Já už se s cílenou reklamou v podání Google setkal. V létě jsem hledal na netu pár desítek knih po celé republice (a nakonec vlastně i v zahraničí) a používal jsem k tomu právě Google (a většinu jsem jich sehnal). No a ejhle, od té doby mi kontextová reklama od Google všude možně začala nabízet knihy... Bohužel přesně ty, které jsem hledal a sehnal.
Takže reklama byla zacílena naprosto precizně nejen na obor, ale dokonce až na konkrétní zboží, o něž jsem měl zájem a skutečně bych si ho koupil... kdybych ho už neměl.
"Cílenost" reklamy u Google vidím velice často, stačí navštívit některé specializované IT stránky (nejlépe nějaký globální startup) a vzápětí jsem reklamou na tyto stránky přímo bombardován, ačkoliv předtím jsem o tuto reklamu nezavadil. Jaké je efektivnost takovéto reklamy je samozřejmě velice diskutabilní.. :)
A kdy tedy konecne bude ta cilena reklama. Zatim veskera reklama, kterou vidim, a to i tam, kde mne lze identifikovat a sledovat me chovani, cilena ani trochu neni.
To muze byt bud proto, ze "specialiste" na marketing to ve skutecnosti vubec neumeji, nebo potrebuji vnucovat produkty a sluzby bez ohledu na zacileni ("pane, musim jeste prodat stovku damskych vlozek, nechcete nejake?").
Anebo sledovani ve skutecnosti vubec neni kvuli reklame, ale chteji ho jen a pouze tajne sluzby a cilena reklama je jen zaminka.