"Naopak nejlepší hodnoty vykazuje IV. koridor (Děčín – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště), kde je sítěmi LTE pokryto až 75 % délky tratě."
To určitě, leda za předpokladu, že LTE je v úseku Děčín-Ústí nad Labem a pak až od Prahy dále. To by těm 75% odpovídalo.
U O2 těsně za ústím signál padne a ani si nezavoláte. Následně jste rádi za GSM a občasný EDGE, podle toho, jestli zrovna projíždíte kolem vesnice nebo ne. Při výhledu na pole je zřejmě jakýkoliv signál naprosto zbytečný. LTE chytnete leda pokud to zastaví v lovosicích/roudnici nebo v kralupách.
Souhlasím, mezi Prahou a Ústím n Labem se signál LTE objevuje velmi sporadicky. Test s mobilem s vynucením LTE-only, vagon typu A149 - http://vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_A.php
No vidíte, a máte stejnou zkušenost jako já a spousta dalších lidí... a zvládli jsme to bez speciálního měření.
Dokonce neřeším ani konkrétního operátora nebo konkrétní technologii, nebo konstrukci vagónu.
Když nefunguje internetové připojení na wifine vlaku, tak je zjevně něco hodně špatně a nemůžou za to pokovena okna.
míra pokrytí mě příjemně překvapilo, osobně jsem čekal daleko horší podle vlastních zkušeností.
Chce také říct na rovinu, že použitá anténa pro měření měla vyšší výkon než malá anténa v mobilech, stejně tak, že mobil ve vlaku často máme buď v kapse nebo položený na stolku těsně pod rámem okna.
Aspoň mají operátoři a dráhy konečně nezávislá data o tom, jak na tom jsou. Operátoři by měli posílit BTS, aby zvládli nejem připojit mobil do sítě, ale i obsloužit těch pár stovek lidí ve vlaku. Dráhy naopak musí konečně začít cpát do vlaků repeteary nebo pasivní antény.
Až budeš trávit ve vlaku prací 1,5h denně jako já když dojíždím, budeš mluvit jinak :-) Bohužel ČD nahrazuje novými utlumenými vagóny, aniž by měl toto vyřešeno. Asi nejpoužitelnější je v tuto chvíli CDMA (tj. O2 nebo UFON), protože je na nejnižších frekvencích a ty lépe prostupují. Ale s novými vagóny je to fakt bída, vozím si do nových vozů prutovku jak před 12ti lety a stejně je to horší než tehdy :-(