"PK: Mně je Centra občas líto, ale teď je naší povinností udržovat v chodu lokomotivu, kterou jsme rozjeli na Nově, a to, že během cesty přejedeme Centrum, pro nás sice může být nepříjemné, ale udělat to musíme"
Vtipné, ale pane Krbče co jste pro Centrum udělal jako jeho zaměstnanec a proč by to s Novou mělo být lepší?
"Pavel Krbec (PK): Důležité je říci, že v tomto případě nedochází k žádnému střetu kultur, jako se stalo u Centra a Atlasu. Technologie, které používá CME, jsou založeny na Linuxu stejně jako u Jyxa, tudíž nemůže nastat situace jako s Odpojeni.cz, kdy se střetly světy Microsoftu a Linuxu."
Centrum a Atlas není ani tak střetnutí Microsoftu a Linuxu, to by nedali výpověď produkťáci, kterým nějaký Microsoft může být volný, ale přehlídkou manažerských chyb konkrétních lidí.
"Pavel Krbec (PK): Důležité je říci, že v tomto případě nedochází k žádnému střetu kultur, jako se stalo u Centra a Atlasu. Technologie, které používá CME, jsou založeny na Linuxu stejně jako u Jyxa, tudíž nemůže nastat situace jako s Odpojeni.cz, kdy se střetly světy Microsoftu a Linuxu."
Centrum a Atlas není ani tak střetnutí Microsoftu a Linuxu, to by nedali výpověď produkťáci, kterým nějaký Microsoft může být volný, ale přehlídkou manažerských chyb konkrétních lidí.
Souhlasim. Odpojeni.cz nevznikla, jen kvuli pouhemu spojeni technologii atlasu s centra, ale kvuli slovum a cinum konkretnich lidi z centra. V jejich vyjadrenich a naslednem konani byl zrejmy rozpor a navic tito lide, ac ve vedeni, nemeli vizi a nebyli ochotni a ani schopni prijmout vize nekoho jineho. Tim spis, ze by to mel byt clovek ci skupina lidi z koupene firmy - byvale konkurence, ke ktere vasne nijak neopadly.
Na zaver drobne upresneni pro pana DG. Nase akce se jmenovala Odpojeni.cz, odpojeno ma na svedomi vnejsi osoba.
Vždy mi pobaví, když se bývali zaměstanec/ci naváží do svého bývalého zaměstnavatele :) a hodnotí "objektivně" jeho současné činy.
Je zajímavé, že v případě Aktuálně DG a PK vadí Stahuj, ale v případě iDnes je Idos v pohodě .... Ale je fakt, že vytyčování ambicioznich cílů DG šlo, ale pak nějak skutek utek ... Docela by mne zajímala rozdělená čísla TN.cz na zprávy a red (nebo jak se to jmenuje) a pak to srovnat s přímou konkurencí, ať to jsou Zprávy Aktuálně, iDnes Zprávy nebo Super, Bleskově, Blesk ...
na 90% bude, dobre se tak nahaneji "cisla"... osobne bych nebyl prekvapen, kdyby vsem majitelum uctu u blog.cz nabidli stejnou emailovou adresu, asi ale na jine domene... cili mam-li blog "něco.blog.cz" mam i email třeba "něco@novamail.cz" ... chudaci majitele učtu na blog.cz, tem ted budou snazit natlacit kde co
E-mailem se návštěvnost nahání a to hodně...
Nejen kvůli návštěvnosti HP, ale i imprese reklamy ve schránce se počítají. Pak je tu aspekt zasílání direct mailů, kdy inzerent platí cca od koruny více, podle zacílení.
podle me hlavne email pomaha k vyssi loajalite navstevniku... zpravy mohu zapomenout jit cist, ale na email se podiva vetsina lidi pokazde, kdyz je u PC...
presne kdyz si du precist maily zaroven i kliknu na tu nejakou zpravu,pocasi nebo treba kurzy valut
a kdyz vidim jak nova do toho investuje tak bych byl rad kdyby vzniklo neco kvalitniho
Jaromíre, to si myslíme mi, ale "normální" smrtelník se při založení emailu na free službách již skoro považuje za mistra v oboru webmaster :-)
Jen se podívej co je firem s vlastní doménou a kontakt na email je neco@seznam nebo jiny mail zadarmo
No právě, to vidím dnes a denně na kontaktech uvedených na firemních autech.
Je to ukázka podnikatelského povědomí u nás a odpovědnosti k riziku.
