no ěm na Gmail chodí takovýho spamu, že to není ani možný, šílený, opravdu síla, zlatej seznam, a ještě se združují........důvod proč nemám Gmail, jako hlavněí email, jinak to jde, ale má to co ostatní......
a proč? To jste nedokázali do dnes najít na tak velkém trhu na internetu nic lepšího? Kam jste dali oči? Vylezte konečně už z té ulity a používejte i jiné stránky, jak na mail, tak na vyhledávání, mapy, slovníky a podobně. Třeba přestane být seznam tak namyšleně hladět na sebe a bude se víc snažit. Zkuste atlas, yahoo, tiscali, jyxo, google, centrum, volný, altavistu, msn-hotmail..... Nebojte se toho!!!
Víte, že já spíše souhlasím s panem Hruškou, než s Vámi? Pečlivě jsem četl, že mají data o uživateli zabezpečené N+1 a obdsahy emailů N+2 (resp. neví zda už, nebo to jen plánují, to z blugu jasné nebylo, přepokládám že platí že již tomu tak je). Takže skutečně mám pocit, že je asi chyba v návrhu. Na problém ukazuje to, že došlo k podobné chybě několikrát po sobě. To ukazuje na nějaký neošetřený event. Jejich řeči o geograficky odděleném clusteru jsou sice pěkné, ale ve skutečnosti jejich řešení, jak jistě sám uznáte, není fault tolerantní. Dochází k úplnému výpadku schránky, uživatel nemá možnost cokoliv nového odeslat ani nic nového přijmout. Při vhodném návrhu by došlo jen k částečnému omezení funkcionality, např. by se stratily starší emaily, ale schánka by fungovala korektně.
Jen k té dostupnosti Gmailu, potažmo Google - je to jen pár dní, co jsem při přihlašování do adWords stále dokola dostával jen hlášku, že mě bohužel nemohou přihlásit a že technici o tom byli informováni, takže asi tak. Nikdo není dokonalý a pokud nevíme přesně co se stalo, nemá smysl to komentovat (ani u Seznamu, ani u Googlu) - je to jen mlácení prázdné slámy.
Podobný výpadek nastal myslím před 14 dny, od pátku do neděle,
nejlepší na tom byla reakce hot-line, první hot-liner přiznal "chybu, na řešení intenzivně pracujeme" ale druhý to odbyl, ať si správně nastavím SMTP, mejly z pátku nepřišly, mejly ze soboty se začaly trousit v pondělí ráno. A vše se týkalo ze komunikace ze @seznam.cz na @seznam.cz.
A kdy se poučí uživatelé? Je milion jiných alternativ, ale vy budete tvrdit, že je třeba počkat, až si seznam udělá záložní serverovnu... Proč??? Opravdu mi to přijde směšné, hlavně z pohledu uživatele, který měl účet na email.cz. neustálé výpadky, žádné reakce, pak to koupil seznam a nic se nezměnilo, výpadky, ztráty mailů - a pohoda... Nemluvím o post.cz, které do té kaše spadlo taky, ikdyž před převzetím mělo pověst spolehlivého freemailu...
Nevidím, jediný důvod, proč mít schránku u seznamu, kvůli spoluzaci.cz, nebo kvůli nějakému chatu, či možnosti komentovat novinky.cz? Tak to jo, v tom případě si to užijte :p
Haha, IL na svém blogu slintá, jak je IBM neskutečně spolehlivé, a jak jsou výpadky neskutečná náhoda. Je zajímavé, že jiní, s mnohem nespolehlivějšími servery takové rozsáhlé a časté výpadky nemají...
Jak už někdo zmínil gmail je dobrá volba, několika (tisíci, milion?) násobně větší množství účtů a žádné výpadky...
Zkuste se jich zeptat, co používají za servery ;)
Máte pravdu, v Seznamu nerostou peníze na (H)(h)ruškách, ale na firemním účtu mívali už před lety pohozeno několik set milionů korun, jak je poznat z dokumentů na www.Justice.cz. Ty peníze sice nesou i při mizerném úročení několikamilionové úroky, ale možná, že kdyby je společnost Seznam investovala do vzdělaných a schopných lidí a techniky, nepsali bychom si tady o té samé poruše již po několikáté během krátké doby.
Pravdu máte i nemáte současně. Seznam ten freemail totiž neprovozuje pro srandu králíkům nebo proto že by nevěděl co s penězma. Provozuje ho pro to že to je jedna ze služeb které lidi od portálu tohoto typu očekávají a pokud by ho neměl tak by šli ke konkurenci. Tudíž lidé za to neplatí ale Seznamu to přináší zisk skrze vyšší návštěvnost a tudíž peníze z prodeje reklamy.
Na druhou stranu máte pravdu že je to freemail a tudíž seznam nikomu nic negarantuje a s určitými technickými potížemi je třeba počítat. To ale neznamená že to by to mělo padat každý druhý týden (pochopitelně přeháním) a už vůbec to neomlouvá naprosto nedostatečnou komunikaci - smutné na tom je že stejné problémy s komunikacím byly i minule.
Naprosto ale nechápu ty kteří freemaily používají k pracovním účelům a teď pláčou že se do schránky nemohou dostat a možná přijdou o důležité e-maily. Chápu že když si někdo chce psát s Frantou z hospody tak mu mail na seznamu stačí, ale u firmy to beru tak že to ní něco vypovídá protože v podstatě každá firma si dneska může pořídit komerční e-mail pro cca 20 lidí za pár korun na měsíc (řekněme 1000 Kč měsíčně za garantovanou dostupnost, replikaci atd.)
