Problem neni v tom, ze by vybirali technicke reseni, ale ze vybirali dodavatele. Je jim Cesky Telecom, ktery ma diky smlouve, kterou podepsal jisty Brezina za pozehnani jisteho Zemana za laskaveho dohledu panu Topolanka a Rimana :-(
Oni z toho klidne udelaji ostrou verzi.
Problem lidi na MI je ten, ze jen maloktery z nich dokaze ridit velky softwarovy projekt. Spolehali na to, ze ten projekt za ne bude ridit Cesky Telecom, ale ehm ehm se trosicku prepocitali.
Trochu si myslím, že to je důsledek centrálního řešení od velké firmy. Kdyby se ministerstvo více soustředilo na pravidla definující JAK mají být informace na portálu prezentovány a CO tam má být, mohlo vzniknout decentralizované heterogenní řešení s více dodavateli - za desetinu (setinu?) nákladů.
Zdá se, že jak v komerčních firmách, tak ve státních úřadech existuje cosi jako fobie z malých firem. Protože žádný manažer-úředník nehodlá nést osobní zodpovědnost za to, že by projekt nebo jeho část zadal menší firmě za setinovou cenu a ona firma by řešení nezvládla, radši se to přiklepne velké firmě - a když to praskne, přinejhorším se řekne: "No podívejte, ani velká modrá (malá měkká, ...) to tak úplně nezvládla!" A hlavně, nikdo není hnán k zodpovědnosti, natožpak vyhozen.
Oni se očividně snaží udělat něco užitečného, ale je dost smutné, že hned na začátku vybrali technické řešení, které je dost otřesné snad ve všech oblastech, které se dají hodnotit - přístupnost, použitelnost, SEO, dodržování standardů či informační architektura. Kdyby aspoň opravili ty nejhorší maličkosti - proč má třeba *každá* stránka nadpis "portal verejne spravy"? Jakmile je někdo na chyby upozorní, tak buď nereagují nebo řeknou, že dodavatel říká, že tam žádné chyby nejsou. Takhle se nikdy z místa nepohnou - jako testovací provoz by to snad šlo, ale tohle přece nemohou prohlásit za ostrou verzi?