Nebo možná ještě nejsme tak daleko, kdo ví.
Každopádně tohle mě nezajímá a neštve do té doby, než se na Lupě objeví zase nějaká diskuze o tom, že dva měsíce nejede odesílání emailu z xyz free-emailu apod. :)
pri vsi ucte k tehle debate, opravdu si myslite, ze pravdepodobnost vypadku freemailu na seznamu, ktery pouziva tolik uzivatelu a tedy si toho brzy nekdo vsimne a brzy zacne tlacit na reseni, je vetsi, nez pravdepodobnost vypadku nez bezne placeneho mailu nejake mnohem mensi firmy ?
no a o vypadcich a ztrate dat u placenych e-mailu jste jeste neslysel? nechci to slovo ani vyslovovat, ale opice to zerou :-) Reknete mozna, nj. je potreba vybrat kvalitu. Jenze oni nemaji znalosti a mozna ani zas tak velkou potrebu tu kvalitu mit. Proste maji zdarma dalsi cestu k zakaznikovi na freemailu a kdyz to spadne, tak se zase tak moc nic nestane. Proste daji na misku vah naklady na placeny mail a riziko padu freehostingu. Kdyz k tomu jeste spadne i drtiva vetsina jejich konkurence, tak neni co resit :-)
Mám koupené svoje domény, svůj dedikovaný hosting a vše mám pod kontrolou. A o tu kontrolu jde především.
Spadne server, hosting se o to postará. Odejde HDD na serveru, hosting ho vymění a já obnovím data. Odejde mi doma HDD se stáhnutými emaily, koupím si nový a obnovím data ze záloh.
Co můžete tak udělat, když máte email na xyz.cz a on se třeba někdo zítra probudí a řekne: "mě to nebaví zruším ho"... nic.
Už jsem to tu kdysi rozebíral, jde o to mít věci pod kontrolou. A pokud to nechápou lidi, kteří podnikají, tak nemám slov :) ...
"Kdyz k tomu jeste spadne i drtiva vetsina jejich konkurence"
Otázka zní, kam půjde zákazník, když obešle dva lidi na xyz.com a abc.com (free-emaily) a nedostane odpověď, protože oba free-hostiny nejedou? No půjde přece jinam. A vůbec co to je za mentalitu, že nevadí, že jsem ztratil zakázku, hlavně když ji nedostala konkurence, protože má výpadek taky? To je něco ve stylu, když mě chcípla koza a sousedovi taky, tak se nic nestalo? Tohle myšlení jsi vyhrabal kde? Jde o to, že jeden z těch podnikatelů díky neschopnosti zvážit rizika, podcenil spolehlivost emailu, a ztratil zakázku, kterou by jinak dostal.
podivejte se, prodavat treba cigarety, je v nasi zemi tzv. legalni.. opravdu, ale opravdu, to neznamena, ze kazdy ma zaludek na takoveto podnikani. Vy proti tomu nic nemate, ok, ale smirte se s tim, ze jsou tu i lide, kteri ano.
"Vy proti tomu nic nemate, ok, ale smirte se s tim, ze jsou tu i lide, kteri ano." (tim jsem myslel uz to porno, na cigaretach jsem se snazil jen demonstrovat nesmyslnost Vasi argumentace)
"podnikat se ma tam..." opravdu? A to, co se ma urcuje kdo? Vy? Nebo soudruzi z CEVRA ? Neco Vam povim, podnikam uz dlouho, ale jeste nikdy jsem nedelal to, co by mi nejspise nejvice vyneslo (vcetne te nabidky delat kolem porna). Delam veci co me a) bavi b) s kterymi se vnitrne dokazu ztotoznit.
PS: Mam zato, ze zivnostnici v IT vydelavaji vice nez lecktery jini zivnostnici (obecne), nicmene, nemam zato, ze velka cast tech jinych zivnostniku je schopna zvladnout oblast IT a naopak, nemam ani zato, ze vetsina tech z IT by zvladla napr. remeslo :-)
Ale já dělám taky to co mě nejvíc baví, s čím se vnitřně nejvíc ztotožňuji, a co mi přináší ještě k tomu nejvíc peněz.
No není to super :).
Živnostničil jsem u nás v IT po dodělání školy a věci jako platební morálka, schopnost platit za služby obecně, vyčůranost atd. mi doslova zlomily vaz. Zlatý adult, kde jsem poznal lidi s USA, s kterými je radost podnikat a to beze smluv. Vždy se závazky dodržují a vždy se i zaplatí.
