Někdo ten krám peoplemetr dokonce má? To je teda náhoda .... jinak teda nezávidím, když to tak čtu. A co kdyby měli ti dotyční PC s DVB-T kartou, to by také nesměli si nic nahrávat?
Naprosto čirou náhodou nebo, jako bych si to sám přivolal jsem se dnes dostal prvně v životě k rodině, co se nechávají peoplemetrem měřit. Takže jsem si to nechal všechno od hlavy rodiny laicky vysvětlit a popsat atd. A vše v podstatě odpovídá popsaným a uvedeným věcem, ale je tu jedna zajímavost, kterou jsem netušil. A podle mne dosti závažná.
První, co jim technici udělali bylo to, že jim z obvodu vyřadili jejich DVD recorder, zcela... Prostě není zapojewný a nesmí ho používat, stejně tak by se asi chovali k čemukoli s HDD nebo videu VHS atd. Takže rodina nesmíá nic zaznamenávat a pouštět ze záznamu, že prý by to zkreslovalo naměčené údaje.
Vzhledem k tomu, že o něco výše se objevil článek, kde dokonce dVB-T bylo chváleno ,,jako lepší a pohodlnější nahráváíní" tedy např. STB s HDD pro DVB-T.
A kolik lidí tedy vypsalo, že to prakticky využívá stále.
Domnívám se, že už toto samo omezení velice zásadně zkresluje tedy dosažené hodnoty, protože je tedy měřeno pouze to ,,live". Takže to pa té nehovoří zcela, ale ani 0 ani nic ani prd o tom, co není ,,live" a co je ze záznamu. Zajímavé.
Proč myslíte, že logické myšlení jsou komunistické názory? Mimochodem, lidé inklinující ke komunismu jsou podle mých zkušeností na nástrahy marketingových přeborníků nejchytlavější. Proto pak nemají peníze na léky a žadoní všelijaké kreatury u krajských vesel o příspěvek :-)
Přestaňte věřit všem těm tlachům z letáčků hypermarketů! Sami výrobci přiznávají že výrobky pod svojí značkou dělají kvalitnější než ty anonymní pro hypermarkety. Ten váš slavný Kaufland Olmě nadiktuje kolik škrobu a ovoce má do toho jogurtu za 3,20 Kč dát, aby byly výrobní náklady a výsledná cena co nejnižší. Přeji pěknou chuť a hlavně dobré trávení aby jste se z těch plat jogurtů za 3,20 nepo**** ;-)
PS: Nejste náhodou důchodce, ti mají podobnou logiku uvažování?
na jakou ? na to vaše moudro, že dojet na nákup někam extra dále je vícenáklad ? no jo, a co když jsou ty obchody od mého bydliště tak na stejno, nebo třeba tam jedu za prací nebo na výlet atd..?
heledte nechte toho a starejte se o svoji ekonomiku a jiným nechte tu jejich a kupujte si nadále, jen to co sám chcete, teda kromě povinně placených výdobytků jako je ČT, ČRo...
A jezdíte tam jenom pro ně? Víte kolik Vás pak stojí benzín/nafta? Človíčku, človíčku... :-)
P.S. Teď odhlédnu od toho, že "slevy" tohoto typu jsou generovány na základě smluvního vydírání výrobců řetězci (pokud by výrobci akci na své náklady x-krát za rok neudělali, nesměly by se jejich výrobky v řetězci prodávat). I to by mi mohlo být jako spotřebiteli jedno, i když je mi jasné, že to zrovna moc zdravé tržní prostředí není.
A ty "jogurty" za 3,20 mají něco společného s opravdovou mléčnou jogurtovou kulturou? Není to jen neztuhlý bílý roztok sádry s nějakým škrobem? Dá se takový "jogurt" vylít z kelímku? Levnější to sice je, ale prodejní cena není určena umístěním reklamy do Vaší schránky, ale jen prodejností něčeho, co jogurtem ve skutečnosti vůbec není.
ano, pořízení satelitu s přístupovou kartou je jednorázová investice (dnes od cca 3500 Kč), stejně jako pořízení STBoxu - jen máte za méně peněz (už pod 1000 kč) taky méně muziky, programů :)
na svobodném trhu lze napálit jen blba, a tohle myšlení, že obchod je někoho "očůrat" je příznačné pro komunisty.
