Jde mi pouze o síť ČRo s plošně největším pokrytím. Zkuste projet trasu z Brna přes Svitavy, Lanškroun, Jablonné n.O. do Dolní Lipky. Většinově tedy trasa po silnici 1. třídy, až na hranice s Polskem přes oblasti, kde je problematický i příjem FM. Stačí běžný vestavěný vozidlový přijímač, ale může být klidně i ten Pure Highway 200. Jak často a na jak dlouho dojde u DABu k výpadku? Obdobně i ve vlaku např. v úseku Brno - Svitavy, samozřejmě s anténou vně vozu. To bych opravdu rád viděl někoho, komu to tady hraje.
Můžete přiblížit, na jakém podkladě vynášíte soudy o parametrech a nemožnosti příjmu - tj. jaké typy přijímačů používáte a v jakých podmínkách s nimi máte problém? Já pro mobiní testy i běžný provoz používám např. Pure Highway 200 a SDR příjímač SDR play se SW QIRX (umožňující záznam podmínek příjmu a identifikaci vysílače) s magnetkou určenou pro DAB na střeše vozu. S těmito přijímači je qos.ctu.cz velmi kritické a i multiplexy RTIcz, Teleko a Color hrají většinově bez výpadků na podstatně větším území, než predikuje tento zdroj.
Jenže mobilní příjem (stejně jako stacionární příjem indoor) vyžaduje poněkud lepší parametry příjmu, než nabízí současná síť ČRo. Tady se s dálkovým příjmem např. za jízdy běžný posluchač těžko spokojí. Však pěkně je to vidět na stránce ČTÚ - qos.ctu.cz. Četná údolí i se silnicemi 1. třídy jsou nepokrytá nebo jen velmi špatně.
Bez pořádného zahuštění sítě to bude stále bída a zůstane mnoho špatně pokrytých nejen míst, ale celých regionů. Viz třeba už to v článku zmíněné pomezí Čech a Moravy okolo Svitav, kde je to k použitelným vysílačům několik desítek km (Praděd 65 km, Kojál 50 km, Černá hora > 100 km), což je pro kmitočty kolem 200 MHz už prostě daleko i s 20 kW ERP. V budovách to dobře nehraje, jen ve vyšších patrech a směrem k vysílači. V současné podobě tak DAB není alternativou k FM pro mobilní příjem.