Je srandovní, když někdo tady si do mě snaží "píchnout", že dělám v adultu. Já jsem na to hrdý, je to oblast, kde jsou z mého pohledu ti nejlepší podnikatelé, a která obsahuje nejméně zakomplexovaných lidí. Proti tomu, jsou ostatní podnikání tady v ČR doslova humus a pajzl, která jsou prorostlá korupcí, neplacení, zakomplexovanými lidmi a lidmi, kteří nechtějí podnikat ale někoho "ošulit", okrást a nebo minimálně pořádně nasrat.
Jsem velmi rád, že jsem poznal adult, a že v něm můžu dělat, a to mám možnost si vybrat. Je to to nejlepší, co mě mohlo potkat.
"pri vsi ucte k tehle debate, opravdu si myslite, ze pravdepodobnost vypadku freemailu na seznamu, ktery pouziva tolik uzivatelu a tedy si toho brzy nekdo vsimne a brzy zacne tlacit na reseni, je vetsi, nez pravdepodobnost vypadku nez bezne placeneho mailu nejake mnohem mensi firmy ?"
Ano, presne to si myslim. Uz jenom proto, ze freemail pouzivaji stovky tisic lidi. To u meho placeneho emailu na domene proste nehrozi :D
sice je to starsiho data, nemam cas hledat co komu v posledni dobe neslo, ale tuším že O2 má taky dost problémů se svým freemailem
Stačí vám to takhle naznačené jak to vlastně je se službami zadarmo? Jestli ne, tak si prečtěte podmínky užívání služeb co každý slepě odklepl, že jako souhlasí :-)
Ale jo v pohode, ja sam nepouzivam freemaily pro firemni veci, ale opravdu myslite, ze bezny placeny hosting u male firmicky (to je realita vetsiny malych podnikatelu) by byl o tolik spolehlivejsi? Nemluvim ted o velkych firmach, ktere stoji jen na internetu, nebo maji mnohamilionove a miliardove obraty, tam je to jasne. Ja se bavim o takovych tech malickych firmach, co treba maji ten mail jen na tom aute. Ihmo je tam ta spolelivost zhruba tak stejne, ne-li nizsi (bez ohledu na to, co je napsano ve smlouve, protoze pochybuji ze jsou schopni si vypadky dukladneji kontrolovat).
Ano byl. Byl by spolehlivější a firma by ho měla pod kontrolou spolu s celou doménou.
Snad nemá cenu na Lupě se bavit o tom, že varianty:
superduperfirma@free-email-zdarma.com
a
info@superduperfirma.com
jsou stejné...
Je jasné, že u free-emailu nemá člověk nic pod kontrolou, a nemůže nic ovlivnit a naopak u vlastní domény a hostingu může za velmi přijatelné peníze dosáhnout o několik řádu lepších služeb, a hlavně je na svém.
Není nic smutnějšího, než když vidím sklenáře, který ma na autě:
nejlepsisklenar@free-email.com
nejlepsisklenar.coolhosting.com
To člověk hned vidí, kdo bere svoje podnikání vážně, a kdo ne.
A pokud tomu ten sklenář nerozumí, tak když to bere vážně a je chytrý se zeptá IT odborníka (stejně, jako má účetního a právníka), jak na to.
Prostě je vidět ten přístup, a podle toho se já pak jako zákazník i chovám a vybírám si...
ja si vyberu toho, koho mi znamej doporuci, jinak je to vzdy loterie, vzdy.. hezke marketingove schopnosti ne vzdy znamenaji kvalitni remeslne zpracovani... a spousta remeslniku, hlavne tech dobrych, zakazky odmita, protoze nestihaji, takze dobra reklama muze znamenat i presny opak: proste je spatnej a potrebuje takto sehnat dalsi zakazniky.
Jenom, aby nedoslo k nedorozumeni: proboha netvrdim, ze to tak je vzdy.
Obavam se, ze se vesmes mylite. I placene hostingy maji vypadky (napriklad ForPsi, ze...). Jelikoz ale ty spolecnosti maji (oproti freemailum) relativne malo zakazniku, tak se o nich moc nepise. Koneckoncu kdyz se podivate na priciny vypadku freemailu (odesly radic pole, totalni vypnuti elektriny housingu), tak to neni nic co by se nemohlo stat i na "normalnim" hostingu.