Na svobodném obchodě vydělávají jak kupující, tak prodávající. Směnou totiž řeší to co potřebují levnějí, než kdyby si měli vyrábět sami (říká se tomu dělba práce).
tržní je ta, za kterou si jogurt skutečně někdo koupí. A tržní cena je samozřejmě dynamická, mění se dle poptávky/nabídky.
Já si tedy jogurty za 10 Kč nekupuju. Mám v Praze kolem sebe řadu hypermarketů, do schránky mi chodí reklama a tak vím, kde jsou jogurty za 4,90 či dokonce 3,20 (Florián/Vian), tam si koupím platíčko, mám RD a kde uložit. vydrží nám tak těch 14 dní, co má do spotřeby. Díky reklamě nakupuji levněji.
Kupující přece nemá žádný zisk, takže ho těžko může maximalizovat. To za prvé. Za druhé, zájem inzerenta na tom, aby kupující co nejvíc ušetřil, je absolutně nulový. Naopak, v jeho zájmu je, aby mu vsugeroval, že je v jeho zájmu nakoupit co nejvíce zboží od něj. Racionální argumenty zde jdou stranou, hravní roli hrají emoce a psychologie davu. Ceny jsou pochopitelně tržní, ale chování toho trhu deformuje reklama poměrně silně v tom smyslu, že lidé finálně nenakupují objektivně nejkvalitnější zboží za nejlepší možnou cenu, ale tak, že lidé finálně nakupují milion zbytečností za bezkonkurenčně nejnižší cenu na trhu :-).
Netuším, co je pro Vás tržní cena. Když třeba stejný jogurt v jednom obchodě stojí 8Kč, v druhém 9Kč, ve třetím 10Kč a v dalším, při koupi 2 kusů 7Kč. Která z těchto cen je tržní? Náklady výrobců a prodejců zákazníka opravdu nemohou zajímat a ani je nedokáže ovlivnit. Vaší domněnku o menších nákladech na prodej zboží z reklamy zkuste říci některému prodejci. Co Vám asi řekne? Platí tím menší nájem, menší mzdy zaměstnancům, má levnější energie a daně? Největší výhodou může být větší obrat tohoto zboží a pravděpodobnost, že si zákazník koupí současně i něco, co vlastně nepotřebuje a ani nechtěl původně koupit. Jak hodnotíte účinnost reklamy, třeba u mouky, kterou někdo v akci prodává zlevněnou z 12Kč za 7Kč a konkurent má slevu ze 6Kč na 3,90? Oba prodejci použili reklamu. Jak se dá úspora zákazníka, prodejce i výrobce v takovém případě vykalkulovat a vyhodnotit?
Jako inteligent jste jistě něco prodával pomocí inzerátu. Kdo na případné transakci ušetřil? Kupující, jak neustále tvrdíte? To jste potom musel na tom prodělat VY, jako symbol výrobce a prodejce. Nějak tyto úvahy nevycházejí? Nedivte se, Vaše představy totiž nefungují.
pro každého prodejce/výrobce, ale i kupujícího je maximalizace zisku jedním z hlavních cílů. Proto hledá možnosti snížení nákladů a reklama je cestou, jak snížit náklady na prodej, stejně jako výroba na efektivnějším stroji. Reklamu používají prodávající i kupující.
O to aby byla cena tržní a zisk prodávajícího i kupujícího přiměřený/tržní se stará konkurence a každý prodávající/kupující svojí peneženkou..
No, jo. On si nick pamětník, ta slova trochu plete, všechna dohromady, tedy jednorázové zaplacení, za zařízení, se slovem, placení, tedy ve smyslu poplatků, za nějakou službu a ještě do toho motá i slovo předplacení si, což samozřejmě může být třeba u některých porno stanic třeba na 3 roky nebo u Telewizja na karte asi na 5 nebo 6 let. Ano, to je předplacení si. Dopředu, za několik let, za něco. Ale koupě zařízení, bez paušálního placení a i bez předplacení, je prostě jen zaplacení zařízení, které musí být. Je to bez limitu a omezení. Jen jednorázová koupě přístupu. Žádné předplacení, žádné stále placaní. To už má k slovu placení blíže přesně to, co říká p. pepa novák, tedy placení poplatků. Ovšem to platí i pro DVB-T, že jak správně zase připomínáte vy. Nehledě na to, že u DVB-T ještě mohou v několika případech naskákat jiné další platby, např. za STA třeba, že.
