Pokud jsem pochopil tiketovaci system, jde vam v zasade o system predem slozene zalohy. To je system, ktery samozrejme je dalsi mozny, nicmene, i ten ma jednu podstatnou vadu - dnes si velke mnozstvi lidi neregistruje domenu primo, ale pres zprostredkujici registratoru (ostatne, tak se take myslelo, ze to bude) - a tento system by jim vyrazne zkomplikoval jejich cinnost (registrator by totiz zakaznikovi mohl nabidnout pouze toto: dejte mi penize, a ja se pokusim vam za ne ziskat domenu - a kdyz se to nepovede (protoze nekdo jiny slozi zalohu take, ale k domene ji identifikuje driv), tak vam cast vratim a kdyz se to povede, tak si je necham). Znovu nerikam, ze by to tak nemohlo byt, ale soucasny napad mi pripada lepsi.
A nekolik drobnych technickych poznamek na zaver - postmaster@domena.cz (standard RFC) plati pouze tehdy, pokud je domena vubec pouzivana pro prijem posty, jinak adresa existovat nemusi. V praxi se upominky na tuto adresu pouzivaji, ale prakticka zkusenost rika, ze tato adresa bud' neexistuje, nebo ji nikdo necte; manualne zkusil kontkaty uvedene na webu a telefon prakticka zkusenost rika, ze telefonem se niceho nedovolate, protoze v prumernem pripade to zvedne pani, ktera nevi co je to domena, nevi ze se za ni plati a po dlouhem premlouvani pripusti, ze maji nejakeho cloveka, ktery se jim o Internet stara, ale chodi k nim jen dvakrat za ctvrt roku, takze mu napise vzkaz, at se ozve az prijde. To uz maji ty e-mailove zpravy podstatne lepsi uspech a nez telefon je lepsi i dopis. Ja nerikam, ze by to pripadne CZ.NIC nemel delat, jen, ze si od toho nelze nic moc slibovat. A posleni pripominka - dlouhodobe platby - ty by velice zkomplikovaly prechod na system vice registratoru - a ten snad chceme, ne ?