Z téhle zprávičky, vlastně ani z celé tiskovky ČTÚ jsem nepochopil, jak to vlastně je. Vlastně jsem z toho nabyl dojmu, že stačí, aby vám někdo poslal nějakou speciální SMSku a její příjem vás stojí prachy (cituji zprávu ČTÚ: „Na uvedenou firmu si stěžují desítky spotřebitelů, kteří od ní obdrželi nevyžádané Premium SMS zpoplatňované okamžikem přijetí“).
Na serveru Podnikatel je to naštěstí dobře popsáno, takže je zřejmé, že jde o další díl seriálu Za blbost se platí. Když někdo odpovídá na hloupé a nevyžádané SMSky, obzvlášť pak na zvláštní čísla … dobře mu tak.
Podle zkušenosti zákazníků vodafone se to platí "samo od sebe". http://www.tellows.cz/num/90966099
Hmm, pak je to velmi mrzuté. Zrušení Premium SMS nepovažuji za úplně dobré řešení, dovedu si představit, že to člověk může chtít legitimně využívat (a aktivovat to jen před tím, než to chci použít, není moc user-friendly řešení). Nakonec ale v dnešní době, kdy operátor z vlastní i cizí vůle šmíruje cokoliv, by neměl být až takový problém platbu za neobjednanou premium sms rozporovat. Tuhle mi přišlo oznámení, že mi byl odečten kredit za nějakou Premium službu, tak mě to docela zajímalo, protože jsem si nebyl vědom, že bych to chtěl. Volal jsem operátorovi, co to bylo. A on to dohledal ;) Službu jsem skutečně využil, jen to nebylo na první pohled patrné, že jde o Premium SMS (v zásadě šlo o zaslání SMSky na pevnou, která se na cílové stanici přeříkává automatem, to je zpoplatněno jinou sazbou než klasická SMSka).