Vlákno názorů k článku ČTÚ se brání nařčení O2. K žádnému vypínání dat prý nevyzýval od Trautenberk - Pokuty uděluje ĆTÚ v souladu se zmocněním dle...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2016 14:33

    Trautenberk (neregistrovaný)

    Pokuty uděluje ĆTÚ v souladu se zmocněním dle zákona. Případný posun ve výši pokut musí odsouhlasit zákonodárce.

  • 30. 6. 2016 15:47

    Jiri (neregistrovaný)

    A dívali jste se i na to jak se chovají další operátoři? Není problém "jen v tom", že O2 dal přímo do tarifu to, co prakticky funguje u T-Mobile (Plus4u)?

    Konkrétní příklad:
    Potřeboval jsem připojit notebook a použil jsem hotspot z mobilu. Notebook s W10 bohužel dlouho ležel hodně dlouho bez použití a tak se stáhly v mé nepřítomnosti aktualizace a najednou bylo během pár hodin více jak 1,6 GB pryč a 3GB limit byl vyčerpán. Výsledkem je to, že na horní liště Androidu občas problikne něco jako 12B/s (ne K, ale skutečně jen B, většinou tam ale svítí 0B/s) a nestáhnu mail, widget si nestáhne informace o počasí, prostě nic. První den jsem alespoň stáhl jeden nebo dva e-maily, pak už nic. Jediné co funguje, je to, že mi chodí nabídky T-Mobile, ať si dokoupím další data. Naštěstí nejsem na mobilních datech až tak závislý a tak se mohou jít bodnout.

    Trvá to 10 dnů a celkem to za za měsíc stáhlo podle přehledu 3,08 GB. Když se dívám na to, co to přece jen pustilo, tak to je jen 0,1MB synchronizace kontaktů google, 0,1MB WhatsUp a opět 0,1MB pro služby operačního systému. Poslat nebo obdržet ale zprávu z WhatsUp bez wifi ale není možné.

    Pozn. Jednotky uvádím úmyslně tak, jak je zobrazuje telefon.

  • 30. 6. 2016 16:21

    P2010 (neregistrovaný)

    Treba Vodafone v roamingu na den po prekroceni "poradne porce dat" 10 MB :-) to omezi tak, ze na zakladni veci to lze stale pouzivat. Email (IMAP), mobilni verze webu na jizdni rady atd. se stale daji pouzivat, aniz by trvalo minutu nez se to nacte.

    Problem vidim hlavne v tom neprevadeni dokoupeneho objemu do nasledujiciho mesice.

  • 30. 6. 2016 17:55

    fd (neregistrovaný)

    Domnivam se, ze by vam stacilo zmocneni i jen jedineho poskozeneho.

    Ad neoznameni zmeny: Zde se da predpokladat, ze se budou branit tim, ze jde o zmenu nepodstatnou (viz i zde propirana zmena zakona) nevedouci ke zhorseni postaveni zakaznika (zcela zjevne je pro zakaznika lepsi, kdyz bude platit vice).

    Osobne opravdu nevidim vubec zadny duvod, proc by mel byt kdokoli opravnen jednostrane zcela jakkoli menit smlouvy, coz je jeden ze zasadnich problemu naseho (nejen) telco trhu. Tyce se to pochopitelne i bank a dalsich (ty take ze zasady informuji tak maximalne o tom, ze je novy cenik, ale co se zmenilo, po tom aby clovek patral porovnavanim desitek stran textu).

  • 30. 6. 2016 14:17

    fd (neregistrovaný)

    Zkratka, je to stale stary dobry telecom ... Zazil jsem takrikajici in natura reseni vypovedi smlouvy s hrozbami zalobou, protoze odmitali prevest cisla jinam. Slo o par stovek cisel. Pochopitelne po teto sve akci nemaji u dotceneho zakaznika do budoucna sanci absolutne zadnou, ani kdyby nabidli polovicni cenu (ve skutecnosti pri vsech vyberech byli vzdy spolehlive nejhorsi).

    Dokud nebude CTU rozdavat pokuty v desitkach procent obratu, tak bude leda k smichu.

    Ad dtest: Predpokladam, ze zaloba by byla zalozena predevsim na nezakonem obohacovani se, nebot toto dokupovani vede k tomu, ze nedodanou a nespotrebovanou sluzbu si nechaji zaplatit.

  • 30. 6. 2016 15:07

    Miloš Borovička (neregistrovaný)

    Naše žaloba by spočívala na oprávnění dle § 25 zákona o ochraně spotřebitele. Jako spotřebitelská organizace můžeme žalovat o zdržení se protiprávního jednání ve věci ochrany práv spotřebitelů. Soud bude rozhodovat o tom, zda jednání O2, které spočívá v neoznámení možnosti ukončit smlouvu a bránění samotného ukončení k 15. 7. 2016 bylo či nebylo nezákonné.
    Já se domnívám, že pokud by soud jednání označil za protizákonné, pak v souladu s ust. § 580 občanského zákoníku bude změna neplatná. Důsledky pro zákazníka jsou pak mnohé - žaloby na vydání bezdůvodného obohacení, které by spočívalo v úhradách odstupné, v úhradách za všechny dokoupené balíčky u klientů, kterým od 15.7. nešel pomalý internet atd.

    Osobně musím říct, že jako O2 mě dlouho nikdo nenaštval, takže se budeme snažit udělat všechno, co jako spotřebitelská organizace můžeme, byť naše možnosti jsou omezené.

    To co naznačujete by mohl žalovat každý individuální poškozený účastník, my pro to bohužel nemáme žalobní legitimaci (tedy nemůžeme takový spor zahájet, protože bychom neosvědčili právní zájem).

    Miloš Borovička, dTest

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).