prave ze ctou a proto jim nevadi pouzivat freemail... garance stejna a je to zdarma.. :) samozrejme individualne lze sjednat urcitou odpovednost, ale to bude asi hodne drahy spas :)
Ono se nedá čekat nic ani od těch drahých!
Nebo vlastně jo, nám třeba O2 slíbil slevit poměrnou část měsíčního poplatku. Což je směšné proti ztrátě, kterou způsobili. (a za kterou samozřejmě podle smlouvy neručí... )
Myslim, ze Seznam jiz v minulosti opakovane predvedl kvality sveho mailu i zabezpeceni ulozenych dat... A Gmail na tom nebude lepe, jen se to lepe skryva (na vlastnim vyhledavaci :) a lidi nevi..
Free nebo low cost hosting, od obojiho se nic cekat neda..
"Vy proti tomu nic nemate, ok, ale smirte se s tim, ze jsou tu i lide, kteri ano." (tim jsem myslel uz to porno, na cigaretach jsem se snazil jen demonstrovat nesmyslnost Vasi argumentace)
podivejte se, prodavat treba cigarety, je v nasi zemi tzv. legalni.. opravdu, ale opravdu, to neznamena, ze kazdy ma zaludek na takoveto podnikani. Vy proti tomu nic nemate, ok, ale smirte se s tim, ze jsou tu i lide, kteri ano.
Po 2 denním výpadku emailu na drahém hostingu u active 24, jsme bzli nuceni emaily kompletne presmerovat na google apps for domains. To se podařilo během pár hodin a už jsme tam zůstali. Ze zkušenosti je tam daleko méně výpadků, daleko větší prostor (řádově) a to vše zdarma. Emaily zálohujeme. Emaily máme navenek neco@nasefirma.cz. Kde je problém?
a) u freemailu jste jeden z "milionu" => nejaky vas problem nikoho nezajima. I kdyz si najdete jineho poskytovatele, je to jako plivanec v mori.
b) free = zadarmo = bez zaruk = pokud se neco podela, muze se to resit tyten/mesic/treba taky nikdy
c) maly poskytovatel sluzeb = jednani s konkretni osobou, konkretni informace ...
d) maly poskytovatel = jsem pro nej zakaznikem a ztrata zakaznika = hned dva problemy. Prijde o $ + pravdepodobne jeste spatna reklama.
Nehlede na to, ze z nekolika osobnich zkusenosti musim rict, ze zabezpeceni provozu byva v mensich firmach vzhledem k zatizeni daleko lepsi. Je k dispozici vice vykonu HW/zakaznika, vice prostoru ... takze vypadek nejakeho zeleza zakaznici nemusi ani zaznamenat, kdezto u freemailu muze kvuli vypadku jedineho stroje dojit k retezove reakci a diky narustu zatizeni se slozi i zbytek.
BTW: Provozuji si vlastni stroj na vlastni domene. Stroj jako celek jsem schopen nahradit behem minut libovolnym jinym HW + obnovenim zalohy. Vzhledem k ucelu povazuju zabezpeceni provozu za dostatecne.
Ale já dělám taky to co mě nejvíc baví, s čím se vnitřně nejvíc ztotožňuji, a co mi přináší ještě k tomu nejvíc peněz.
No není to super :).
Živnostničil jsem u nás v IT po dodělání školy a věci jako platební morálka, schopnost platit za služby obecně, vyčůranost atd. mi doslova zlomily vaz. Zlatý adult, kde jsem poznal lidi s USA, s kterými je radost podnikat a to beze smluv. Vždy se závazky dodržují a vždy se i zaplatí.
Je srandovní, když někdo tady si do mě snaží "píchnout", že dělám v adultu. Já jsem na to hrdý, je to oblast, kde jsou z mého pohledu ti nejlepší podnikatelé, a která obsahuje nejméně zakomplexovaných lidí. Proti tomu, jsou ostatní podnikání tady v ČR doslova humus a pajzl, která jsou prorostlá korupcí, neplacení, zakomplexovanými lidmi a lidmi, kteří nechtějí podnikat ale někoho "ošulit", okrást a nebo minimálně pořádně nasrat.
Jsem velmi rád, že jsem poznal adult, a že v něm můžu dělat, a to mám možnost si vybrat. Je to to nejlepší, co mě mohlo potkat.
To je poměrně běžná věc. Začínají s neprofesionální komunikací po Internetu jako frantavopicka@seznam.cz a když to posléze rozjedou a koupí doménu, neví, co s tím. Použít automatický filtr na přesměrování mailu ze Seznamu neumí a protože mají frantavopicka@seznam.cz uvedeno ve Zlatých stránkách i na vizitkách, takže to nechají. Vůbec je nenapadne, že s tím působí podobně "důvěryhodně", jako kdyby oblepili starý rozpadající se Trabant logem své firmy.
