Daniel Grunt: VyVolené na webu jsme chtěli zpoplatnit, reklama nám ale vydělá víc

15. 10. 2013
Doba čtení: 30 minut

Sdílet

Prémiový obsah musí být natolik unikátní, aby za něj lidé chtěli platit. Příští rok si v téhle oblasti vyzkoušíme pár novinek, prozrazuje šéf internetové Primy Online

Za září jste oznámili rekordní návštěvnost webů Primy i těch, které zastupujete při prodeji reklamy. Jak velkou část z toho tvoří právě zastupovaná média?

To se těžko říká, protože mezi těmito weby existují překryvy. Nemůžete počítat prostou sumu čísel. Když to vezmu čistě podle počtu reálných uživatelů, z oněch necelých tří milionů unikátních uživatelů za září měly naše weby asi 1,7 milionu. Zbytek je ale kvůli těm překryvům větší než 1,3 milionu. Kdybyste si sečetl reálné uživatele jednotlivých webů, které provozujeme nebo zastupujeme, dostal byste se k číslu čtyři nebo čtyři a půl milionu. Ale tak se to nedělá.

U těch dvou tří nových webů už víte, jak budou zaměřené?

Vím. Budou to zase obsahové weby.

Budou opět souviset se zaměřením televizních kanálů Primy?

Přesně tak. Je to tak nejlogičtější a nejjednodušší.

A hlavní cílovou skupinou budou ženy?

Ženy i muži, u každého projektu to bude trochu jinak. Opíráme to i o to, co potřebuje náš obchodní tým. Kde cítí, že je poptávka a my ji v současné době nejsme schopni uspokojit, podle toho připravujeme nějaký nový web.

Spolupracujete na internetových projektech s mateřskou MTG, která je polovičním vlastníkem Primy a na internetu je hodně aktivní? Inspirujete se od nich anebo naopak oni od vás?

Řekl bych, že se inspirujeme navzájem. Každopádně to, co se teď dělo v České republice, v MTG pozitivně vnímali. MTG se do této doby zaměřovala na internetu hlavně na video, tedy na AVOD a SVOD, ale nevytěžovali potenciál překryvu s televizí, že by vytvářeli třeba lifestylové weby, které mohou poměrně zásadně rozšířit jejich zásah na internetovém trhu, a navíc zvýšit videoinventory, které potom prodávají. Takže v tom se od nás poměrně hodně inspirují a budou to chtít implementovat také. Spustili jsme novou verzi Prima Play, která je napříč MTG velmi pozitivně vnímána, takže se bavíme o tom, jak a zda ji třeba neimplementovat do dalších států.

Vedle toho poměrně nedávno, v průběhu letošního roku, vznikla v MTG divize MTGx, kterou vede Rikard Steiber, bývalý vysoký manažer z Googlu, který měl celosvětově na starosti marketing mobilních a inzertních služeb, takže má obrovské zkušenosti a staví si kolem sebe centrální digitální tým MTG, jehož úkolem by mělo být spouštět a vytvářet weby a webové platformy, které jsou výrazně větší než třeba lifestylový portál. Postup by měl být takový, že oni je budou vytvářet a my bychom je pak měli implementovat v jednotlivých státech a lokalizovat. Vedle toho bychom si provozovali lokální projekty jako takové. Je tam tedy poměrně veliká šance, že něco takového vznikne už v příštím roce, plánují se tři nebo čtyři poměrně velké projekty, které bychom mohli v průběhu roku přebírat a lokalizovat.

A co budoucí propojení televize a internetu, tedy možnost přecházet na televizní obrazovce z lineárního vysílání do archivu pořadů a videoték?

Na této vizi určitě pracujeme, ale nepodnikáme žádné reálné kroky, spíš si připravujeme cesty, jak do toho vstoupíme a hledáme ten správný čas, kdy to uděláme. Teď máte na jednu stranu poměrně velké vstupní náklady, musíte to připravit a spravovat, a na druhou stranu ještě poměrně malou a omezenou skupinu lidí, která dokáže takovou službu zkonzumovat. Takže spíš hledáme správný čas, aby ty naše vložené náklady do přípravy něčeho takového měly potom v poměrně rychlé době dopad do našich příjmů. Souvisí to také s tím, že když půjdeme do takovýchto projektů, potřebujeme, aby tam byl velice efektivně a dobře naimplementovaný reklamní systém, kde z jednoho místa můžeme dávkovat reklamu nejen do webů a do přenosných zařízení, ale právě i do Smart TV a zařízení v rámci televizí. Bez toho do multimediálních řešení vstupovat nebudeme, protože bychom si v zásadě jenom zmenšovali náš potenciální inzertní trh.

Sledujete pokusy Novy s Voyo Playerem?

Sledujeme. Z jejich strany to může být logické, u nás v situaci, kdy poskytujeme obsah zdarma, to až tak nepotřebujeme. V zásadě bychom s tím měli víc starostí, než užitku.

Česká televize pro změnu zvolila cestu hybridního vysílání HbbTV. Jak se na něj tváří Prima?

CIF25

Začínáme se v něm trochu „šťourat“ a zjišťovat, co bychom s tím mohli udělat. Ale není to pro nás momentálně priorita. Tou je po tom rychlém vstupu do internetového trhu ještě rozšiřovat stávající portfolio webů a sbírat peníze z trhu. Projekty, které budou etapou dva a tři, si připravujeme spíš myšlenkově a strategicky, než že bychom na nich reálně dělali.

Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).