku prací 1,5h denně jako já když dojíždím, budeš mluvit jinak :-) Bohužel ČD nahrazuje novými utlumenými vagóny, aniž by měl toto vyřešeno. Asi nejpoužitelnější je v tuto chvíli CDMA (tj. O2 nebo UFON), protože je na nejnižších frekvencích a ty lépe prostupují. Ale s novými vagóny je to fakt bída, vozím si do nových vozů prutovku jak před 12ti lety a stejně je to horší než tehdy :-(
míra pokrytí mě příjemně překvapilo, osobně jsem čekal daleko horší podle vlastních zkušeností.
Chce také říct na rovinu, že použitá anténa pro měření měla vyšší výkon než malá anténa v mobilech, stejně tak, že mobil ve vlaku často máme buď v kapse nebo položený na stolku těsně pod rámem okna.
Aspoň mají operátoři a dráhy konečně nezávislá data o tom, jak na tom jsou. Operátoři by měli posílit BTS, aby zvládli nejem připojit mobil do sítě, ale i obsloužit těch pár stovek lidí ve vlaku. Dráhy naopak musí konečně začít cpát do vlaků repeteary nebo pasivní antény.
Souhlasím, mezi Prahou a Ústím n Labem se signál LTE objevuje velmi sporadicky. Test s mobilem s vynucením LTE-only, vagon typu A149 - http://vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_A.php
No vidíte, a máte stejnou zkušenost jako já a spousta dalších lidí... a zvládli jsme to bez speciálního měření.
Dokonce neřeším ani konkrétního operátora nebo konkrétní technologii, nebo konstrukci vagónu.
Když nefunguje internetové připojení na wifine vlaku, tak je zjevně něco hodně špatně a nemůžou za to pokovena okna.
"Naopak nejlepší hodnoty vykazuje IV. koridor (Děčín – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště), kde je sítěmi LTE pokryto až 75 % délky tratě."
To určitě, leda za předpokladu, že LTE je v úseku Děčín-Ústí nad Labem a pak až od Prahy dále. To by těm 75% odpovídalo.
U O2 těsně za ústím signál padne a ani si nezavoláte. Následně jste rádi za GSM a občasný EDGE, podle toho, jestli zrovna projíždíte kolem vesnice nebo ne. Při výhledu na pole je zřejmě jakýkoliv signál naprosto zbytečný. LTE chytnete leda pokud to zastaví v lovosicích/roudnici nebo v kralupách.