"podnikat se ma tam..." opravdu? A to, co se ma urcuje kdo? Vy? Nebo soudruzi z CEVRA ? Neco Vam povim, podnikam uz dlouho, ale jeste nikdy jsem nedelal to, co by mi nejspise nejvice vyneslo (vcetne te nabidky delat kolem porna). Delam veci co me a) bavi b) s kterymi se vnitrne dokazu ztotoznit.
PS: Mam zato, ze zivnostnici v IT vydelavaji vice nez lecktery jini zivnostnici (obecne), nicmene, nemam zato, ze velka cast tech jinych zivnostniku je schopna zvladnout oblast IT a naopak, nemam ani zato, ze vetsina tech z IT by zvladla napr. remeslo :-)
Jenom poznamku - pokud ma s.r.o.cko freemail, tak to znamena, ze jim staci jeden mailovy ucet (snad jsem jeste nevidel firmu, ktera by mela vic uctu a ty byly na freemailu) coz znamena, ze nejspis mail az tolik nepouzivaji.
Coz o to, ale co jsem nepochopil byla nejaka dopravni firma (jmeno uz jsem zapomnel), ktera mela na svych autech vyvedeno "www.dopravni_firma.cz" a pod tim kontakt "dopravni_firma@freemail.cz".
Tak treba Active24, mam dojem, ze o tech jsem take cetl v souvislosti s nejakym jejich vypadkem.
Zalezi na tom, co presne myslite "kvalitou sluzeb"; dostupnost vyssi nebude (pokud nebudete mit opravdu drahy hosting). A smysl meho predchoziho prispevku byl v tom, ze dost lidi kvalitu proste nepotrebuje (= nevyplati se jim). Predpokladam, ze Vy taky nejezdite v nejlepsim dostupnem aute ale v takovem, ktere pro vas ma nejlepsi pomer cena / vykon ;-)
Neni chyba nechtit platit za neco, co nepotrebuju ;-)
To je Vase svate pravo, kdyz z toho mate dobry pocit, delejte to dal :-D
Pokud si koupím doménu, a "pravý" hosting. Kvalita služeb a možnost kontroly je naprosto někde jinde, než u emailů zdarma.
"Sklenar chce spravovat okna a ne svuj email (nebo za to nekomu platit)".
To je ale chyba toho sklenáře, že není zvyklý platit za služby.
Jak říkám, jako zákazník si vybírám i podle toho, kde má kdo emaily atd. Jak vidím free služby, je mi jasné, že to ten člověk nebere dostatečně vážně a jdu jinam.
Obavam se, ze se vesmes mylite. I placene hostingy maji vypadky (napriklad ForPsi, ze...). Jelikoz ale ty spolecnosti maji (oproti freemailum) relativne malo zakazniku, tak se o nich moc nepise. Koneckoncu kdyz se podivate na priciny vypadku freemailu (odesly radic pole, totalni vypnuti elektriny housingu), tak to neni nic co by se nemohlo stat i na "normalnim" hostingu.
Freemaily jsou sice "free" ale to neznamena, ze pouzivaji nejake podradne technologie - spis naopak. Kolik je hostingovych firem, kde jsou data ulozena ve dvou nezavislych kopiich, nejlepe geograficky oddelenych (nebo dokonce trech jako u Gmailu) a muzete k nim pristupovat i kdyz jedna lokalita vypadne?
Pravdu mate pouze v tom, ze vlastni domenu muzu lepe kontrolovat - pokud jsem nespokojen tak muzu prejit jinam, nemusim se bat zruseni uctu (to je ale i u freemailu spise teoreticka moznost) atd.
Samozrejme za penize lze ziskat vykonnejsi reseni nez bez nich (i kdyz, co se tyce dostupnosti...), ale podstatny je pomer cena/vykon a tam uz to neni tak jednoznacne. Sklenar chce spravovat okna a ne svuj email (nebo za to nekomu platit). Takze pokud pro neni email pro jeho podnikani kriticky, tak mu muze bohate stacit freemail.
ja si vyberu toho, koho mi znamej doporuci, jinak je to vzdy loterie, vzdy.. hezke marketingove schopnosti ne vzdy znamenaji kvalitni remeslne zpracovani... a spousta remeslniku, hlavne tech dobrych, zakazky odmita, protoze nestihaji, takze dobra reklama muze znamenat i presny opak: proste je spatnej a potrebuje takto sehnat dalsi zakazniky.
Jenom, aby nedoslo k nedorozumeni: proboha netvrdim, ze to tak je vzdy.
Ano byl. Byl by spolehlivější a firma by ho měla pod kontrolou spolu s celou doménou.
Snad nemá cenu na Lupě se bavit o tom, že varianty:
superduperfirma@free-email-zdarma.com
a
info@superduperfirma.com
jsou stejné...
Je jasné, že u free-emailu nemá člověk nic pod kontrolou, a nemůže nic ovlivnit a naopak u vlastní domény a hostingu může za velmi přijatelné peníze dosáhnout o několik řádu lepších služeb, a hlavně je na svém.
Není nic smutnějšího, než když vidím sklenáře, který ma na autě:
nejlepsisklenar@free-email.com
nejlepsisklenar.coolhosting.com
To člověk hned vidí, kdo bere svoje podnikání vážně, a kdo ne.