Freemaily jsou sice "free" ale to neznamena, ze pouzivaji nejake podradne technologie - spis naopak. Kolik je hostingovych firem, kde jsou data ulozena ve dvou nezavislych kopiich, nejlepe geograficky oddelenych (nebo dokonce trech jako u Gmailu) a muzete k nim pristupovat i kdyz jedna lokalita vypadne?
Pravdu mate pouze v tom, ze vlastni domenu muzu lepe kontrolovat - pokud jsem nespokojen tak muzu prejit jinam, nemusim se bat zruseni uctu (to je ale i u freemailu spise teoreticka moznost) atd.
Samozrejme za penize lze ziskat vykonnejsi reseni nez bez nich (i kdyz, co se tyce dostupnosti...), ale podstatny je pomer cena/vykon a tam uz to neni tak jednoznacne. Sklenar chce spravovat okna a ne svuj email (nebo za to nekomu platit). Takze pokud pro neni email pro jeho podnikani kriticky, tak mu muze bohate stacit freemail.
Pokud si koupím doménu, a "pravý" hosting. Kvalita služeb a možnost kontroly je naprosto někde jinde, než u emailů zdarma.
"Sklenar chce spravovat okna a ne svuj email (nebo za to nekomu platit)".
To je ale chyba toho sklenáře, že není zvyklý platit za služby.
Jak říkám, jako zákazník si vybírám i podle toho, kde má kdo emaily atd. Jak vidím free služby, je mi jasné, že to ten člověk nebere dostatečně vážně a jdu jinam.
Coz o to, ale co jsem nepochopil byla nejaka dopravni firma (jmeno uz jsem zapomnel), ktera mela na svych autech vyvedeno "www.dopravni_firma.cz" a pod tim kontakt "dopravni_firma@freemail.cz".
To je poměrně běžná věc. Začínají s neprofesionální komunikací po Internetu jako frantavopicka@seznam.cz a když to posléze rozjedou a koupí doménu, neví, co s tím. Použít automatický filtr na přesměrování mailu ze Seznamu neumí a protože mají frantavopicka@seznam.cz uvedeno ve Zlatých stránkách i na vizitkách, takže to nechají. Vůbec je nenapadne, že s tím působí podobně "důvěryhodně", jako kdyby oblepili starý rozpadající se Trabant logem své firmy.
Jenom poznamku - pokud ma s.r.o.cko freemail, tak to znamena, ze jim staci jeden mailovy ucet (snad jsem jeste nevidel firmu, ktera by mela vic uctu a ty byly na freemailu) coz znamena, ze nejspis mail az tolik nepouzivaji.
Tak treba Active24, mam dojem, ze o tech jsem take cetl v souvislosti s nejakym jejich vypadkem.
Zalezi na tom, co presne myslite "kvalitou sluzeb"; dostupnost vyssi nebude (pokud nebudete mit opravdu drahy hosting). A smysl meho predchoziho prispevku byl v tom, ze dost lidi kvalitu proste nepotrebuje (= nevyplati se jim). Predpokladam, ze Vy taky nejezdite v nejlepsim dostupnem aute ale v takovem, ktere pro vas ma nejlepsi pomer cena / vykon ;-)
Neni chyba nechtit platit za neco, co nepotrebuju ;-)
To je Vase svate pravo, kdyz z toho mate dobry pocit, delejte to dal :-D
Po 2 denním výpadku emailu na drahém hostingu u active 24, jsme bzli nuceni emaily kompletne presmerovat na google apps for domains. To se podařilo během pár hodin a už jsme tam zůstali. Ze zkušenosti je tam daleko méně výpadků, daleko větší prostor (řádově) a to vše zdarma. Emaily zálohujeme. Emaily máme navenek neco@nasefirma.cz. Kde je problém?
a) u freemailu jste jeden z "milionu" => nejaky vas problem nikoho nezajima. I kdyz si najdete jineho poskytovatele, je to jako plivanec v mori.
b) free = zadarmo = bez zaruk = pokud se neco podela, muze se to resit tyten/mesic/treba taky nikdy
c) maly poskytovatel sluzeb = jednani s konkretni osobou, konkretni informace ...
d) maly poskytovatel = jsem pro nej zakaznikem a ztrata zakaznika = hned dva problemy. Prijde o $ + pravdepodobne jeste spatna reklama.
