Tak o tom by se dala vést debata. Sice tě nikdo nenutí, ale v podmínkách zpravidla stojí, že budeš uvádět pravdivé údaje. Takže spíš bych to formuloval tak, že nucen jsi, ale kdo to dělá... O nějakých případných právních zákrocích, že to někdo neudělal jsem ještě neslyšel, ale...
Ale pointa je stejná ne?
Je na Vás jaké informace "jim" poskytnete... těžko můžete ovlivnit "analytické" informace, které si o Vašem připojení ukládají v kloudu, tedy kromě toho, že se nepřipojíte... ale můžete ovlivnit ten poslední článek... tj. spárování analytických informací s civilní identitou.... vše dál už je mimo Vaší kontrolu.
Otázka zní, budeme všichni na internetu povinně identifikováni svou občanskou identitou? Pokud ano, je to všechno marné.. pokud ne, je v našich rukou co a komu poskytneme....
Ale to předpokládá, že budete na internetu vystupovat právě a jen pod tou svojí jedinou (lhostejnou zda falešnou či pravou) identitou. Všeobjímající neustálý login je k tomu skvělý, neboť člověk si ani neuvědomuje že je stále všude přihlášený a podepsaný.
Protože jinak se Vaše chování rozptýlí mezi anonymní režim, falešné identity a případnou "pravou identitu".
Je otázkou, kolik těch falešných identit jste schopen vytvořit a provozovat. A kdy nějaký algoritmus odhalí, že identita A se chová úplně stejně jako identity B a C a s vysokou pravděpodobností žijí ve stejné lokalitě a tudíž jde o jednu a tu samou fyzickou osobu...
A ještě jsem nepřišel na to, jak si nechat doručit zboží z e-shopu na falešnou adresu falešné identity. Uznávám, asi jsem natvrdlý.
No já bych také řekl, že systém nebude mít problém spojit chování + ip adresu + třeba časový údaj a by jak už se tu píše jedna identita takže té cílit reklamu na zboží\služby xyz....
Problém bude když tu bude PC \ MID kde se bude pravidelně chování uživatele lišit v časovém úseku. Takže to napovídá, že to bude jiný uživatele = jiná reklama. Opět je jedno jestli to bude Franta, Pepa , Honza... důležité je aby když je to rybář dostával reklamu pro rybáře, když zemědělec tak věci pro zemědělce, atd...
Střídání uživatelů na jednom PC nebo tabletu by rozsekl ten login. Jenže pro konzumaci WEBu nepotřebujeme, ten se potřebuje ke komunikaci, nebo tvorbě obsahu. Takže opět bude chybět identifikace.
Lidé se logují na mail, fora, chaty. do eshopu... ...ale to už je už pro vykonání nějaké činnosti kdy je vlastně pozdě.
Identifikace je třeba v momentě kdy hledá například zboží, nebo zajímavý film, restauraci atd.... tak se neloguje. Tam by jta identifikace byla třeba , ale není .
Vzhledem k tomu, že de facto každý má mobilní telefon (dříve či později budou všechny smart), existuje jedinečná identita (telefonní číslo), která vás s tou virtuální spáruje. A i když si dáte jméno James Bond, napráskají vás vaši přátele, kteří vás budou mít ve svém telefonním seznamu pod pravým jménem. A to nemluvím o označování fotografií atd. Takže v brzké době bude každý člověk spárován s telefonem a fotkou a v ne příliš vzdálené době bude běžně trasovatelný kamerovými systémy. Doufám., že se toho nedožiji. :D
Mobilní prohlížeče přístup k číslu zpravidla nemají. A o mobilních datech toho vím docela dost, aspoň si to myslím. A pro ty co neví, si stačí podrobně pročítat práva, která dávají aplikacím při instalaci (alespoň že to ten android zveřejňuje). Každá druhá (sociální sítě všechny) si stahují váš kompletní adresář a všechny vaše účty (identity) v telefonu. Takže ano, mám velké oči... :) Minimálně ti tři (čtyři) poskytovatelé operačních systémů pro mobilní telefony o vás ví (budou vědět) vše. A hlavně o tom byl tenhle článek. O monopolizaci identifikačních služeb.