Zda se, ze CTU zapomnelo, ze je spravni, kontrolujici a regulacni organ, ktery ma pravo vyzadat si potrebne informace a vec - odborne a kvalitne - posoudit.
Doufam, ze za dva roky, co vec na CTU konecne vyhodnoti, nezacnou udelovat pokuty...
Jinak je ale chapu, u tech definic telek. zakona clovek nikdy nevi, co je prave co, a zda se pohled na vec nezmeni. ;-)
CTU a vlastni nazory? Mam urcite zkusenosti s CTU (nextra viz nize) + Oskar a muj nazor je, ze vlastni nazor rozhodne nemaji... zastavaji nazory velkych firem a na to aby svuj nazor zmenili by potrebovali obcanske judo... co jsem si kde precetl a slysel to jen a jen potvrzuje.
-m.
Vzhledem k tomu co se kolem me deje jsem se rozhodl postupne jak bude v mych silach uverejnit jeden z pripadu, ktery se tyka Nextry (http://www.nextra.cz) a CTU (http://www.ctu.cz - btw. udelali velky upgrade webu. drive absentovali jakekoli informace, ted se tam clovek alespon neco dozvi)
Jak a co:
Pred davnymi lety jsem se rozhodl uzavrit se spolecnosti Terminal Bar smlouvu o umisteni serveru. (dle obchodniho zakoniku) Dnes se pouziva termin Server hosting. Se sluzbami Terminalu jsem byl spojeny.
Odhlednu od toho ze:
- smlouva stala za starou backoru.
- podepsal ji clovek ktery nemel k podpisu opravneni (ukazalo se pozdeji)
- nejsou v ni specifikovany zalezitosti kterych se tyka to k cemu se dostaneme pozdeji
At jiz byla smlouva jakakoli sluzby byly dobre. Kratce na to prevzala Terminal firma Nextra/Telenor a zacali prvni problemy.
- V puvodni serverovne se prudce zvysil pocet serveru. Teplota razem stoupla na vice nez 35 stupnu. Tuto vec jsem s Nextrou resil 2 roky. Neustale jsem upozornoval a zadal napravu a to k nicemu. Ze strany nextry bylo vzdy uplne ticho. Nema cenu se bavit o tom jakym zpusobem jsem sve naroky uplatnoval. Bylo jedno slo li o osobni navstevu, dopis, email, nebo telefonat na zakaznickou podporu kam jsem byl smerovan. Aktivita byla nulova. Cas od casu se ozval p. Bartos, ale ve veci se nic nezmenilo. Po te co jsem napsal email tehdejsimu rediteli Nextry v CR se nezmenilo taktez vubec nic. btw. hovorit se s nim osobne nikdy nedalo a na email nezareagoval. Pri teto prilezitosti jsem zjistil, ze jazykova vybavenost pracovniku nextry je velmi nizka. Sef sice hovori anglicky, jeho podrizeni vsak nikoliv. A problem ktery byl nikdo nemohl vyresit.
- pak prisla zalezitost s odpojovanim serveru z LAN. Proste si tam asi nekdo prisel, odpojil si server, pripojil si kabel kam potreboval a pokud vse dobre dopadlo, opet ho zapojil zpet. Tou dobou jsme u nextry spravovali vice serveru a tak lze rici, ze mame jisty prehled o tom jaka "nahoda" to mohla byt. Po nekolika mesicnim nalehani obdobne jako v predchozim bode jsem obdrzel oduvodneni. (nikoli napravu) a to ze maji problem se siti LAN, resp. s aktivnimi prvky. (vazne? to by jeden nerekl) Cekal jsem az problem vyresi, cas od casu urgoval a pripominal. Upozornuji, ze se jiz nejedna o pionyrske casy, kdy ceny aktivnich prvku, nebo TP kabelu byly nejak vysoke.
