Zrovna v tomhle ohledu je O2 krytá - smlouvu má s Aspektem, nikoli s těmi koncovými uživateli. O2 tedy vůči koncovým uživatelům nemá žádné povinnosti. To, že nabízí "řešení" přechodem k Bonerixu je tedy z pohledu zákona "dobrá vůle navíc".
Jiná věc je, jak je napsaná smlouva s Aspektem - protože to právo přenést všechna čísla jinam by měla mít firma Aspekt. Ale zřejmě si v O2 dali do smlouvy nějakou kličku, která jim toto chování umožňuje (jinak by do toho nešli).
Předpokládám, že O2 ve smlouvě s Aspektem měla nějakou možnost okamžité výpovědi (a to je to, co udělali). V okamžiku výpovědi pak čísla logicky přestávají patřit Aspektu a je jen na O2, co s nimi udělá. Standardně by je na nějakou dobu vypli a pak zrecyklovali. V tomto případě je jako "projev dobré vůle" nabídli dosavadním uživatelům - no není to od nich hezké?
Jasně že je to sviňárna, ale pokud je výpověď Aspektu platná, je to z pohledu zákona nejspíš OK.
přejít v klidu jinam?
vždyť podle planých zákonů, jak píšete, musí operátor umožnit koncovému uživateli přejít v klidu jinam už v této situaci. Když O2 ignoruje zákony teď, kde berete jistotu, že nebude stejně postupovat jindy?
realita je, o číslo buď přijdeš, nebo budeš plati bonerixu. na platné zákony se sere