pane Ivano. Asi neakceptujete, že každá sociální skupina má poněkud jinou etiku a morálku. Třeba Vás by pravděpodobně muslimové nebo američtí Amishové považovali za neetického a nemorálního. Pokud píšete o "veřejném mínění", tak jste zase vedle - veřejné mínění v Anglii a Francii bylo nadšeno Mnichovskou dohodou, veřejné mínění na Václaváku jásalo, když se Kléma vrátil z Pražského Hradu..
Ve státě platí zákony a aby byly dodržovány, na to musí dohlížet především sám stát.
Připouštím, že podobně jako Vy uvažuje velká část české veřejnosti. Bohužel to tady taky podle toho vypadá. Myslíte, že třeba v Británii mají lepší (dokonalejší) zákony? Ale kdepak, jen jsou tak nějak zvyklí se chovat slušně (až na několik málo pohoršujících výjimek). U nás je naopak pravidlem do mrtě využít (až zneužít) LITERY zákona (často psaného na objednávku) ve svůj prospěch, a to i v případě, že podle veřejného mínění jde o lumpárnu. Lapidárně řečeno. I ten kdo (pouze) dodržuje zákony může být z etického pohledu nejen "nesolidní", ale klidně bych řekl i pěkná svině :-). V tradiční demokracii zákon s etikou nemá co dělat (být svině není a nikdy nebude zločin). Kdyby lidi měli limity chování jen podle zákonů, bylo by to hodně, hodně špatné.
pane etiku vždy vytváří prostředí. Jiná je ve veřejném domě a jiná ve veřejných zakázkách. Jiná je v různých církvích a jiná je třeba v showbusinessu. Taky je jiná mezi jednou skupinou podnikatelů a jiná u jiné. Ale vždy to obecné, co tu etiku a morálku vytváří a nakonec rozhoduje je to, co je dáno státem - zákon. A podstatné je, jak stát dodržování zákona vymáhá. To, že dle etiky na základě zkušeností považuje Franta Pepíka za nesolidního a nemluví a neobchoduje s ním, je něco úplně jiného.
pane, jaká etika, ta vaše ? Pravidla v této zemi určuje stát, který i má dohlížet na jejich dodržování. Pokud tedy vy považujete konání někoho za odporující těmto pravidlům, volejte k pořádku státní orgány. Pokud považujete za špatná ta pravidla buď se nedá nic dělat nebo to zkuste změnit a dejte se do politiky.
Já nejsem společnost. Jsem ale jedním z mnoha občanů té společnosti. Říká Vám kromě právní beztrestnosti (což je podle mě absolutní minimum slušného podnikatele, nikoli však postačující) něco pojem etika podnikání?
Pokud vím, RRTV přiděluje licence pro vysílání (a jeho obsah) a k tomu v součinnosti s ČTÚ příslušné vysílací kmitočty (soubor technických prostředků). ČRa jsou pouze provozovatelem vysílání. Pokud licence zanikne, nebo se změní soubor technických prostředků, tj. přechodem na jiný druh vysílání a jiné kmitočty (což je předmětem TPP), původní kmitočty jsou volné (nejsou již vázány na licenci). Pokud je to jinak, ať mne znalci opraví.
Vysílací kmitočty přece nejsou majetkem ČRa, které by na nich mohly vysílat libovolný obsah. Anebo je nějaká mezera v zákoně, takže "když peklo (ČRa) něco (kmitočty) schvátí, nikdy to už nenavrátí"?
Trochu bych to poupravil. Maximalizovat zisk bez ohledu na protichůdné zájmy společnosti je samozřejmě legální, ale správné? Spíš pěkně vyčůrané. Jde o jednoznačné zneužití dominantního postavení na trhu. Už aby byla konkurence.
to že firma chce maximalizovat zisk je normální a správné - aspoň platí daně, ze kterých Jyrka může živit své voliče. Pokud nejsou v rozporu se zákonem, tak v tom přeci není problém.
ČRa jsou lídrem maximalizace svého zisku. Chtějí tedy co nejdéle těžit pokud možno z obou služeb, analogové i digitální. Nevracení kmitočtů každopádně digitalizaci vadí výrazně méně než nevypínání.
ČTU tady mával výhružkami, že několikanásobně zdraží poplatky za analogové kmitočty, na kterých nevypnula Nova své analogové vysílání v termínu dle TPP. Proč ale IHNED neosolí poplatky za kmitočty, na kterých se už nevysílá (a nejsou jim vráceny)? Proč pořád jenom kecají, ale skutek utek ??