Nehlede na to, ze z nekolika osobnich zkusenosti musim rict, ze zabezpeceni provozu byva v mensich firmach vzhledem k zatizeni daleko lepsi. Je k dispozici vice vykonu HW/zakaznika, vice prostoru ... takze vypadek nejakeho zeleza zakaznici nemusi ani zaznamenat, kdezto u freemailu muze kvuli vypadku jedineho stroje dojit k retezove reakci a diky narustu zatizeni se slozi i zbytek.
BTW: Provozuji si vlastni stroj na vlastni domene. Stroj jako celek jsem schopen nahradit behem minut libovolnym jinym HW + obnovenim zalohy. Vzhledem k ucelu povazuju zabezpeceni provozu za dostatecne.
Myslim, ze Seznam jiz v minulosti opakovane predvedl kvality sveho mailu i zabezpeceni ulozenych dat... A Gmail na tom nebude lepe, jen se to lepe skryva (na vlastnim vyhledavaci :) a lidi nevi..
Free nebo low cost hosting, od obojiho se nic cekat neda..
Ono se nedá čekat nic ani od těch drahých!
Nebo vlastně jo, nám třeba O2 slíbil slevit poměrnou část měsíčního poplatku. Což je směšné proti ztrátě, kterou způsobili. (a za kterou samozřejmě podle smlouvy neručí... )
prave ze ctou a proto jim nevadi pouzivat freemail... garance stejna a je to zdarma.. :) samozrejme individualne lze sjednat urcitou odpovednost, ale to bude asi hodne drahy spas :)
Tak tohle kdyz si clovek precte, tak se nestaci.
Dva totalni mimoni Grund a Krbec se stavi do role vizionaru ceskeho internetu tak to je goool.
Maji za sebou Novu tak dejaji ze sebe buhvi co.
Pavel Krbec je clovek, ktery je uplne ale uplne mimo misu.
Staci se podivat na stranky projektu XFaktor a na Tn.cz. Prisel namistrovany american ktery nam to tady ukaze...
Tak jsem se dost zasmál.Bud to myslí vážně(jestli jo,novu at si nemám rád lituju) a nebo to byl marketing
Grunt se navážel do aktulně.cz¨,s tím,že jeho už porazili.A prosím kde??když se podívám na netmonitor,tak CELÁ návštevnost TN,(např. magazín hi-tech,žena,cestování atd.) je někde kolem 100tis.+-,když to aktulne-zpravy mají taky 100tis.+-Kdyby chtěli hrát ferovou hru,tak teda srovnává aktulně s dalšíma magazínama co má pod sebou,mimo stahuj,ktaerý tam teda nepatří,ale tak by TN,aktulně drtilo..
A pak je tu jyxo,ano má pravdu.Ve sloučení obou portálu,mají problémy.Ale na druhou stranu co koupila Nova?navštenost(a jeste možná pochybnou)Ale příjmy Atlasu a Blog.cz jsou dost markatní...
Blog je uplne k nicemu, je to sice krasna sluzna na ziskani navstevnosti a na tvorbu komunit ale velmi tezko se na ni da udelat obchodni model.
Altas se da bez problemu prodavat.
Jsou dva uhly pohledu:
- duo magu GRUT+KRBEC a cela nova - se budou divat na cisla a placat se po zadech jak jsou dobri, to ze to vydela nula-nula nic je trapit nebude (cilovka k nicemu, reklamy zadavtelum nic nepronesou). Nova ma prijem prece jen postaveny na TV reklame.
- dalsim je ten ze nekdo bude mit mozna mene navstevovany projekt ale s kvalitnim obsahem a jasne uchopitelnou skupinou lidi ktera bude zajimava pro zadavetele reklamy.
Suma suamrum - novu netrapi kdyz slavny TN.cz nebude vydelavat, maji obrovske prijmy z TV. Duo vyse uvedenych magu si bude moct hrat nez je vykopnou nebo odejdou a pujdou zase o dum dal.
Na druhou stranu ten, kdo ma pouze internet se musi snazit vydelat penize, protoze nema zadneho velkeho bratra ktery by mu hrani platil.
Z toho plyne ze panove Grunt a Krbec si jen v nove hraji, jejich pociny nemaji jasny cil, coz je i videt na TN.cz.
Obchodní model bude blog.cz ideální. Velká skupina náctiletých, kterým nevadí reklama a neodejdou proto, že všude budou blikat bannery. Naopak. Tihle lidé na to klikají, protože ještě neznají internet. Ideální skupina uživatelů, kterou lze převést na tu "správnou" cestu ještě v jejich ranném věku. Naučí se chodit na projekty Novy, oni nepoznají, jestli je to kvalitní nebo ne. A co se v mládí naučíš ...