Ale to je přece nesmysl. Reklama zefektivňuje prodej zboží zadavatelům reklamy, ale výhodnější nákup pro spotřebitele to pochopitelně (až na naprosté výjimky) není. Kdyby byl nákup výhodnější, lidé by se to dozvěděli okamžitě sami (mezi sebou nebo třeba v diskusích na internetu) a vyhazovat peníze za reklamu by nebylo nutné. Reklama se nedělá kvůli minimalizaci koncové ceny, nýbrž kvůli maximalizaci zisku. V podstatě jde hlavně o tzv. množstevní slevy, kdy člověk "výhodného" zboží koupí zbytečně víc něž původně chtěl (a aniž by byl ochoten připustit, že to dělá). Optická výhodnost tím pádem vychází spotřebiteli vniveč a profit se přesouvá na stranu inzerenta. A není to ani tak o hlouposti a chytrosti, jako spíš o emocích. Kvalitní reklamně více či méně neodoálte. Funguje to.
zákazník vždy platí dle svého rozhodnutí tržní cenu. Náklady prodejce/výrobce a jejich struktura zákazníka nezajímají. Prostě kupuje to nejvýhodnější - pokud není hlupák. Pro prodejce reklama zlevňuje náklady na prodej zboží a tedy i pro zákazníka může nabídnout levněji, je s reklamou konkurenceschopnější nežli bez reklamy. Stejně jako ti velcí postupují i inteligentní lidé, když něco prodávají a nechtějí přes bazar - dají inzerát.
Ano, reklamu samozřejmě musí finálně zaplatit zákazník. Náklady na reklamu se navíc neustále zvyšují, tím jak se globalizují trhy i média. Třeba taková reklama na Eurosportu bude mít určitě obrovský zásah (desítky milionů potenciálních diváků) a tomu odpovídající cenu. Smysl má samozřejmě jen pro globálně (nebo aspoň celoevropsky) působící inzerenty. Takových je čím dál víc, protože velké značky skupují malé lokální firmy. Tím zabíjejí dvě mouchy jednou ranou. Zlikvidují konkurenci dřív než stačí vyrůst a zároveň zefektivní zásah reklamou v dané lokalitě. Tyhle firmy už svoje teritorium šíří v podstatě hlavně podle dosahu médií, které jejich potenciální zákazníky mohou oslovit. Trochu šílené, ale je to realita...
No, nezlobte se na mne to je BEZ PLACENÍ !!! Něco jiného jsou POPLATKY a něco jiného je si koupit zařízení. Pokud by jste měl přijímač s integrovaným modulem Cryptoworks, případně Irdeto až na něj přejdou. Nemusíte si kupovat modul, že. Atd. Atd. LNB convertor si musíte koupit také, že. Nebo ho snad berete jako dokupování ? Nebo tak berete motor ? Ano pokud si koupím potřebné zařízení tak věta plně platí !!! Tedy dostanete se v této chvíli na 30 česky a slovensky mluvících stanic. Pokud si samozřejmě koupíte zařízení nepotřebné, např. přijímač pouze FTA nebo jen single nastavení na jednu pozici, tak potom se na ně samozřejmě nedostane. Ale věta platí. Nic neplatíte, nic neemulujete a nic nesdílíte. Ovšem zařízení mít musíte.
Když máte špatný výběr, těžko s tím můžete něco dělat. Ono to taky vypadá dost blbě koupit si traktor a chtít s ním jezdit po dálnici nebo si koupit F1 a jezdit s ní po poli, že. Samozřejmě pokud chcete provozovat dvě zařízení, musíte mít dvě karty. Pokud chcete provozovat více pozic na obou musíte mít nějaký přepínač atd.
A nepomůže vám ani když si koupíte třeba 10 přijímačů třeba pro Viaccess, že nebo pro Conax, že. Atd. Prostě to je Vaše věc, co si koupíte a nekoupíte, že. Ale nic se neplatí, žádné poplatky. Jen si koupíte správně a pak to jde. Mně to chodí. Koupil jsem správně před 8 lety.
Ale už mi třeba nechodí HD kanály. Budu muset kupovat znovu. Zdar.
To ale potom vypadá tak, že reklamu musí zaplatit zákazník a díky globalizaci se tomuto skrytému placení nelze vyhnout. Nějak to nekoresponduje s částí názorů v této diskuzi.
To je zajímavá otázka, na kterou ale sotva zná někdo odpověď. V dnešním globalizovaném světě už to bez reklamy nejde, stejně jako je nereálný svět beze zbraní. To jsou nezbytné výdaje, o které v podstatě nikdo nestojí a vynakládá je jen proto, že dobře ví, že kdyby je nevynakládal, dal by prostor svému konkurentovi, aby je použil proti němu. Je to šachová partie, z níž není cesta zpět. Bohužel.