S timto Vasim prispevkem plne souhlasim, v podstate je to same, co jsem napsal.
Ale pokud si jeste jednou prectete ten muj prvni prispevek, tak jsem nijak nekritizoval kvalitu sluzby! Co jsem kritizoval bylo infantilni prehravani odpovednosti na nekoho jineho. (A navic jsem se jeste podivoval jejich vlastni hlouposti, ze sami upozornujou na to, ze se nedokazou poucit z vlastnich chyb.)
Nechci vam do toho kecat, ale seznam se podle meho nazoru poucil. Budovani zalozni serverovny pro klicove sluzby, kam budou okamzite replikovana vsechna data podle Vas neni dostatecne reseni? Bohuzel je to velka invcestice a nejde to zbudovat ze dne na den :-(
Chcete-li investovat do svého e-mailu půl milionu, jistě najdete nejedno plně redundantní řešení, které vám poběží skutečně spolehlivě.
To, že něco poskytují zdarma je jejich business ... buď seženou dost lidí, kterým jde v prvé řadě o cenu a až v té druhé o kvalitu, nebo ne a pak bude nejspíše čas přehodnotit strategii firmy.
Musíte si vybrat, zda jste tím prvním či druhým typem člověka - vše jen jen věc nabídky a poptávky a je otázka, zda se někde protnou, resp. kde.
Jsem ten stejny clovek, co predtim, takze asi takto:
At si za to uctujou treba treba pul milionu a nereknu ani popel - je to vec nabidky a poptavky - bud se dohodnem nebo ne a tim to pro me konci. To ze poskytujou mail zdarma, to je jejich cesta jak delat business - bud se jim to vyplati anebo ne, to je jen jejich problem.
Stojim si za svym - zrikat se odpovednosti a hazet vinu na nekoho jineho mi prijde ubohe.
Podotykam, ze jsem spokojeny uzivatel mailu uplne nekde jinde, tam kde mimochodem takoveto problemy nemaji.
Elitářské? Ale prosim vás, co vás nemá, pozvánek má každý tolik, že neví, co s nima. Ozvěte se a klidně vám ji pošlu (david (tečka) dna (zavináč) gmail (tečka) com).
To je jen česká povaha. Sám nedělá nic, ale všichni ostatní to dělají špatně. Kdyby Seznam chtěl za každý mailbox 1 Kč ročně, bude stehný člověk psát do diskusních fór jaká je to nehoráznost a sprostota.
Kecy člověka, který umí jen nadávat a nemá nejmenší představu o návrhu Všechny nápady něco stojí a ani v Seznamu nerostou peníze na Hruškách. Pardon, na stromech.
Hlavně, že hned víte, kde, kdo a kdy udělal chybu. Profesionál se nepozná podle toho, že zná technicky ideální řešení, ale podle toho, že reaguje na základě faktické znalosti situace a jejího zvážení. Jinak je ostatním k smíchu.
Vaše ostrá reakce víc vypovídá o vás pane Hruško, než o tom kde se v Seznamu stala chyba.
Je úsměvné, jak se odvoláváte na to, jak zákazníka nemusí zajímat to či ono. A free seznam e-mail si myslíte, že funguje jak? Ja měl dodnes za to, že má maximálně free uživatele, pro které se z principu nic negarantuje a mohou být rádi za to, co je - tedy že nemá žádné zákazníky. Proč každý nadává na všechno, co dostane zadarmo? Není to trochu pokřivená logika?
To vymlouvani se na IBM mi prijde ubohe. To kdo zpusobil problem zakaznika vubec nezajima, zakaznika zajima, ze je problem. A upozornovat dokonce, ze se jedna uz podruhe o stejny problem, to mi prijde navic jeste hloupe, neco ve smyslu "Ano, ano, nejsme se schopni poucit z vlastnich chyb. Sverte nam sva data, treba budete mit stesti a potreti se to uz nestane."
Nechápu, jak je možné, že se Seznam nepoučil a stále opakuje tytéž chyby. Je pěkné se vymlouvat na údajně nespolehlivý hardware od IBM, ale není problém náhodou jinde?
Každý technik potvrdí, že svět není ideální a je třeba počítat s nedokonalostmi a být na ně připraven. Podle všeho Seznam příliš spoléhal na "dokonalost" hardwaru IBM a nepřipustil si možnost chyby. Dokonce na takovou alternativu nebyl ani připraven a součástí krizového scénáře zřejme bylo "no tak pár lidí přijde o část dat, no a co". Pokud vůbec nějaký takový scénář kdy existoval.
Podle mě jde o zásadní selhání už ve stadiu návrhu infrastruktury. Ztráta dat znamená, že uživatelé doplatili na nedostatek zkušeností nebo neschopnost člověka, který celý systém navrhoval. Někdo všechno vsadil na "dokonalý" HW za milióny a prohrál. Kdo je tento člověk? Budou vyvozeny patřičné důsledky?
To, že schránky na seznamu již dva dny nefungují a v pátek měli údajně plánovanou odstávku v nočních hodinách, bych ještě unesl. Že je to letos už potřetí, bych taktéž strávil. Ale že při každém výpadku přijdu o kompletní data schránky mě už začíná rozčilovat. Asi budu poohlížet po jiném portálu.
Email seznamu nejede nejméně od soboty 2.12.2006, kdy jsem poprvé zaregistroval onu hlášku. Samozřejmě že ani na blogu Lukačoviče ani v tiskových zprávách Rity není ani zmínka o nějakých důvodech a predikci doby odstávky. Mám pocit, že asi mají v Seznamu nějaké lidské problémy, taková kumulace závažných problémů, jak v jejich firmě v poslední době, není obvyklá.