s relativními jednotkami je vždy problém :), já podělil dB a udělal jsem z toho relativitu na druhou.
Pokud vezmu jako základ jednotky railjet/pendolinu, kde útlum pro frekvenci 1400 - 2000 MHz je 24 dB, tak nová okna mají útlum pouze 7 dB, tj. můžeme mluvit také o tom, že tam projde 50x více záření nebo pro mě je to o 70 % lepší propustnost.
Jestli chceš vědět o téhle technologii víc, hledej RRX nebo Desiro HC, část vývoje probíhala u nás v ČR. Měl jsem tu čest jim připravovat databázi, kam ukládali měření a dělali vyhodnocení.
Opravdu? Opravdu? A co nástupce Siemens Viaggio, který teď jezdí na 171/178? Již mají na oknech dělenou fólií, která je výrazně (o cca 70 % podle testů) prostupnější pro EM záření. Společný výsledek konzorcia Škoda T a Siemens.
Podobné to je i ostatních souprav, změn na vnější vrstvě mají i nové regiopartnery, ale asi těžko ti to popisovat, když tady takhle generalizuješ a tvrdíš pravý opak.