Díky. :-( Ach tak? A já myslel, že to úvodní tvrzení "na ,,československou 26 dostanete" a to i bez placení" není překlep. Nebo termíny "placení", "koupě" a "dokoupit" je třeba používat jen ve specifických případech?
Ještě bych potřeboval radu, jak bych bez "placení" a "sdílení" mohl provozovat s touto mojí sestavou další přijímač se záznamem. A ta parabola na motoru by nelimitovala volný a nezávislý výběr stanic na obou přijímačích, stále se společným jedním modulem a kartou?
Ještě doplním. Oni někteří lidé mají prapodivné tendence se dívat i blbě na to, že si musí koupit přístupovou kartu. Ale prostě ty programy vzhledem k autorským právům atd. musí být chráněny kódem. Ale je to prostě jednorázová platba, kterou já osobně vnímám jako investici do zařízení, tedy zcela stejně jako koupi antény nebo přijímače. Pak se prostě neplatí NIC. Ohledně zmíněných a vypsaných programů. Samozřejmě si lze přikoupit jiné, placené. Osobně vlastním karty Sky Link 3. A jsem s nimi spokojen.
(Plus dočasně volně tam už nějaký ten měsíc jde ještě Rybaření a Myslivost a DoQ, tedy již, z doby před odchodem z Digi TV a to zatím stále, tedy včera to šlo...)
Jediná vyjímka je u pozice 1, kde tedy je potřeba pro většinu vypsaných stanic karta SKY LINK. Ovšem je to jednorázová koupě této karty, platí doživotně, je děditelná atd. A žádné další poplatky se měsíčně již nikomu neplatí.
Vše. Tedy pokud má přijímač volné sloty, je potřeba dokoupit modul Cryptoworks + kartu. http://www.skylink.cz/web/structure/2.html
A o kolik by bylo zboží levnější, kdyby nikdo za reklamu neutrácel?
To by si asi polovina národa nepřála, protože by zkrachovaly naše komerční televize a na co by se ti chudáci dívali, kdyby přišli o ty hodnotné dopolední, odpolední, večerní i noční seriály?
vy platíte za zboží tržní cenu. A´t s reklamou nebo bez. Obvykle je zboží s reklamou levnější nežli to bez reklamy - protože reklama umožňuje nižší náklady na prodej, tak jako moderní stroj nižší náklady na výrobu. Kdyby tomu tak nebylo, tak by reklama dávno nebyla, prostě by to byl zbytečný náklad a konkurence na trhu by zboží s reklamou eliminovala.
V podstatě se říci řekni co si myslíš o reklamě - a pozná se, zda jsi hlupák :)
Přestože se domnívám, že toho o podmínkách příjmu čs stanic ze satelitu vím dost, tento příspěvek mne nadějně zaskočil. Jeden z mých DVB-S2 přijímačů, s parabolou na motoru, má dva prázdné CI sloty a tak s ním umím přijímat jen pár free čs stanic.
Pokud by bylo výše uvedené tvrzení pravdivé, mohl bych se dozvědět, jak si bez placení, EMU a sdílení mohu na něm čs nabídku tak významně rozšířit? A co bych měl udělat pro to, abych za stejných podmínek dokázal příjem rozšířit i na nějaký nový přijímač, pomocí kterého bych dokázal i zcela nezávisle nahrávat z celé čs nabídky, za přijatelnou cenu?
Tuto svoji prosbu myslím zcela vážně, nemá sloužit jen jako jakýsi test pravdivosti, ale slibuji, že bych realizovatelnou odpověď beze zbytku využil.
Tak je docela možné, že do toho fakt počítají i tu analogovou Astru, hihihi.
Ale jinak se s motorem nebo multifocusem apod. na ,,československou 26 dostanete" a to i bez placení, bez emulace i bez sdílení.
1 pozice:
ČT1
ČT2
ČT24
ČT4
Nova
Nova Cinema
Prima
Prima Cool
Óčko
Noe
Public Tv
Z1
STV1
STV2
STV3
Joj
Joj Plus
Markíza
Doma
TA3
---------------
To je 20 kousků.
---------------
2 pozice:
Fashion TV
----------
Tedy 1 kousek.
--------------
3 pozice:
EbS
---
Tedy zase 1 kousek.
------------------
4 pozice:
TV Patriot
CETV
Nautik
TV Lux
Music Box
Musicq 1
---------
To je 6 kousků.
