Vlákno názorů k článku Dáme šanci amatérským herním klanům? od Wulf - V článku jsem našel dost nepřesností či přímo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 11. 2005 8:15

    Wulf (neregistrovaný)
    V článku jsem našel dost nepřesností či přímo chyb, ale i dost nových informací. Vidím, že herní scéna za ty tři roky, co se jí nevěnuji, pěkně pokročila, když i takové klany chtějí mít sponzory :-))

    "Kempování" není ani tak o schování se, jako o útoku z nečekaného a těžko nalezitelného místa. Skill není "zkušenost", ale dovednost - to, jak to hráč umí, jak je v dané hře dobrý. Headshot je tak "dobrý" proto, že znamená okamžitou smrt (drtivá většina her dnes už rozlišuje, zda jste protivníka zasáhli do nohy nebo do hlavy).

    Herní aktivity klanu obvykle spočínají ve společném hraní. Většina her je totiž týmových a aby klan vyhrál, musí jeho hráči být spolu náležitě sehraní. Často každý z nich má nějakou funkci, jako útok, obrana (v módech Capture the Flag), nebo sniper, krytí.
    Jak je klan úspěšný se pozná zejména na turnajích. Turnaje bývají online na českých serverech (GameZone) i mezinárodních (ClanBase) serverech, nebo na LANkách (též obvykle mezinárodních, klasické české lanpárty jsou většinou pouze o tom spolu si zahrát na rychlé lajně). Hlavně kvůli dopravě a vstupnému na ty mezinárodní LANpárty potřebují profiklany ty peníze.

    Vlastní server potřebují jednak kvůli tréningu (freeservery obvykle kvalitou neoplývají - důležitá je rychlá odezva, ping ideálně do 20 ms, žádný packet loss a žádné lagy), jednak (a to hlavně) kvůli tomu, že na nich musí hrát turnaje (typicky ClanBase) a musí mít dostatek možností je ovládat z pozice admina.
    Nicméně vlastní stránky by mít měli tak nějak sami a nežebrat o ně, jinak mají k profi klanu zatraceně daleko.

    Hráčů je spousta a jsou různí. S klanem, který nemá ani vlastní webovou prezentaci je určitě ztrátou času se bavit. Právě podle jejich stráněk se dá (nebo alespoň před třemi roky se dalo) dobře posoudit, zda má cenu s nimi něco dělat - bez ohledu na kultivovanost jejich projevu. (Nicméně kdo dokáže udělat pěkné stránky musí být schopen i napsat slušně nějakou žádost, zvláště takhle zásadní.)
    Už před třemi roky začaly vznikat první multiklany - sdružení hráčů několika různých her, kteří hrají pod jednou značkou - které jsou potom pro sponzory daleko lukrativnější (a kvůli sponzorům se také spojují).
    IMHO těmto lidem, jejichž příspěvky byly na začátku článku, jde jen o to, něco zadarmo bez námahy získat. Myslím si, že spíš jim jde o jejich společenské postavení uvnitř komunity - pokud získají sponzora, značně stoupnou v očích ostatních, i když toho jinak příliš nesvedou.

    Takže k dotazu, zda má sponzoring progamingových klanů smysl - IMHO určitě má, ale je potřeba dobře vybírat - což ovšem není až tak těžké :-)
    Ten klan musí mít nějaké úspěchy a věhlas, a to minimálně v národních turnajích. A musí být schopen vás na ty úspěchy odkázat, např. dát odkaz na vyhlášení výsledků turnajů, ve kterých byl úspěšný.

    Dalo by se toho napsat daleko víc, ale to už by bylo spíš na samostatný článek :-))
    Dřív jsem hrával jako řadový člen průměrného klanu UT, byl jsem adminem a redaktorem jednoho serveru, ale už se tomu tři roky nevěnuji, takže je možné, že některé z mých zkušeností už jsou překonalé.
  • 23. 11. 2005 17:00

    LubosD (neregistrovaný)
    Ping do 20ms? Kdepak to berete?

    Teď jsem zkusil ping na jeden kvalitně připojený český game server z 1 Mbit linky GTS a bylo to přesně 20 ms.

    20 ms tak možná v rámci nějaké městské WiFi sítě...
  • 23. 11. 2005 17:18

    Wulf (neregistrovaný)
    Já také moc nechápu, kde ten ping brali, ale už jsem dost takových viděl :-) Býval jsem tenkrát na ISDN a byl jsem rád, když jsem ho měl kolem stovky :-)
    Možná to byli členové nějaké herny sedící na páteři...
  • 23. 11. 2005 18:31

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    C:\>ping www.gamezone.cz

    Příkaz PING na www.gamezone.cz [80.188.162.113] s délkou 32 bajtů:

    Odpověď od 80.188.162.113: bajty=32 čas=1ms TTL=119 Odpověď od 80.188.162.113: bajty=32 čas=3ms TTL=119 Odpověď od 80.188.162.113: bajty=32 čas=1ms TTL=119 Odpověď od 80.188.162.113: bajty=32 čas=1ms TTL=119

    Statistika ping pro 80.188.162.113: Pakety: Odeslané = 4, Přijaté = 4, Ztracené = 0 (ztráta 0%), Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách: Minimum = 1ms, Maximum = 3ms, Průměr = 1ms

  • 24. 11. 2005 12:11

    J (neregistrovaný)
    Tohle by odpovidalo tak 1-2 hoops. Jenze ping na srv neznamena nic, latence ve hre bude vetsinou o dost horsi. V tomto pripade bych to videl 20 - 30ms.

    Ja mam latence ve hrach kolem 40 - 80ms pri odezve na ping 20 - 40ms.
  • 24. 11. 2005 14:34

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Výpis trasy k www.gamezone.cz [80.188.162.113]
    s nejvýše 30 směrováními:

    1 < 1 ms < 1 ms < 1 ms x1 [xxxxx]
    2 < 1 ms < 1 ms < 1 ms x2 [xxxxx]
    3 < 1 ms < 1 ms < 1 ms x3 [xxxxx]
    4 < 1 ms < 1 ms < 1 ms nix-ol.pater.iol.cz [194.50.100.161]
    5 < 1 ms < 1 ms < 1 ms 194.228.176.253
    6 < 1 ms < 1 ms < 1 ms 194.228.21.202
    7 9 ms 1 ms 1 ms 194.228.176.238
    8 1 ms 1 ms 1 ms intermetmain3.pater.iol.cz [194.228.21.98]
    9 1 ms 1 ms 1 ms 194.228.0.6
    10 1 ms 1 ms 1 ms www.gamezone.cz [80.188.162.113]
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).