Boj s hydrou Telecom
omluva těm, kteří tento příspěvek našli i v jiných diskuzích. Naoplátku slibuji, že pokud se mi podaří získat věrohodné údaje, udělám z nich zprávu.
Tento týden jsem rušil pevnou linku Telecomu a narazil jsem na tyto problémy:
1. Telefoní přístroj převezmou bez problémů.
2. Zrušení stanice dohodou ke konci účtovaného období odmítají a požadují zaplatit výpalné za celý další měsíc v plné výši. (Klega chce teď zrušit stanici a má účtovací období 16. den, takže jim má platit výpalné ještě v dubnu!!!)
3. Vysokou částku výpalného lze obejít žádostí o vypojení stanice, čímž se výpalné sníží asi na 130,-Kč/měsíc s DPH (104,- bez DPH)(zde ale chtěli alespoň 10 dnů předem, protože to posílají pošto do Brna, ti to posílají poštou asi ke všem čertům).
4. Upozorňuji, že na začátku jsem se choval slušně a nikdo mi nemůže vyčítat nevhodné chování, ke konci první návštěvy moc nechybělo, abych pracovníka Telecomu inzultoval. Byl jsem tam ještě dvakrát.
Dotazy:
1. Lze je nějak donutit, aby zrušili stanici ke konci probíhajícího účtovacího období, když pominu takové věci, že jim do sítě pošlu 220V, nebo vytrhám vedení? To by se asi neobešlo bez nasledků.
2. Pokud zruším povolení k inkasu po zaplacení poslední oprávněné částky kdy jsem používal jejich služby. Jakou částku budou po mě vymáhat a kterou již splachují? Jejich mafiánské metody s výpalným se mi moc nelíbí.
Díky za odpovědi a případně další podněty. Mimochodem, teď mám neomezenou mikrovlnu za 690,-/měsíčně, 35kB/s :-). A slepí prohlédli.
Mam stejnou zkusenost. Rusil jsem telefon po zemrelem stryci. Odpojeni stanice udelali tyz den, vypalne vsak bylo uctovano az do konce uctovaciho obdobi. Napsal jsem ji mail, ze mi pripada nedustojne uctovat pouzivani vypnuteho telefonu cloveku, ktery je jiz po kremaci, odpoved byla samozrejme zadna. Tyden po odhlaseni vypukly povodne a ta linka by stejne nesla (Karlin, dum 2 metry ve vode).
Slozenka pak prisla vcas a v plne vysi. Vic nez jen slova...
Poradim Vam toto:
a) zapomente a netrapte se, nikdo neni nenahraditelny
b)nebo nezapomente a netrapte se, nikdo neni nenahraditelny
Do podobne situace jsme se dostali take, ale nepostupovali jsme cestou "ruseni telefonu". Oznamili jsme Telecomu, ze smlouva ta a ta zanikla smrti smluvni strany ke dni (dolozeno kopii umrtniho listu). Smrt vypovedni lhuty nema a jeji ucinky nastavaji okamzite. Ano, SPT se sice pokusil uctovat i za sluzby poskytovane po zaniku prislusne smlouvy, ale na to IMHO nemel pravni duvod. Po nekolika urgencich o zaplaceni techto castek jsme mu sdelil novou adresu jeho byvaleho klienta. Zda pokracuje ve vymahani i na Olsanskych hrbitovech mi uz znamo neni ...
Souhlasím, ale hned na začátku jsem se omluvil. Dal jsem tento dotaz do tří diskuzí, které mají něco společného s Telecomem, třeba tam někdo zavítá, kdo poradí, možná i zaměstnanec Telecomu. Mám ještě čas do konce měsíce (účtovací období mám 1. v měsíci). Zatím jsem vrátil přístroj, zrušil smlouvu k nejbližšímu možnému termínu, na který byli ochotni přistoupit (31.3.) a současně zažádal o vypojení stanice k (27.2.), abych ten měsíc platil co nejméně, když už jejich služby stejně nevyužívám.
V době, kdy jsem se již hádal s pracovníkem Telepointu (při druhé návštěvě, protože při první mi zatajil, že jde zažádat o vypojení), registroval jsem další dvě zrušení stanice. Na jednu ženskou tam vyloženě prováděli nátlak, at to neruší, takže možná poznatky jak odhlásit stanici co nejjednodušeji bez placení výpalného by nebyly k zahození.
Neporadíš? Díky.
Nechápu, proč jste se rozčiloval místo toho, abyste si včas zjistil, jak to je se zrušením linky (odhlášení tlf. účastnické stanice :-) Českého Telecomu.
Že je výpověďní lhůta 1 měsíc, to se zde opakuje každou chvíli (po dlouhém hledání to lze najít dokonce i v podmínkách smlouvy s ČTc na jeho stránkách) a že je nejméně konfliktní poslat výpověď doporučeným dopisem s razítkem alespoň den před započetím nového zúčtovacího "měsíce", také není žádná novinka. Tak proč si myslíte, že ostatní budou nadšeni z toho, že jste postupoval blbě?
To bude zalezet odkud jsi. Ja mam v Prostejove vyber ze ctyr moznosti, WSC, FreeNet, Netopyr a Infos. Vybral jsem si posledne jmenovaneho. Pri smlouve na 24 mesicu je zarizeni za 4.000 (pri vlastni montazi za 3.300) + DPH. A 128kbps od 6:00-18:00 a 256kbps jindy (jede mi ale kolem 280kbps) za 690,-/mesicne jiz s DPH. Nevim, jestli jsem ti pomohl :-).
Tak tohle nechapu. Pokud je duvodem k vypovezeni smlouvy pouzivani programu umoznujiciho udrzeni trvaleho spojeni, tak pokud nemaji vlastni program na PPP, muzou odstrihnout kazdeho kdykoliv. Pokud se nemylim, tak bezne pouzivane veci jako pppd na U*x like systemech i DUN ve widlich tuhle vec obsahuji (byt lze vyptnout/zapnout, ale je pritomna).
Podobne pak i "keep alive" pakety a podobne veci dela mnoho ruznych programu. Napriklad snad vsechny IM komunikacni udelatka a delaji to hlavne kvuli NATu, aby nedoslo k vyprseni spojeni.
No, jinak ale zatim se me to netyka. Kdyz jsem se rozhodoval mezi pripojenim vecer a o vikendu + 90Kc na volani "zdarma" za necelych 1100Kc a o malo pomalejsim celodennim pripojenim + 100 minut volani v cene za necelych 800Kc. Tak jsem se po dlouhem a peclivem uvazovani rozhodl zvolit druhou variantu. :)