---------------
Takže celkem svobodně bez jakýchkoli poplatků, bez jakéhokoli ojebu typu emulace nebo sdílení, je k dnešnímu dni v DVB-S dostupno celkem 28 různých česky a slovensky hovořících programů, na 4 různých pozicích.
I když 40% není proti Německu nebo Polsku pořád ještě nic moc, ani já moc nevěřím, že by šlo o abonenty placených platforem (ať už jednorázově nebo pravidelně) a taky by mě zajímalo kolik z nich má analogovou Astru 19,2, kolik DVB-S FTA a kolik analogovou kabelovku nebo STA s FTA ze satelitu. Taky je všeobecně známo, že účastníci peoplemetrového měření jsou oproti průměrné populaci větší či menší "televizní maniaci" (no řekněte, který "normální" člověk by se dobrovolně nechal měřit?), takže ten výzkum bude i tak trošku ujetý.
My platíme reklamu, pochopitelně. Užitek je prakticky vždy na straně zadavatele reklamy a všech, co se na její produkci podílejí. Proč by to ostatně jinak dělali? Z charity? Spotřebitel hlavně platí a jen zřídkakdy z reklamy sám něco má.
přesně tak to vidím taky, každý kdo má analogový SAT nebo digitální FTA SAT, tak má programů mraky, ale kdo to opravdu sleduje? ze satelitu se dívám někdy akorát na Eurosport a DSF, jinak všechno přes DVB-T. V DVB-T mám 11 českých, 6 rakouských (2 regionální verze ORF2 počítám jako 1 stanici a ORF Sport radši nepočítám vůbec, protože jede tak 4 hodiny denně) a 5 slovenských, dohromady tedy 22.
Jelikož není nikde specifikováno, jaké programy to vlastně jsou (v češtině či slovenštině, volné zahraniční atd.), je podobný průzkum o ničem. Do té skupiny (26 programů a více) lehce zapadnou např. i vlastníci starých analogových sat. zařízení. A to už raději pominu obrovskou skupinu diváků, kteří mají tolik TV programů zdarma díky EMU (1W :-)).Takže o čem to vypovídá? Jenom o stále snazší dostupnosti nových technologií. Nikoliv o tom, že by si český divák "připlatil" za lepší výběr. Pokud by to mělo být bráno tak, že to jsou česky (slovensky) lokalizované programy (tj. v tomto počtu to mohou být jenom a pouze placené), nevěřil bych těm 38 procentům ani náhodou !!
ty počty vám nějak nevycházejí.
jen k té reklamě - vy nakupujete jako osel jen u Vás v obchodě za rohem, nebo dojedete taky někdy jinam, když se na Nově nebo kdekoliv jinde z reklamy dozvíte, že tam mají totéž zboží mnohem levnější ? Kdo koho platí ? Reklama přinese užitek vám nebo vy platíte reklamu ?
A financují si České radiokomunikace případně CDG a O2 tu kampaň ? Nezdá se, vždyť se mluví stále o TPP, mluví se o přednáškách o razítkách o rozesílání SMS a letáčcích do schránek. Na mě to dělá dojem, že to platí stát, čili my všichni oněm firmám. Ale přesně tak, podle mého názoru by si to měli platit všechno čistě ony samy. A stát jen dát mantinely tohle smíte a tohle nesmíte. Ale na mne to dělá dojem to, že jim stát tu taškařici platí a ne, že ony si to platí. Mluví se o ,,státním" webu o ,,státním" přechodu atd. Vždyť Nova s Priimou ještě střečkovaly a naopak ony chtěly kompemzační licence a ony začínaly později vysílat a zdržovaly atd. Takže jistě, 100% náklady by měly nést především české radiokomunikace spolu s O2 a CDG. Stát měl jen nařídit, do toho a toho datumu bude vypnutý analog a takto a takto se budete chovat atd. Ale proč se stát na tom podílí přednáškami a osvětou atd. atd atd. ???? To je přece záležitost
Radiokomunikací, CDG, O2... Je to jejich reklama. Bu´d si jí udělají nebo si jí neudělají. Jejich věc. Ale, co s tím má stát nic. A platí to ? Platí. Pořádá osvěty ? Pořádá. Proč ?
