Ono ani tak nejde o to kdo si ty údaje prohlídl a jestli je nějak zpracoval, ale jak je poté využil. Pokud ke spamu, nebo zveřejnění v nějaké podvodné databázi (viz. podvodnej "Centrální registr dlužníků" apod,...), tak to je problém a to by měl ten zákon řešit. Ať si každej zjistí, že jsem živnostník, ale ať tato moje data nekrade a nezveřejňuje.
Možná je čas si přečíst ten článek, je to tam napsané. Smysl to má v okamžiku, kdy vás například začne někdo vydírat. Pro začátek už máte alespoň seznam možných podezřelých. Zveřejňovat nekontrolovaně soukromé majetkové poměry v zemi jako ČR je zkrátka rizikové. Nemůžete to srovnávat s Norskem a podobně.
Ostatně kdyby u nás nebyl zaměstnanecký poměr tak nepružný a socialistický, plno lidí by nemuselo být "z nouze" OSVČ.
Ted se k tem datum dostane kdokoliv a nekontrolovane, oni ty data zverejnovat budou, ale jen proste je chteji omezit na sebe, takze spravne byste data pak nemohl mit zapracovane do informacniho systemu od nekoho jineho atd. Jedna se o verejne podnikani, tak na utajovani neni zadny zajem asi
???
Jaktože ne? Pokud mám spolupracovat s nějakou podnikající osobou (a je vcelku jedno, jestli právnickou, nebo fyzickou), tak přece potřebuji vědět, jak je na tom. Nerad bych šel do projektu s někým, kdo je těsně před krachem.
To je důvod, proč se tyto věci zveřejňují. Nějaký zaměstnanec mě nemá co zajímat. Ale jak si stojí firma (živnostník), kterému chci dát nějakou větší zakázku... Tak to už mě zajímá....
To ale není důvod zavírat data, ale odstínit konkrétní osobu. Nepoužívat pro identifikaci RČ, ale jiný číslo/kód, aby nebylo propojení s fyzickou osobou. Třeba v RČ nahradit lomítko pomlčkou a datum založení firmy + čtyřčíslí pole pořadí v tom dnu. Kdo che, může si to dobrovolně v nějaké lhůtě změnit, jinak se to překlopí při první změně na úřadě (stěhování formy, prodej firmy,...).
Fyzická osoba bude uvedena jako "majitel/jednatel" v částečně anonymizované formě "Lojza Beruška, Hmyzovice" a podobně.
Do kontaktů (mail, telefon, adresa) se pak dá hodit cokoliv.
Rozdíl je, že podnikatel nabízí služby dalším subjektům, které mají v tom případě právo si o Vás dohledat informace o Vás, kdežto zaměstnanec služby poskytuje jen zaměstavateli, jestli jediné co by mohlo být sporné, tak je ta kategorie obratu, která stejně není přesná a právnické osoby sdělují mnohem více údajů.
Celé postrádá logiku, pokud data jsou otevřená ministerstvo je dává volně k hledání na svém rejstříku a jiné subjekty je mohou stáhnout, tak to uzavírat. Spíš jde otázka, proč jiné vyhledávače existují, asi proto, že jsou lepší než jejich, který neumí hledat ani fulltextem
Má to být zdarma a má jít o otevřené data, když podnikáte, tak si neštěžujte, že si člověk o Vás něco může dohledat normální věc. Právnické osoby ještě zveřejňují mnohem víc než kategorii obratu.
Vidím, že s touto vládou spíš jdeme opravdu dozadu než kupředu, data mají být dostupná komukoliv
Současná praxe je ta, že ČSÚ poskytuje za úplatu data o ekonomických subjektech , včetně živnostníku a VČETNĚ jejich obratu. Pokud takový živnostník nemá zaměstnance a podniká v oblasti služeb je velmi snadné zjistit jeho reálné přijmy. Dle ÚOOU zcela v pořádku, již jsem podával stížnost.
S uzavíráním těchto dat zcela souhlasím.