Celou dobu jsem se podivoval jak je mozne, ze si Nextra plati tak neuveritelne drahe prostory na Vaclavskem namesti a neni schopna vyresit (v delce 2 let) klimatizaci (server room byl z jedne strany proskleny - velmi pozitivni obzvlaste pres leto - navic kdyz klimatizace v pojeti Nextry znamena otevrene okno) a fungujici lokalni sit.
Casem se k tomu vsemu pridala jeste jedna legrace a to byl obcasny vypadek elektrickeho proudu. Jak by take ne, kdyz umistene servery byly chaoticky pozapojovane na prodluzovaci kabely.
Na nic z vyse uvedeneho nextra nikdy nereagovala. A uz vubec nereagovala adekvatne tak, ze by zjednala napravu.
V dalsim prispevku se pokusim prilozit casti zabavne komunikace s nextrou ktere se mi snad podari vyhledat a popsat jak situace pokracovala dale.
Mirek
Konference Telekomunikace - Internet
Pojistovny - http://www.pandora.cz/conference/pojistovny/
Policie - http://www.pandora.cz/conference/policie/
Banky - http://www.pandora.cz/conference/banky/
--
Nextra - CTU - pokracovani
Celou dobu jsme upozornovali koho a jak jsme jen mohli. V prubehu casu zridila Nextra telefonni linku pro hlaseni poruch. Pred touto linkou bych Vas chtel varovat. Poskytuji zde zcela nekompetentni odpovedi o problemech (napr. z me zkusenosti svalovali vinu na Aliatel) a problemy vubec neeviduji. Pozdeji to vypada tak, ze protoze jste hlasili sve problemy na jejich "hotline" a protoze na "hotline" se problemy neeviduji, Nextra/Telenor ostatne nema prece zadny zajem, aby se neco evidovalo - specialne problemy, mate smulu. Delali jste co po Vas chteli, ale v ruce nakonec nemate nic krome sveho tvrzeni. Samozrejme touha Nextry/Telenoru provadet vse pouze ustne (telefonicky) je nezmerna.
Nicmene cas pokrocil a problemy pretrvavaly. Nepomahalo naprosto nic. Nakonec se Nextra/Telenor rozhodl presunout problematicke servery po letech z Vaclavskeho namesti. (uplne neresim to, ze jsme byli ujistovani, ze problemy se budou resit v ramci soucasneho sidla, nikoliv stehovanim na periferii, aby se Nextra mohla presunout zrejme jeste do drazsiho Milenium Plaza). A tak jsme byli presunuti na Podvinny mlyn do budovy PVT. Zde zacala nase nocni mura.
Nextra zavedla jakousi autentizaci prichozich spravcu serveru. Prestoze jsme zadali o uvedeni na seznam techto osob prostrednictvi p. Bartose ktery nas kontaktoval uvest 2 lidi, pri prichodu na Podvinny mlyn, na nas koukali jako bychom spadli z visne. Proste jsme na tom seznamu nebyli. Pres ruzne urgence jsme se tam neobjevili ani na podruhe, na potreti, poctvrte. Proste nam bylo braneno, abychom se k serveru dostali. V mezi case dochazelo k fatalnim vypadkum elektricke energie na podvinnem mlyne (pouze v server room Nextry/Telenoru). Jej to odesel agregat. Jej to byl spatny kabel prodluzovacky. Jej to mel na stejne casti na ktere jste zapojeni nejaky jiny klient vadny pocitac, take jsme se divili proc to porad vyhazuje. Etc. Etc.
Po-te co se nam podarilo se k serveru dostat a po-te co nam Nextra/Telenor nebyl schopny zarucit ze se tak nebude dit nadale (a ze se tam vubec jeste kdy ke svemu serveru znovu dostaneme). Jsme tento server vzali a odnesli. Nextre/Telenoru jsme odstoupili od smlouvy s okamzitou platnosti - to co ctete neni vymysl a proto si myslim ze zcela opravnene. Kdo nesouhlasite, napiste mi prosim proc, at jsem chytrejsi. Doplatili jsme poplatky k mesici ve kterem jsme server odnesli a nadavali sami sobe do hlupaku, kteri si vybrali Nextru a kteri za toto pouceni museli trpet spatnou konektivitou, spatnymi sluzbami, lidmi kteri neradi delaji svou praci atd.