A pokud tomu ten sklenář nerozumí, tak když to bere vážně a je chytrý se zeptá IT odborníka (stejně, jako má účetního a právníka), jak na to.
Prostě je vidět ten přístup, a podle toho se já pak jako zákazník i chovám a vybírám si...
Mám koupené svoje domény, svůj dedikovaný hosting a vše mám pod kontrolou. A o tu kontrolu jde především.
Spadne server, hosting se o to postará. Odejde HDD na serveru, hosting ho vymění a já obnovím data. Odejde mi doma HDD se stáhnutými emaily, koupím si nový a obnovím data ze záloh.
Co můžete tak udělat, když máte email na xyz.cz a on se třeba někdo zítra probudí a řekne: "mě to nebaví zruším ho"... nic.
Už jsem to tu kdysi rozebíral, jde o to mít věci pod kontrolou. A pokud to nechápou lidi, kteří podnikají, tak nemám slov :) ...
"Kdyz k tomu jeste spadne i drtiva vetsina jejich konkurence"
Otázka zní, kam půjde zákazník, když obešle dva lidi na xyz.com a abc.com (free-emaily) a nedostane odpověď, protože oba free-hostiny nejedou? No půjde přece jinam. A vůbec co to je za mentalitu, že nevadí, že jsem ztratil zakázku, hlavně když ji nedostala konkurence, protože má výpadek taky? To je něco ve stylu, když mě chcípla koza a sousedovi taky, tak se nic nestalo? Tohle myšlení jsi vyhrabal kde? Jde o to, že jeden z těch podnikatelů díky neschopnosti zvážit rizika, podcenil spolehlivost emailu, a ztratil zakázku, kterou by jinak dostal.
no a o vypadcich a ztrate dat u placenych e-mailu jste jeste neslysel? nechci to slovo ani vyslovovat, ale opice to zerou :-) Reknete mozna, nj. je potreba vybrat kvalitu. Jenze oni nemaji znalosti a mozna ani zas tak velkou potrebu tu kvalitu mit. Proste maji zdarma dalsi cestu k zakaznikovi na freemailu a kdyz to spadne, tak se zase tak moc nic nestane. Proste daji na misku vah naklady na placeny mail a riziko padu freehostingu. Kdyz k tomu jeste spadne i drtiva vetsina jejich konkurence, tak neni co resit :-)
Ale jo v pohode, ja sam nepouzivam freemaily pro firemni veci, ale opravdu myslite, ze bezny placeny hosting u male firmicky (to je realita vetsiny malych podnikatelu) by byl o tolik spolehlivejsi? Nemluvim ted o velkych firmach, ktere stoji jen na internetu, nebo maji mnohamilionove a miliardove obraty, tam je to jasne. Ja se bavim o takovych tech malickych firmach, co treba maji ten mail jen na tom aute. Ihmo je tam ta spolelivost zhruba tak stejne, ne-li nizsi (bez ohledu na to, co je napsano ve smlouve, protoze pochybuji ze jsou schopni si vypadky dukladneji kontrolovat).
sice je to starsiho data, nemam cas hledat co komu v posledni dobe neslo, ale tuším že O2 má taky dost problémů se svým freemailem
Stačí vám to takhle naznačené jak to vlastně je se službami zadarmo? Jestli ne, tak si prečtěte podmínky užívání služeb co každý slepě odklepl, že jako souhlasí :-)
"pri vsi ucte k tehle debate, opravdu si myslite, ze pravdepodobnost vypadku freemailu na seznamu, ktery pouziva tolik uzivatelu a tedy si toho brzy nekdo vsimne a brzy zacne tlacit na reseni, je vetsi, nez pravdepodobnost vypadku nez bezne placeneho mailu nejake mnohem mensi firmy ?"
Ano, presne to si myslim. Uz jenom proto, ze freemail pouzivaji stovky tisic lidi. To u meho placeneho emailu na domene proste nehrozi :D
pri vsi ucte k tehle debate, opravdu si myslite, ze pravdepodobnost vypadku freemailu na seznamu, ktery pouziva tolik uzivatelu a tedy si toho brzy nekdo vsimne a brzy zacne tlacit na reseni, je vetsi, nez pravdepodobnost vypadku nez bezne placeneho mailu nejake mnohem mensi firmy ?
No právě, to vidím dnes a denně na kontaktech uvedených na firemních autech.
Je to ukázka podnikatelského povědomí u nás a odpovědnosti k riziku.
Nebo možná ještě nejsme tak daleko, kdo ví.
Každopádně tohle mě nezajímá a neštve do té doby, než se na Lupě objeví zase nějaká diskuze o tom, že dva měsíce nejede odesílání emailu z xyz free-emailu apod. :)
Jaromíre, to si myslíme mi, ale "normální" smrtelník se při založení emailu na free službách již skoro považuje za mistra v oboru webmaster :-)
Jen se podívej co je firem s vlastní doménou a kontakt na email je neco@seznam nebo jiny mail zadarmo