Služba Datahit vám prenesie nespotrebované dáta do nasledujúceho mesiaca a ak ich aj vyčerpáte skôr, tak vám ich automaticky obnoví. Aj takto obnovené a nespotrebované dáta si navyše prenesiete do nasledujúceho mesiaca.
Keď miniete predplatené dáta, prenosová rýchlosť sa vám pri internetových balíčkoch aj pri službe Internet na deň zníži na 48 kbit/s. Internet teda budete môcť bez ďalšieho spoplatnenia používať aj ďalej, ale spojenie sa spomalí.
Jakto ze tamni trh neni "specificky" ?
Kazdy trh ma neco. Slovaci maji minimum virtualu a hadaji se se Swanem o cenu za narodni roaming. Podle Slovaku jsou tamni ceny vysoke.
V CR je hodne virtualu, rekl bych siroka nabidka a ceny jsou ruzne.Cenikove ceny jsou zname a podpultove klasicky nizsi.
Napr. od VDF: CZ neomezene, do EU 1000 min a 4GB dat za 599 Kc. Kdyby to stalo o 100 mene, nezlobil bych se, ale prijde mi to jako velmi dobra nabidka, takze jsem spokojen. Vyuzivam a platim.
Vidim hodnotu tarifu jinak.
Neomezene volani v CR a 1000 min do EU je to nejdulezitejsi. Zpravidla udelam 500+500 min za mesic. A toto za 599 Kc mi prijde dobre.
Data tak moc dulezita nejsou. Na skype a cteni webu staci 500 MB.
Rychlym pohledem na Orange.sk (Max 30) vyjde na 810 Kc mesicne.
https://www.orange.sk/produkty-a-sluzby/volania/pausaly/max
To je samozrejme indivudualni. Pro me jsou dulezita jen data, ostatni sluzby (pokud je nelze zcela zablokovat) jsou vyslovene nezadouci.
Zajimave je, ze oficialni tarify ani virtualove dodnes neumi nabidnout data-only SIM kartu zcela bez telefonniho cisla a navaznych zbytecnosti. Sedy operator ano.
data-only tarif
http://www.o2.cz/osobni/internet-na-cesty/
Jiste ze umi, jen to zjevne neumite najit. Protoze je to dostupne i pro koncove uzivatele (pominu-li nehorazne ceny). Rozdavaji to casto i zdarma v podobe USB modemu, ve kterem je vyndatelna SIM, a muzete si to (jiz za penize) aktivovat.
Pripadne vam umi dat dve SIM k jednomu cislu, kde na jedne budou pouze data, a na druhe mohou byt jak data, tak hlas. Spotrebovana data se pak proste scitaji.
Dokonce vam umi dat i dve SIM s hlasem, pokud si sam ve vlastni rezii zaridite, ze zapla bude vzdy pouze jedna (mineno se stejnym cislem).
Je ale pravda, ze nekteri delaji se sim neuveritelne obstrukce (napriklad pozadavek 400Kc za vymenu), jini vam jich poslou kolik si reknete, a nasledne kdykoli prevedou cislo na libovonou z nich nebo aktivuji nove.
Ja ale zadne cislo nechci, to je to podstatne. Coz zatim nikdo jiny nez "sedy" operator neumi a jeste to od neho stoji jen polovinu.
Pokud to tedy neumim najit, tak to prosim ukazte. Pozadavky:
- 3 GB / mesic vcetne LTE (na plne rychlosti)
- zadne telefonni cislo
- zadne hlasove sluzby (nesmi jit aktivovat ani uctovat)
- zadne SMS (nesmi jit aktivovat ani uctovat)
- predplacene na urcity cas, napriklad 12 mesicu.
Cena do 270 Kc mesicne vcetne DPH. A to cele jako samostatna sluzba, ne podminena koupi nejakeho dalsiho tarifu.
A co nechapete na tom, ze si muzete koupit ciste datovy tarif?
Tady jich je na vyber hned nekolik http://www.vodafone.cz/internet/
Ze si kladete v CR pro koncoveho uzivatele nerealne cenove podminky je jen vase hra.
Jenze to stale nejsou ciste datove sluzby. Ve smlouve najdete telefonni cislo a neni zablokovana moznost "chybne" tarifikace dalsich nezadoucich sluzeb (udajne volani nebo sms) ze strany operatora. Tak me jen prekvapuje, ze ani za ten dvojnasobek ceny to nejde.
A jinak, presne takovou sluzbu kterou popisuju mam uz ctyri roky. Zadne telefonni cislo ve smlouve neni, dokonce je tam vyslovene uvedene, ze takove sluzby nejsou podporovany a nelze je zridit.
Jinak navrat na zacatek, proc v CR nejde (draze zaplacena) dokoupena data alespon prevest do dalsiho mesice ?
To co využíváte je typicky minoritní služba, která málokterého zákazníka zajímá a adekvátně to nezajímá hlavní operátory.
Našel jste si šedivku, které jsou pro takové skupiny zákazníků určeny.
Věřte, že v bilovacím systému síťového operátora je k vaší SIM přidělené číslo, které zcela odpovídá přídělu telefonních čísel daného operátora z mobilní části CZ číslovacího plánu.
Masový trh jde cestou kombinace hlasu a mobilních dat, přičemž lze očekávat, že se postupně "volné minuty" rozšíří do celé EU a objem dat v paušálech bude narůstat.
Pridelene mozna je, me jde ale o "papir". Ja to beru jako dostatecnou obranu proti zdejsim nesolidnim operatorum, kteri maji sice v uctovani bordel, ale prvni co udelaji je ze osoci vas. Takto zkratka neni mozne "chybne" uctovat dalsi sluzby, kde se urcuje spotreba jinak nez predem jasne pevne stanovenou castkou.
Jinak jsem ted nasel i verejnou nabidku na 30 GB za 699 Kc mesicne vcetne DPH (sit T-Mobile, LTE bez omezeni rychlosti, 3 mesice vypovedni lhuta), ovsem bohuzel stale s timto problemem.
Z technických důvodů musí být přiřazeno číslo vždy, byt by se nedalo z nej / na něj volat. Dalším důvodem jsou také billingove systémy a jejich napojení na další komponenty sítě.
Dočasně číslo z rozsahu sítě vám přidělí operátor I v momentě pokud voláte 112 bez simkarty, případně pokud jste v roamingu tak máte ještě jedno cisl lokální o kterém nevite.
Čili vás požadavek hloupym jest.
tím si nejsem jistý, telefonní číslo je jen věc pro volání, na lte není potřeba, simkarta má svoji identifikaci a třeba vodafone umí mít více lte simek pod jedním číslem, aby všechny fungovaly zároveň, stejně to umí i t-mobile třeba u simek pro zabezpečovačky.
Důvod proč to dělají je jednoduchý, jednak řada lidí strká simky do tabletů, které umí telefonovat a jednak tím mají šanci, že prodají další služby.