Zde by mohl pribeh koncit a byl bych pouze roztrpcenym byvalym uzivatelem, ktery cpi siru. Nekonci.
Nextra neprokazala absolutne zadnou vstricnost a odmitla uznat i jiz sve jednou uznane chyby (odvolavam co jsem slibil, slibuji co jsem odvolal). Nove se chytla veci slecna Pilchova (lenka.pilchova@nextra.cz) , evidentne zapalena pro boj za svou spolecnost at to stoji co to stoji. Jestli je z financniho oddeleni asi ji unikla vec jako je image spolecnosti. Nechtela pochopit nic z uvedeneho v tomto ani minulem prispevku. Proverila si zaznamy z jejich Hotline kde se nic nenaslo (!) a prohlasila, ze vypoved je 3 mesice a ze podminky pro ukamzite odstoupeni od smlouvy tu nejsou. Nacez za nasledujici 3 mesice nam Nextra/Telenor nauctoval 20.000,- za dalsi sluzby. Penize si doma netisknu abych takovou castku jen tak uhradil za nic.
Nasledne Nextra/Telenor proti nam zahajila rizeni s Ceskym telekomunikacnim uradem (http://www.ctu.cz) s tim, ze se jedna o sluzbu podle telekomunikacniho zakona. Nextra/Telenor nas za celou dobu nejak zapomela informovat o tom, ze uzavrena smlouva se rici telekomunikacnim zakonem a take nas informovat o vseobecnych podminkach, podle kterych bychom se jinak jiste mohli branit. (Take bychom mohli s CTU zacit tento problem resit my jako prvni - i kdyz vzhledem k nezavislosti CTU - viz nektere reakce na tento prispevek v konferenci, by to nemuselo dopadnout napravou sluzeb Nextry)
CTU nakonec rozhodl a castku mam Nextre/Telenoru uhradit. Nebo se odvolat. Tak se odvolam. Tyto prispevky zaslu pro informaci lidem o kterych vim, ze se na cele teto akci podileli. At se chytnou za nos, pokud si na nej jeste vidi.
Jsou to:
jan.bartos@nextra.com
ladislav.aubrecht@nextra.com
jan.folprecht@nextra.com
lenka.posvecova@nextra.com
radek.bradler@nextra.com
martin.zach@nextra.com
vit.subert@nextra.com
lenka.pilchova@nextra.cz
dusan.marat@nextra.com
pracner@nextra.com
housing@nextra.cz
Tihle by tomu nerozumeli, ale namoceni byli taktez: tom.lindberg@telenor.com; arne.cartridge@nextra.com; dag.melgaard@telenor.com
Az nekdy narazite na tato jmena, muzete si udelat predstavu o jejich hodnotach, pristupu k praci atd.
CTU je stale ve veci angazovan, takze jejich rozhodnuti vcetne dalsich dostupnych informaci zverejnim pozdeji. (maji byt tusim nezavisla autorita - checht - kdybych to nevidel v jedne telekomunikacni firme na vlastni oci)
Jinak co se reklamaci tyka - neverte Hotline a neverte ani Ceske poste. Doporucena zasilka ktera se ztrati u Nextry podle jejich tvrzeni (a zrejme take z toho co tvrdi CTU) bude zrejme pouze prazdna obalka a neprokazete obsah. Proto chcete-li cokoliv reklamovat, sepiste to a ve dvou kopiich zaneste do Nextry/Telenoru - 1 kopii si nechejte potvrdit. Jinak se nepohnete.