Otázkou je, zda je to hodnověrné, ale nezlobte se na mne. Domnívám se, že není. To už mi přijde opravdu dosti drze přitažené za vlasy aby x dokumerntárních a x sportovních stanic DOHROMADY mělo tak málo proti nějaké všeobecné stanici s nějakými tupým brazilskými seriály nebo, co to tam vysílají. A i kdyby si někdo potrpěl na takové zhovadilosti, tak má zase k dispozici kanál Romantika a to jedničku i dvojku. Tak nevím, nevím... Prostě já těm číslům nevěřím. To už mi připadá fakt, jak vláda jedné strany, ti taky tvrdivávali, jak je všichni milují a nakonec se zjistilo, že je s klidem asi 60% odcinkalo. Takže asi tak. Ne fakt nevěřím. A dneska jsou kde (KSČM) ? Někde kolem 10-20% ?
Divil byste se, ale všechny ty kampaně opravdu platí hlavně Nova a Prima (a ostatní soukromé televize). Poněvadž peníze na tyto kampaně jdou z reklamy vysílané na ČT, dá se s určitou nadsázkou říci, že kdyby ČT reklamy nevysílala, byly by tyto reklamy uplatněny na soukromých televizích a z důvodu monopolizace trhu pravděpodobně i za vyšší cenu. Takže jediný kdo opravdu pláče, jsou právě Nova s Primou. :)
P.S.: Výše napsané je opravdu pouze fiktivní a postaveno na spekulaci, reálné chování trhu se dá pouze odhadovat, přesnost podobných odhadů je srovnatelná s vaší důvěrou v měření peoplemetrů. ;)
rozumím tomu, že DVB-T vysílá soukromá firma České radiokomunikace/příp. O2 a je placena televizemi. Přechod na DVB-T je technického/právního typu. Co na tom platí stát (daňoví poplatníci) ? Naopak díky "digitální dividendě" by měl mít stát další příjmy z daní...
40% lidí sice má možnost se dívat na víc jak 26 skvělých satelitních a kabelových programů, nicméně share kanálů, které nelze naladit v DVB-T je okolo 10% (http://www.ato.cz/ct24.pdf) A to ještě slovenské kanály typu Markíza, STV1 a Joj udělají 2-3%. Takže ty vaše skvělé placené sportovní, dokumentární a filmové kanály mají share pouze okolo 7%!
A nerad bych tu zase rozváděl diskuzi o tom, že vysílání 4 Nov a 2 Prim stojí průměrného diváka mnohem více než 135 Kč pro 4 kanály ČT ;-)
4 programy ČT mně nedráždí. Veřejnoprávní televize jsou v Evropě obvyklé a považuji to za normální a platím to rád. Ale použiji jeden z Vašich obratů. Někde jste jednou v diskusi napsal, proč mají ostatní, platit někomu, jejich libůstky, myslel jste tím ČT. Já to použiji teď, v jiné formě. Říkám, že o ČT mi nejde, to platím rád. Ale nechápu, proč máme všichni platit, někomu jejich libůstky, tedy celé zavádění DVB-T s nějakou Novou, Primou, Barrandovem TV atd. Celý ten přechod. Všechny ty kampaně a show. Už teď to 40% nepožívá. A až to jednou skončí, tak zjistí, že to nebude používat 60%. Ale show platíme všichni a to mi dráždí asi 100x více, nežli nějaká ČT, která je jen jedním z účastníků té taškařice. Nebo kdo financuje ty kampaně ? Nova s Primou snad ? Neřekl bych....
Žádný vzorek nebude nikdy 100% reprezentativní. Nicméně ten peoplemetrový bude alespoň trochu odpovídající, protože největší část nákladů na peoplemetrové měření platí Česká televize. I když nechápu proč zrovna ČT, předpokládám že když platí nejvíc, ohlídá si aby nedocházelo k manipulacím s daty ze strany jiné televize. Kromě toho peoplemetry nejsou český vynález a používají se i v zahraničí, takže dokud nevymyslíte něco spolehlivějšího budou to nejpřesnější data jaká jsou k dispozici ;-)
myslím, že jste popsal podstatu. Řada lidí se již v programech vybírá to, co je baví. Je dostatečná nabídka v češtině a slovenštině třeba sportu (nejen ČT4+2 , ale zejména Nova Sport, Eurosport, Sport 1, Sport 5, ale i STV či DSF) , dokumentárních programů (Viasat History, History, Discovery, NGC atd. ) ale i filmových, pro děti atd.atd. Zjednodušovat diváky na "kulturní" ČT a bulvární Nova/Primu je už mimo mísu, protože podle statistiky 40% má možnost se dívat na 26 programů (celkem je česká a slovenská nabídka cca 70 programů). O to více dráždí, proč všichni povinně musejí mít ty 4 placené programy ČT a to ještě za tak draho.
