Vlákno názorů k článku CZ.NIC schválil nová pravidla registrace domén od Tribon - Co takhle to udelat jako u registraci .com...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 11. 2001 9:43

    Tribon (neregistrovaný)
    Co takhle to udelat jako u registraci .com ?
    Budto by mel registrator nejaky 'kredit' ze ktereho by se mu to v dobe registrace odecetlo (a doplnoval by ho libovonym zpusobem) nebo pokud by nemel tak by dalsi parametr pri registraci domeny bylo cislo kreditky[a ostatni potrebne udaje], v obou pripadech by se to odecetlo az po uspesne registraci.

    Taktez mi neni jasne proc se vlastne komunikuje jen temi emaily kdyz by nemel byt problem vyplnit na webu formular a mit domenu [viz treba joker.com]
  • 3. 11. 2001 14:08

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Jenze den zaplaceni (pokud tim myslite den odeslani) neni obecne zjistitelny - ne vzdy ho banky mezi sebou predavaji. Pokud dnem zaplaceni myslite den pripsani na cilovy ucet, tak ten samozrejme zjistitelny je, ale na to, jak dlouho bude prevod trvat ma vliv momentalni nalada odesilajici (a samozrejme i prijimajici) banky. Doba provedeni prevodu se lisi nejen mezi bankami, ale take je ruzna v ruzna obdobi pro stejnou banku. Takze sance uspet v soutezi o domenu by byla dost zavisla na tom, u jake banky mate ucet. Ja netvrdim, ze to tak nemuze byt - pokdu je vseobecne presvedceni, ze to je dobry zpusob, ja jen upozornuji na problemy, kterych jste si, domnivam se, nevsiml.

    Pokud jsem pochopil tiketovaci system, jde vam v zasade o system predem slozene zalohy. To je system, ktery samozrejme je dalsi mozny, nicmene, i ten ma jednu podstatnou vadu - dnes si velke mnozstvi lidi neregistruje domenu primo, ale pres zprostredkujici registratoru (ostatne, tak se take myslelo, ze to bude) - a tento system by jim vyrazne zkomplikoval jejich cinnost (registrator by totiz zakaznikovi mohl nabidnout pouze toto: dejte mi penize, a ja se pokusim vam za ne ziskat domenu - a kdyz se to nepovede (protoze nekdo jiny slozi zalohu take, ale k domene ji identifikuje driv), tak vam cast vratim a kdyz se to povede, tak si je necham). Znovu nerikam, ze by to tak nemohlo byt, ale soucasny napad mi pripada lepsi.

    A nekolik drobnych technickych poznamek na zaver - postmaster@domena.cz (standard RFC) plati pouze tehdy, pokud je domena vubec pouzivana pro prijem posty, jinak adresa existovat nemusi. V praxi se upominky na tuto adresu pouzivaji, ale prakticka zkusenost rika, ze tato adresa bud' neexistuje, nebo ji nikdo necte; manualne zkusil kontkaty uvedene na webu a telefon prakticka zkusenost rika, ze telefonem se niceho nedovolate, protoze v prumernem pripade to zvedne pani, ktera nevi co je to domena, nevi ze se za ni plati a po dlouhem premlouvani pripusti, ze maji nejakeho cloveka, ktery se jim o Internet stara, ale chodi k nim jen dvakrat za ctvrt roku, takze mu napise vzkaz, at se ozve az prijde. To uz maji ty e-mailove zpravy podstatne lepsi uspech a nez telefon je lepsi i dopis. Ja nerikam, ze by to pripadne CZ.NIC nemel delat, jen, ze si od toho nelze nic moc slibovat. A posleni pripominka - dlouhodobe platby - ty by velice zkomplikovaly prechod na system vice registratoru - a ten snad chceme, ne ?

  • 3. 11. 2001 5:37

    sleeper (neregistrovaný)
    "U prvnich upominek, by pak za dalsi tyden potom nekdo manualne zkusil kontkaty uvedene na webu a telefon. (3 pokusy, 15 minut, za tech 1600 ktere maji z prvni registrace se to bohate zaplati)."

    ... u druhe upominky se pokusit o kontakt s kazdym kdo se alespon vzdalene muze o domenu zajimat a dva dni pred posledni upominkou vyhlasit celostatni patrani?!?!

    Moznosti exituje pochopitelne mnoho, ale nemuzete preci chtit aby je v NICu realizovali vsechny. Navic je to muj majetek tak se o nej preci budu starat a v pripade ze ne tak musim nest nasledky.
  • 2. 11. 2001 22:04

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Proč nerigistrovat až platbou samotnou? Proč tam vůbec musí být nějaký čas od vygenerování tiketu, upomínky atd?
    Proč prostě není doména zaevidována pro určitou osobu až po složení peněz? Prostě se vygeneruje tiket a složí se peníze a teprve až jim přijdou peníze, tak by se doména blokovala? Rozhodující by byl den zaplacení, co se týče hodin, to by rozhodoval čas vydání tiketu (aby někdo někde neodchytával tikety a platil rychle).
    Samozřejmě by na webu rovnou byla rovnou "prodejna" přes všechny možné elektronické platby a banky, aby to šlo co nejrychleji a nejpohodlněji odkudkoliv do světa. A dokonce by šel i obrácený postup - nejdříve si někdo vygeneruje tiket A, který je jenom pro identifikaci platby podle specifického symbolu. Potom by vygeneroval tiket B, který by provázal tiket A s názvem domény. Tak by se zabránilo, aby někdo předbíhal někoho z ciziny, odkuď jdou platby pomaleji.
    Nebo to vyřešit nějak jinak, ale prostě a jednoduše úplně zrušit nějakou první lhůtu.
    Něco jiného je opakovací lhůta - tam by nějaká lhůta samozřejmě být měla, a to třeba měsíc PŘED ukončením platnosti. Tj. když si zaregistrujete doménu 1.listopadu 01, pak 1. října 2002 vám přijde upozornění, za týden na to upomínka na všechny možné kontakty + na administrator@domena.cz (standard windows) a postmaster@domena.cz (standard RFC). U prvnich upominek, by pak za dalsi tyden potom nekdo manualne zkusil kontkaty uvedene na webu a telefon. (3 pokusy, 15 minut, za tech 1600 ktere maji z prvni registrace se to bohate zaplati). Tim by se zabranilo tem pripadum, kdy nekdo registroval svoji domenu, pak ji zacal pouzivat a kontakty uvedene na registraci prestaly platit.
    No a konecne 1. listopadu 2002 by zas byla doména volná.
    Dalsi vylepseni ktere navrhuji jsou platby dopredu (mit moznost si zaplatit treba 10 let naraz - vyhodne jak pro NIC tak pro firmu), a také krátkodobější platby (čtvrtrok) - když někdo potřebuje jen na nějakou akci, tak si zaplatí čtvrt nebo půlrok doménu - třeba při premiéře filmu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).