A jak Centrum zvlikdovalo Atlas??A Atlas by sám stejnak zaniknul.Centrum těd muže pomáhat právě stahovat i inzerty na Atlas,přece jenom ma silnější pozici.
Nova s blogem uděla tak velký prd..Jediný co je ma cenu je jyxo vyjhledávání, a IT odborníci.
IT odborníci mohla "koupit" samostaně a jeste o hoodněš levnějši.A to vyhledávání??Seznamu a googlü konkurvat stejnak nemuže.
Atlas by nezanikl, jen by akcionáři dostali rozum, přestali mít nesmyslné požadavky a mohl ho koupit někdo, kdo by jeho potenciálu dokázal využít. Pro Centrum má Atlas hodnotu spotřebního zboží. V čem má Grunt pravdu je, že Centrum od roku 2006 neudělalo vůbec nic.
Ze slov pana Grunta mám pocit, že to co nedokázal v Centru, to teď sám kritizuje. Jako by zapomínal jak velkou brzdou byl sám.
Citace z rozhovoru s Ondřejem Tomkem:
Co třeba Daniel Grunt, produktový ředitel, který odešel počátkem tohoto roku?
"Otevřeně musím říct, že odchod Dana mne hodně mrzí, z velké míry byl patrně zapříčiněn mojí vlastní vinou. Když totiž na tuto pozici na přelomu let 2004 a 2005 nastupoval, tak jsme spojili oddělení marketingu, produktu a provozu pod jednoho šéfa, kterým byl Dan. Důvodem byla naše dobrá víra v to, že se tím dosáhne sdílení zkušeností mezi těmito odděleními. Problém byl, že myšlenka to byla asi dobrá, ale bylo nutné ji použít v jiných podmínkách, než jsme měli. Dan pod sebou neměl výkonné nástroje, které by mu to umožnily efektivně dělat. Tím pádem to zkrátka přestal zvládat. S Danem jsme se tedy dohodli, že odejde, ale rozešli jsme se v dobrém a stále spolu spolupracujeme na poradensko-konzultační bázi.
Mimochodem je to v rozporu s informací v článku: "V letech 2002 - 2006 zastával funkci Portal Director a byl členem Board of Directors internetového portálu Centrum.cz.", kde se mluví o roce 2002, ale pan Tomek mluví o přelomu roku 2004 a 2005. Tak jak to je?
Mno, nestacim se divit... Panove si trochu kakaji do vlastniho hnizda. Jak si myslim, ze je brzy hanit nebo glorifikovat pocin www.tn.cz (jimi samotnymi), tak je porad jeste brzy hanit konsolidaci Centrum Atlas (jimi samotnymi). Firma Centrum Holds je "spojena" zatim jen par tydnu a rozhodne jeste neuplynula 3 mesicni doba hajeni, kdy by meli dostat sanci s necim prijit. Silna slova o tom, ze pro ne Atlas nemel cenu, ze je to bublina, jen dokazuje, o jak seniorni managery jde. Toto profik nemuze preci vypustit z pusy. Ano, pro NOVA TV to bylo drahe, protoze nejsou schopni udelat zadne synergie ze spojeni. Televizni technici budou asi tezko programovat. Pro Centrum to ma smysl. A pokud panove nahaneji cisla pod reklamni self promo masirkou a mysli si, ze uz tam maji verne uzivatele, kteri se budou na portal vracet, proto, ze si jej oblibili, tak si lzou do vlastni kapsy.-) Atlas ma porad svou bazi DENNICH vernych, kterych je porad vic nez 2x tolik. A bez masirky.-)
"Za prvé kvůli návštěvnosti, za druhé proto, že jsme koupili hotový tým odborníků, kteří mají vypracovanou metodiku práce a slušné výsledky."
Co jsem se dival, tak Jyxo melo v roce 2007 trzby 17,9 mio. a provozni zisk 11,1 mio. a tak me hodne zaujalo, ze mesicne na veskere vydaje (mzdy, najmy, technika, energie atd.) zbylo cca. 566 tisic mesicne. Kolik odborniku se z toho da zaplatit? Nekolik studentu na vysoke (nic proti nim)? Me to prijde trochu zvlastni, ale treba to pocitam nejak blbe...