No a vy tomuhle věříte ? Osobně jsem na Novu nekoukal tak minimálně 3 roky. Proč bych měl ? Nikdy tam nic zajímavého neodvysílali. Uvěřím, že na to někdo kouká, když to pojede pouze z netu a bude to zcela přesně změřené. Kolik se na to připojilo IP. Pak to budu brát jako bernou minci, ale nějaké peoplemetry ?
Odcituji, bude to delší:
,,Peoplemetr, nebo také TV-metr, se skládá ze dvou jednotek: komunikační a televizní. Obě připomínají malé krabičky. Komunikační jednotka zajišťuje přenos údajů do sběrného centra pomocí GSM technologie. Televizní jednotka, která je napojená přímo na televizor, zase “komunikuje” se členy domácnosti pomocí speciálního dálkového ovládače. Každý člen rodiny má přidělené číslo a tím se hlásí ve chvíli, kdy zapne televizor, nebo přijde do místnosti, kde televize už vysílá.
Každý divák se musí přihlásit.Jakmile někdo z domácnosti, kde se nachází peoplemetr/TV-metr, zapne televizor, televizní jednotka se ho prostřednictvím displeje zeptá, o koho jde. Divák zmáčkne na dálkovém ovládači číslo, které je mu určeno. Poté už může přepínat kanály podle libosti. Ve chvíli, kdy se vzdálí z místnosti, musí se dálkovým ovládáním odhlásit (i kdyby televize běžela dál). Stejným způsobem se hlásí a odhlašují další lidé, kteří přijdou nebo odejdou z místnosti, v níž je zapnutý televizor.
Kromě rodinných příslušníků se přihlašují také návštěvy. U těch se televizní jednotka zeptá na věk a pohlaví. V případě, že jde o častého hosta, je možné televizní jednotku naprogramovat tak, aby rodinní příslušníci nemuseli při každé návštěvě znovu vypisovat všechna potřebná data. Zatímco komunikační jednotka je pouze jedna pro celou domácnost a zajišťuje spojení s distribučním centrem dat, televizních jednotek a speciálních dálkových ovladačů získá domácnost tolik, kolik má televizorů.
Měří se všechny televize v domácnosti, některé domácnosti vlastní až osm televizorů. Do tohoto výčtu patří i přístroje mimo trvalé bydliště, v takzvaných “druhých domácnostech” - na chatách a chalupách.
Peoplemetr zaznamenává veškeré změny, které se dějí ve vztahu televizor - divák. Kromě zapínání, vypínání a přepínání tedy i sledování teletextu, videa, satelitních a kabelových stanic, hlasování v soutěžích, apod. Ve chvíli, kdy divák zapne televizor a nepřihlásí se na televizní jednotce, dostává servisní centrum zprávu a telefonicky zjednává nápravu. “Nepořádné” diváky lze vyhledat i zpětně ze speciálních grafů.
O peoplemetry se nemůžete hlásit.Data získaná z peoplemetrů se pomocí GSM signálu přenášejí do sběrného centra, kde se za pomoci speciálního softwaru ukládají a analyzují. Výsledky putují následující den ke členům Asociace televizních organizací, kteří provoz projektu financují - České televizi, Nevě, Premiéře a Asociaci komunikačních agentur.
Způsob rozmístění peoplemetrů závisí na provozovateli projektu. Rozhodně to není ale tak, že by se do projektu mohly hlásit samy rodiny. Firma oslovuje pečlivě vybrané domácnosti, které odpovídají požadavkům na sociální postavení, výši průměrného měsíčního příjmu, věku, dosaženému vzdělání, velikosti sídla, kde se nachází bydliště, apod. Peoplemetry by měly rovnoměrně zasahovat všechny vrstvy obyvatel, aby odrážely skutečný zájem o jednotlivé televizní stanice u všech televizních diváků."
KONEC CITACE. A okomentuji. Takže vyberou pár fanatických vyznavačů Novy a spol. Ty potom změří a vydávají to za bernou minci. Kdo mi zaručí, že použité spektrum diváků nebo vybráno účelově a s úmyslem docílit, co nejvyšší čísla a že bylo hodnověrné ? Nikdo, že ? Zvláště za situace DVB-T jako státní doktrína. Nemůžeme přece politicky připustit, že to byl nesmysl.
To jsem zvažoval, zda počítat Němce nebo nikoli. Mně chodí taky 12 německých bez problémů, když bych vzal v úvahu, že na jednom se střídají dvě různé stanice, šlo by hovořiti i o 13. Ovšem českých je tu zatím jen 4. Nějak se těm českým nechce. Ovšem pokud bych počítal, ten jeden, nikoli za dva, ale za jeden kanál jen s dvěma televizemi. Tak je to 12. A potom, by to ani s pražskými 13 nedalo 26, ale pouhých 25. A to počítám pražské, které zde u nás asi nikdy nebudou. Tedy např. Noe. Ten se pustil, na výsměch, do celé sítě, jen při návštěvě papaže, hehehe. Zda se rozjede např. Mux 4 s Óčkem z Černé studnice a zda to vůbec chytím, vím asi, jen ten pán Bůh. A to můžu být rád, že chytím Černou horu a bude z ní dostupné Public TV a Z1, protože jinak, nám ti soudruzi naplánovali, na vysílač Ještěd, jen Mux 1 a Mux 2 tzn. 9, takže to s německými ani 26 nikdy nedá. /Pokud se tedy tedy neobjeví další německé nebo polské Muxy./ Nepopírám, že já nesleduji nic a manželka tak Joj a Hallmark. Ovšem ani jedna z nich není v DVB-T. Takže ono to v prvé řadě vůbec není o počtu, ale o tom, sledovat, to, co chci a co v DVB-T není. Pro jednoho může být takovou stanicí Eurosport nebo Nova Sport, pro jiného Viasat History nebo History, pro jiného HBO nebo AXN atd. Pro jiného NG nebo NG Wild. Pro jiného MGM nebo CS Film. Dle vkusu. Ale dohromady, jak je vidět, je jich 40%. Číslo 26 je možné překročit pokud by zde bylo MPEG4. Pak ano. Ale oni, jak se zdá s tím, co mají k dispozici nejsou schopni zaplnit ani MPEG2. Takže v podstatě ještě, že se nezačalo rovnou s MPEG4, bylo by to prázdné. Když mají poloprázdné defakto i MPEG2. Zdá se, že se jim ty stanice nikterak nehrnou. Asi to bude cenou. Nejspíše.
Jen taková technická poznámka. Na velkém úzamí západních a jižních Čech je přesharaniční přesah německých muxů, takže tam nebude problém mít v DVB-T víc jak 26 kanálů :-)
Nicméně jedna věc je kolik kanálů si naladíte doma na jedné TV v obýváku a druhá jaké kanály na ní pojedou ;-)
Je to krásné, co tady píšete. Pak se ještě podívejte, co těch vámi zmíněných a s ČT, Novou a Primou nespokojených 40% diváků sleduje. Ejhle, celková sledovanost těch 9 DVB-T stanic je téměř 90%? Kde se asi stala chyba.
Protože v DVB-T, když sečtu všechny možné i nemožné české programy, tedy ČT1, ČT2, ČT24, ČT4, Nova, Nova Cinema, Prima, Prima Cool, Barrandov TV, Óčko, Noe, Z1, Public TV. Dostanu se v tom nejmaximálnější bodě, dejme tomu v Praze na 13 kusů. A v článku se píše o 26. Tj. dvojnásobku. Znamená to jediné. 40% se nespokojilo s tristní 13 kanálovou nabídkou. A není 40% s touto nabídkou vůbec spokojeno. 40% používá něco, kde je nabídka širší, tedy DVB-S nebo DVB-C nebo IPTV. 40% je hodně. Myslím si, že to lze označit, za naprostý neúspěch DVB-T. Ostatně předpokládám, jen, co tady všichni zjistí, na co, že se to v poklidu, dívá soused, že toto číslo se brzy přehoupne, přes 50% a počítám, že dosáhne i časem, nějakých 60% - 70%. Což bych považoval za přirozené a za normální. Výše už asi neporoste. V každém případě, DVB-T se stane, v podstatě menšinovou záležitostí. Jsem rád, že tomu tak je a ukazuje to zcela jasně, že 40% zřejmě nestačí, jen nějaká Nova a ČT, jak se zde různí demagogové, stále snaží tvrdit. A zdá se tedy, že 40% má chutě i na jiné stanice. Hehehe. Tečka. Konec. Jen tak dál. Vzhůru k překročení poloviny. Více mlsnějších lidí. DVB-T patří v konečném závěru, tak 30% těm opravdu bude stačit a ti s ním budou spokojeni až do smrti.